Renault megane TCe 130 energy GT line
Z novimi aduti ostaja v igri


Paket GT line s 17-palčnimi kolesi in še nekaterimi dodatki poskrbi za precej športen videz.

Armaturna plošča je umirjenih potez, a po drugi strani pregledna in funkcionalna. Sedi se dobro, prostornost je primerljiva s tekmeci, športni značaj pa zaokrožujejo sedeži iz modela RS.

Sistem R link poleg povezave bluetooth združuje še navigacijo in svetovni splet. Upravljate ga bodisi prek na dotik občutljivega zaslona bodisi s pomočjo sklopa stikal med sprednjima sedežema.




Bencinski motor TCe 130 je ob umirjenem vozniku skromne žeje, ob težji desni nogi pa lahko popije precej več.
Čeprav je na sceni že šesto leto, se megane lahko še vedno precej uspešno kosa s sodobnejšimi tekmeci. Z novo hišno masko je namreč dobil dovolj svež videz, inženirji pa so poskrbeli tudi za ustrezno tehnično prenovo. V skladu s sodobnimi trendi so ga tako ohranili dovolj privlačnega tudi po tej plati.
V testnem vozilu smo namreč preizkusili nov bencinski motor z oznako TCe 130 – gre za prisilno polnjen stroj z malce več kot 130 konji oziroma, tehnično pravilneje, s 97 kW moči. Ne, delovne prostornine ni v oznaki in ko boste brskali po tehničnih podatkih, naj vas njegova majhnost ne zavede. Res je, včasih so bili 1,2-litrski motorji s svojimi skromnimi zmogljivostmi primerni le za manjše mestne avtomobile, danes pa s pomočjo prisilnega polnjenja, neposrednega vbrizga goriva ter nekaterih
tehničnih prijemov, ki so jih inženirji povzeli po dirkalnem motorju formule 1, s svojimi zmogljivostmi puščajo vtis prostorninsko (precej) večjih strojev.
Na novo oblikovan sprednji del skupaj z ugodno ponudbo uspešno skriva prve starostne gubice.
Tako motoriziran megane se namreč uvršča med zmogljivejše izbire, saj dosega hitrosti do 200 km/h in do polovice te vrednosti pospeši v manj kot desetih sekundah, moči pa zlepa ne zmanjka niti pri višjih avtocestnih hitrostih, strmejših vzponih ali bolj obremenjenem vozilu. Svoje dodaja še zelo radodarna krivulja navora in s tem povezana prožnost v širokem območju vrtljajev, zato ni treba prav pogosto posegati po sicer natančni ročici šeststopenjskega menjalnika. Prvih nekaj prestav je malce
krajših, kar še dodatno prispeva k omenjeni poskočnosti, daljša šesta pa pripomore k nižanju motornih vrtljajev med vožnjo po avtocesti. Za nameček je motor tudi uglajen, miren in zelo dobro zvočno zatesnjen, glede porabe pa je enak drugim podobnim motorjem – ob nežni desni nogi se da voziti res varčno, ob odločnejšem pritiskanju na plin pa številčna konjenica pač zahteva svoje.
Motor se odlično odreže v obeh režimih – kot umirjenega voznika vas bo prepričal predvsem z omenjeno uglajenostjo in prožnostjo, zaradi katere lahko z menjalnikom precej lenarite. Hitro prestavite v peto ali šesto ter tako varčujte z gorivom, pri prehitevanjih pa le prestavite kakšno stopnjo navzgor. Po drugi strani pa, ko si zaželite več dinamike, iglo na merilniku vrtljajev poženite malce višje in jo s pogostejšim poseganjem po prestavni ročici držite nekje med tremi in petimi tisočaki.
Takrat megane prepriča z zanesljivo lego na cesti, športno vzdušje pa v paketu GT line poleg športnega videza poudarjata tudi športna sprednja sedeža iz modela RS. Vse skupaj zaokrožuje čvrsto podvozje s 17-palčnimi kolesi in športno nizkimi pnevmatikami, je pa res, da boste zato občutili precej več (predvsem kratkih) udarcev s ceste, kot bi jih od francoskega, pregovorno mehkega avtomobila, pričakovali. Zato, še posebej, če iščete udobnejši družinski avtomobil, pred nakupom morda raje
razmislite o kakšnem manj športnem paketu.
Novi bencinski motor TCe 130 je ohranil enako oznako, a ima dva decilitra manjšo prostornino kot prej.
Vsekakor toplo priporočamo petvratno izvedbo in za konec dodajamo, da tudi kar se počutja v kabini tiče, megane ostaja v koraku s tekmeci. Armaturna plošča je sicer malce bolj preprostih potez, a zato pregledna, funkcionalna in odeta v kakovostno plastiko. Hvalimo tudi dober položaj za volanom, prostorsko precej solidno odmerjeno kabino in prtljažnik ter predvsem resnično veliko število predalov in odlagalnih mest za drobnarije, ki pri družinskem avtomobilu pridejo še kako prav.
S prenovo je torej megane dobil nekaj dodatnih adutov in z močnejšimi kartami se lahko še vedno precej uspešno spopada s sodobnejšimi tekmeci. Prepriča z nekaterimi drobnimi malenkostmi (med njimi je po novem tudi doplačilni sistem R link) in v resnici v ničemer ne razočara. Precej spodbuden je tudi pogled na cenik, posebej ko ob rednih cenah upoštevate popuste.
Renault megane TCe 130 energy GT line |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva, turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1198 ccm; Vrtina x gib (mm): 72,2 x 73,2; Kompresijsko razmerje: 10,0 : 1; Največja moč: 97 kW (132 KM) pri 5500/min; Razmerje mase in moči: 13,2 kg/kW (9,7 kg/KM); Največji navor: 205 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (280 mm), zadaj kolutne (260 mm); Elektronska podpora: ABS, ASR, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4302 x 1808 x 1471 mm; Medosna razdalja: 2641 mm; Pnevmatike: 205/50 R 17; Masa/nosilnost: 1280/576 kg; Prtljažnik: 372–1162 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,7 s; Poraba goriva (EU): 6,7/4,6/5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 124 g/km. |
Cena: osnovni model (megane 1.6 16V authentique): 14.590 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 19.400 evrov; z dodatno opremo: 21.435 evrov; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
zmogljiv in uglajen motor, kakovostna notranjost, bogata oprema |
![]() |
trdo blaženje kratkih udarcev |
![]() |
brez napak |