Seat leon ST 1.4 TSI style
Salsa ima novo dimenzijo



Čeprav je leon zadnje generacije navzven manj dramatičen, se nov oblikovalski pristop karavanu zelo lepo poda.

V kabini so Španci pridno poslušali napotke Nemcev in ergonomijo odlično dodelali, žal so preveč nazorno sledili tudi navodilom konservativnih oblikovalcev.






Prtljažnik s prostornino 587 litrov ima serijsko dvojno dno in pokrivni rolo, s podiranjem naslonov zadnje klopi pa ga je moč povečati na zajetnih 1.470 litrov.




Vse od svojega rojstva naprej je leon najbolj dinamičen in športen avtomobil znamke Seat. Vpeljal je tudi različici FR in cupra, ki sta mu bili prav gotovo v pomoč pri ustvarjanju ugleda. Sedaj pa se je odločil pokazati svojo uporabnejšo plat, saj je na voljo tudi v karavanski izvedbi z imenom ST.
Kar se oblike tiče, je karavan prav tako čistokrvni seat – z agresivnimi linijami in dinamično držo vred. Ob nespremenjeni medosni razdalji so mu za 27 centimetrov podaljšali zadek in s tem zagotovili občutno več prostora v prtljažniku. S skupnimi 587 litri je, kar se ostalih leonov tiče, pravi rekorder, a v primerjavi s koncernskima bratoma VW golfom in škodo octavio zaostaja za nekaj litrov. Za to obstaja povsem tehten razlog: od obeh je nekoliko nižji in malenkost krajši, kar lahko
pripišemo zahtevam oblikovalcev, ki imajo pri Špancih očitno še vedno nekaj več besede kot inženirji. Kljub temu je prtljažni prostor nadvse uporaben in prilagodljiv. Naslonjala zadnjih sedežev je mogoče prekucniti kar s pomočjo vzvodov v prtljažniku, za povsem ravno nakladalno površino pa potem poskrbi še dvostopenjsko prilagodljivo dno. Preko priročno nizkega nakladalnega roba lahko v prtljažnik leona ST spravite največ 1.470 litrov prtljage.
S 587 litri je prtljažnik, kar se ostalih leonov tiče, pravi rekorder, v primerjavi z golfom in octavio pa nekoliko zaostaja.
Če smo pri zunanjosti govorili o zmagi oblikovalcev nad inženirji, so slednji svojo premoč uveljavili v potniški kabini. A konvencionalno obliko več kot dostojno nadomesti odlična ergonomija, ki poskrbi, da se v leonu dobro počutijo vozniki vseh dimenzij. Vseeno pa mu še najbolj ustrezajo tisti, ki imajo radi vozno dinamiko. Sedež voznika dobro in ravno dovolj tesno objame, športno odebeljen trikraki volan pa na račun globinskega in višinskega pomika odlično sede v roke. Ročica menjalnika se
ravno prav upira, tako da je pretikanje med šestimi prestavami tekoče in zelo natančno.
Za isti denar lahko dobite manj zmogljiv 1,6-litrski turbodizel, ki ima za povrh le petstopenjski menjalnik.
Leona s petimi in tremi vrati smo že testirali v kombinaciji s turbodizlom in 1,8-litrskim turbobencinarjem, tokrat pa smo na preizkušnjo dobili karavanskega z 1,4-litrskim turbobencinskim motorjem. Brez ovinkarjenja trdimo, da je to trenutno eden izmed najboljših, če že ne kar najboljši tovrstni izdelek na trgu. Ne le, da s svojimi 103 kilovati (140 KM) odlično pospešuje in ima vseskozi spodobno zalogo navora, temveč nagradi tudi z mirnim tekom. O kakšni turbo luknji ni ne duha ne sluha, saj
je pospeševanje vselej zvezno. A navdušenje ob živahnem motorju se pri porabi goriva lahko hitro pozna; na testu smo zabeležili ne ravno najnižjo porabo 8,2 litra bencina na sto prevoženih kilometrov. Vseeno pa smo na daljši poti uspeli povprečje spraviti precej pod sedem litrov. Dinamične lastnosti pogonskega sklopa se odlično ujamejo z uglašenim podvozjem in natančnim volanskim mehanizmom, ki poskrbita, da se leon na tem področju malenkostno oddaljuje od golfa in octavie.
A zato mu bo marsikdo z veseljem spregledal manjkajoče litre prtljažnika in kakšno drugo malenkost – podaljšan zadek je namreč leonu prinesel novo dimenzijo, obenem pa obogatil razred, ki mu ta privlačni španec po novem pripada.
Seat leon ST 1.4 TSI style |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, turbopolnilnik; Prostornina: 1395 ccm; Vrtina x gib (mm): 74,5 x 80,0; Kompresijsko razmerje: 10,5 : 1; Največja moč: 103 kW (140 KM) pri 4500–6000/min; Razmerje mase in moči: 12,4 kg/kW (9,1 kg/KM); Največji navor: 250 Nm pri 1500–3500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (288 mm), zadaj kolutne (253 mm); Elektronska podpora: ABS z ASR, DSC; Število zvezdic EuroNCAP: test ni bil opravljen. |
Velikost: 4543 x 1816 x 1439 mm; Medosna razdalja: 2634 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1276/524; Prtljažnik: 587–1470 l. |
Največja hitrost: 211 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,4 s; Poraba goriva (EU): 6,6/4,5/5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 8,2 l/100 km; Izpust CO2: 119 g/km. |
Cena: Osnovni model (1.2 TSI 63 kW reference): 14.990 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 19.257 evrov, z dodatno opremo: 21.979 evrov; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
zunanji videz, motor, vozne lastnosti |
![]() |
oblikovanje notranjosti, kakovost izdelave |
![]() |
brez napak |