Tehnika
Hyundai uni wheel: pogonska revolucija
Hyundai in Kia sta razvila popolnoma nov pogonski prenos, ki obeta večjo energijsko ter prostorsko učinkovitost. Sistem je namenjen električnim vozilom.
Četrtek, 1. avgust 2024
Električni pogon je v avtomobilizmu povzročil ravno toliko izzivov kot novih možnosti. Inženirji so že večkrat dokazali, da se najbolj inovativne rešitve pojavijo, ko se stvari lotijo kar se da neobremenjeni z ustaljenimi praksami. To so storili tudi pri razvoju popolnoma novega pristopa k prenosu navora elektromotorja h kolesu.
Hyundai je iskal rešitev namesto klasične postavitve, ki predvideva motor na podobnem mestu, kot bi bil bencinski, in nato zapleten sistem menjalnika, prenosov in zglobov, ki nato le pripeljejo do kolesa. Sicer alternative temu načinu že obstajajo, denimo v kolo vgrajeni elektromotor, a ta povzroča precejšnjo nevzmeteno maso, ki slabo vpliva na vozne lastnosti.
Uni wheel je primeren za vozila z velikostjo koles od 10 do več kot 60 centimetrov.
Nov pristop je s sistemom uni wheel predstavil Hyundai (skupaj s Kio). Namesto klasičnih komponent za prenose je namreč vse skupaj »pospravljeno« v pesto kolesa, v vozilu pa tako tik ob kolesu ostane le še elektromotor. V enoti uni wheel je skupek zobnikov, kjer je sredinski neposredno povezan z motorjem, okoli njega pa so še po štirje na vsaki strani. Zadnja izmed njih navor prenašata na zunanji obročast zobnik, ki je pritrjen na kolo.
Vsi razen zunanjega zobnika se lahko sočasno premikajo v več smereh.
Ključna lastnost te zasnove je vselej popolnoma enak kot pogonske gredi v odnosu na kolo, zaradi česar je prenos moči in navora veliko učinkovitejši. Pri klasičnih prenosih s kardanom se namreč kot pri nihajih kolesa spreminja.
Trenutno je uni wheel sicer še v fazi testiranja, a prav verjetno je, da ga bomo že v prihodnjih letih lahko izkusili v kakšnem serijskem vozilu dvojice Hyundai in Kia.