Renault captur 1.5 dCi 90 energy dynamique
Ko clio obuje gojzarje


Podobnost s cliom je navzven očitna, a je captur šest centimetrov daljši, 12 višji in 46 milimetrov širši od svojega brata.

Živahne barve v kabini poskrbijo za dobro vzdušje, vseeno pa bi si avtomobil, ki stane najmanj 13.890 evrov, zaslužil kakšen bolj kakovosten material.





Sedežne prevleke lahko slečemo in operemo v pralnem stroju, ali jih preprosto zamenjamo.


Prtljažnik ima dvojno dno in je zaradi pomične zadnje klopi z osnovnih 377 povečljiv na 455 litrov.
Prvi test Renaultovega tekmeca v vse bolj številčni družbi žepnih crossoverjev ste v reviji Avto fokus (AF 171) lahko že prebrali. Takrat smo preizkušali najmočnejšo bencinsko različico, tokrat pa smo testirali še dizelskega capturja.
Avtomobil je poganjal 1,5-litrski turbodizel z močjo 66 kW (90 KM) in 220 Nm navora, ki ga najdemo tudi v cliu. Oznaka energy pomeni, da je opremljen s sistemom start/stop in regeneracijo energije ob zaviranju, kar naj bi povprečno porabo spustilo na 3,7 litra. Ta številka je brez samokontrole budističnih menihov v praksi skorajda nedosegljiva. Z običajno vožnjo lahko računate na dobre štiri litre, mešana vožnja pa kaj manj kot pet litrov ne bo dopustila. Mi smo kar nekaj kilometrov testa
prebili na avtocesti, zato je naš rezultat 5,8 litra povsem soliden.
Sorodstvo s cliom dokazuje tudi dejstvo, da captur ni na voljo v izvedbi s štirikolesnim pogonom.
Motor pa ni le varčen, ampak zna biti tudi razmeroma poskočen. Vseeno bi si želeli, da bi bil namesto s pet- opremljen s šeststopenjskim menjalnikom. Peta prestava je na primer precej dolga, tako da tak captur nad 'šparanjem' v peti pri 60 km/h ni bil prav nič navdušen, kar je sporočal z nemirnim cukanjem.
Tudi tokrat smo bili navdušeni nad simpatično zunanjostjo z živahno barvno kombinacijo, ki je uspešno kradla poglede. Oranžni dodatki (ki prav simpatično spominjajo na robustne zimske čevlje, imenovane 'piščančki') se nadaljujejo v notranjosti, kjer prav tako niso moteči, ampak prijetno poživijo kabino. Potem so tu še pralne prevleke sedežev, spodoben navigacijski sistem in pomična zadnja klop, ki lahko prtljažnik s 377 poveča na 455 litrov. Grajamo le precej neudobno podvozje s 17-palčnimi
platišči vred, zaradi katerih tak terenski clio po cestnih neravninah živahno poskakuje, a mu tega zaradi vseh ostalih simpatičnih lastnosti ne zamerimo preveč.
Renault captur 1.5 dCi 90 energy dynamique |
Vozilo in motor: kompaktni crossover, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, ena odmična gred v glavi, dva ventila na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1461 ccm; Vrtina x gib (mm): 76,0 x 80,5; Kompresijsko razmerje: 15,5 : 1; Največja moč: 66 kW (90 KM) pri 4000/min; Razmerje mase in moči: 16,2 kg/kW (11,9 kg/KM); Največji navor: 220 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (258 mm), zadaj bobnaste; Elektronska podpora: ABS z EBD, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4122 x 1778 x 1566 mm; Medosna razdalja: 2606 mm; Pnevmatike: 205/55 R17; Masa/nosilnost: 1245/484; Prtljažnik: 377–455/1235 l. |
Največja hitrost: 171 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 13,1 s; Poraba goriva (EU): 4,2/3,4/3,7 l/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 96 g/km. |
Cena: osnovni model (0.9 TCe authentique): 13.890 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 18.190 evrov, z dodatno opremo: 19.390 evrov; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
uporabnost, videz, poraba |
![]() |
neudobno podvozje, menjalnik |
![]() |
brez napak |