Renault megane coupe dCi 130 energy GT line
Čist in uglajen


Spredaj je megane sedaj oblikovan v skladu z novimi smernicami, ki jih je začrtal Laurens van den Acker, medtem ko zadek ostaja praktično nespremenjen.


Glavna novost v notranjosti je opcijski sistem R-link paketa, najbolj dobrodošli elementi GT line pa so športen volanski obroč in športna sedeža v slogu različice R.S.






Uporabnost prtljažnika, ki se po merah uvršča v povprečje razreda, krni le nekoliko visok nakladalni rob.

Štirivaljni 1,6-litrski turbodizel z oznako energy zmore kar 96 kilovatov (131 KM) in 320 Nm navora ter na kilometer izpusti le 104 grame CO2.
Da bi se dobro počutil v družbi novejših hišnih modelov, predvsem pa zato, da bi bil kar se da prodajno uspešen do prihoda novega modela, so meganu tretje generacije nadeli markantnejši sprednji del v slogu novega clia.
Manj dela so si naredili v notranjosti, kjer so malce spremenili avtoradio in na vrh sredinske konzole namestili zaslon multimedijskega sistema R-link. Ob precej neizraziti obliki armaturne plošče tako edino sled dinamičnosti pustijo dodatki GT line, zlasti športna sedeža z dobro bočno oporo ter ravno prav velik in dobro oprijemljiv volanski obroč.
Za doseganje majhne porabe in izpustov CO2 so inženirji pri zmogljivem turbodizlu žrtvovali prožnost.
Mešane občutke vzbuja 1,6-litrski turbodizel s 96 kilovati (131 KM). Končno je tu dizelski štirivaljnik, ki se po uglajenosti že zelo približuje bencinskim motorjem in je s 104 grami izpusta CO2 tudi izjemno čist. A po drugi strani nas z gromozansko turbo luknjo vrne v čase prvih TDI-jev. Čeprav tovarna navaja, da razvije vseh 320 Nm navora že pri 1.750 vrtljajih, je do 2.000 vrtljajev skoraj povsem mrtev. Nato se v hipu razživi, a navdušenje usahne že malo nad 3.000 vrtljaji na minuto. Glede
na moč in potovalno udobje, ki ga ponuja tudi pri večji hitrosti, je zgledno varčen. Ker mu na testu nismo prizanašali, je v povprečju porabil 6,1 litra plinskega olja na sto kilometrov, ob bolj umirjeni uporabi pa bo tudi liter manj povsem dosegljiv cilj.
Avtomobil v ovinkih navduši z dobro vodljivostjo in omejenim prečnim nagibanjem karoserije, v zakup pa je treba vzeti malce slabše blaženje pri vožnji čez krajše neravnine. Občutek za volanom je prijetno dinamičen, a daleč od brezkompromisnosti, ki je domena različice R.S. To velja tudi za dizelski stroj, ki se vedno znova predolgo prebuja, da bi si zaslužil pridevnik "športen".
Renault megane coupe dCi 130 energy GT line |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 3 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, sistem vbrizgavanja preko skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesalnega zraka (intercooler); Prostornina: 1598 ccm; Vrtina in gib: 80 x 79,5 mm; Kompresijsko razmerje: 15,4 : 1; Največja moč: 96 kW (131 KM) pri 4000/min; Razmerje mase in moči: 14,5 kg/kW (10,6 kg/KM); Največji navor: 320 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (280 mm), zadaj kolutne (260 mm); Elektronska podpora ABS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4312 x 1804 x 1423 mm; Medosna razdalja: 2640 mm; Pnevmatike: 205/50 R17; Masa/nosilnost: 1395/454 kg; Prtljažnik: 377–1024 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,8 s; Poraba (EU): 4,8/3,6/4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,1 l/100 km; Emisije CO2: 104 g/km. |
Cena: Osnovni model osnovni model (1.6 16V expression): 15.900 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 21.830 evrov, z dodatno opremo: 23.865 evrov; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
oblika, uglajenost motorja, multimedijska naprava R-link |
![]() |
položaj stikala za vklop/izklop tempomata, preglednost nazaj |
![]() |
brez napak |