Avto.info

Tehnika

Trije valji za manjšo porabo

  • Najmanjši Fordov turbobencinar razvije moč 74 ali 92 kW (100 ali 125 KM)
  • Trivaljni 1.0 ecoboost v fordu focusu dosega najnižje izpuste CO2 v razredu
Avtor: Robert Potočnik, SaS / Foto: Ford
Sobota, 7. januar 2012

Varčnost in ekonomičnost motorjev z notranjim izgorevanjem je že nekaj časa najpomembnejša naloga avtomobilskih strojnih inženirjev. V zadnjih letih se je za najbolj učinkovito izkazala t. i. tehnologija manjšanja oz. downsizing; ta vključuje zmanjševanje gabaritov in teže motorja, ne da bi pri tem trpele zmogljivosti. K temu bistveno pripomorejo višje temperature izgorevanja in tlaki vbrizgavanja ter manjša trenja v motorju. Manjša teža motorja prinaša prihranek tudi pri zasnovi obešenja in zavor, kar nenazadnje vpliva tudi na boljšo aerodinamiko in posledično nižjo porabo goriva.

Po agregatih 1.6 in 2.0, ki ju uporablja tudi Volvo, je Ford z novim trivaljnim turbobencinskim motorjem ecoboost 1.0 naredil izjemen korak naprej. Motor ima delovno prostornino samo 999 ccm, izdelovali ga bodo v različici s 74 in 92 kilovati (100 in 125 KM), vgrajevali pa ga bodo najprej v focusa (na voljo bo v začetku leta 2012), kasneje pa tudi v ostale Fordove modele, tudi v C-max in B-max (o slednjem smo pisali v prejšnji številki Avto fokusa).
Ford focus z 999-kubičnim turbobencinskim trivaljnikom bo porabil le pet litrov goriva na sto kilometrov.

Novi motor v primerjavi z aktualnim 1,6-litrskim motorjem s skoraj enakimi zmogljivostmi (z močjo 77 kW/105 KM ali 92 kW/125 KM) porabi za kar 20 odstotkov manj goriva in v zrak izpusti manj emisij (109 ali 114 gramov ogljikovega dioksida na kilometer). Glavne novosti novega motorja, ki so pripomogle k tako dobrim rezultatom, so:

• Neposredno vbrizgavanje bencina druge generacije preko skupnega voda s tlaki do 180 barov; gorivo se v valje vbrizgava z bliskovito hitrostjo in tako omogoča hitro in pravilno mešanje goriva in zraka. V vsakem delu valja se tako ustvari optimalno stehiometrijsko razmerje goriva in zraka (14,7:1).

• Majhen turbopolnilnik BorgWagner zagotavlja hitro odzivnost že pri nizkih vrtljajih, zavrti pa se vse do 250.000/min. Nizka inercija in dobro polnjenje motorja omogočajo največji navor motorja 170 Nm v širokem razponu vrtljajev, od 1300 do 4500/min.

• Odmične gredi poganja zobati jermen, ki ustvarja minimalne upore. Na vsaki gredi je vgrajen variator faze odpiranja ventilov. Na ta način se lahko v širokem območju vrtljajev prilagaja 'prekrivanje ventilov' (trenutek istočasne odprtosti na prehodu iz četrtega v prvi takt).
 

Novi ecoboost motor izdelujejo v tovarni v Kölnu, kamor so v razvoj posebne visokotehnološke linije vložili 134 milijonov evrov, njegovo proizvodnjo pa je v začetku novembra zagnal Fordov predsednik Alan Mulally. Letno bodo v Kölnu izdelali 350 tisoč motorjev, že v začetku leta 2012 pa bodo proizvodnjo razširili tudi v romunsko tovarno v mestu Craiova, tako da bo evropska letna proizvodnja znašala 700 tisoč, skupna svetovna proizvodnja pa do 1,3 milijona enot.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.