Audi A3 sportback 35 TFSI S line S tronic
Obleka naredi … avto?
- A3 je tesni sorodnik golfa, leona in octavie, a uspe ponuditi lastno, za odtenek bolj dodelano vsebino
- Nova generacija je že navzven bolj dinamična, s petimi vrati pa ponuja dovolj praktičnosti
- Blagi hibrid z 1,5-litrskim turbomotorjem je vzorno poskočen, predvsem pa varčen
Sobota, 28. november 2020
Na uredništvu smo imeli srečo, da smo v zelo kratkem času lahko preizkusili praktično vse primerljive modele koncerna Volkswagen – audija A3 sportback, škodo octavio, seata leona in VW golfa. Priznamo, da smo imeli vsaj malce predsodka o tem, kako podobni si bodo, kar so potrdili z mnogo enakimi ali skoraj enakimi komponentami, a se je izkazalo, da je med njimi precej velika razlika. Audi je, seveda, najbolj prestižni član klana, ki se mora meriti z mercedesom razreda A in BMW-jem serije 1.
Naj najprej izpostavimo, da se je A3 znebil zadržanega videza svojega predhodnika in postal bolj dinamičen. Žarometi s tehniko LED so ostrejših potez, pokrov motorja bolj mišičast in reže za vstopni zrak bolj izrazite, zadek pa krasijo diskreten difuzor in okrasni zaključki izpušnih cevi. Po novem so prtljažne sani na strehi na voljo le za doplačilo, zato je dobro, da prtljažnik sprejme 380 litrov prtljage.
Novo smer je ubrala tudi kabina s popolnoma novo armaturno ploščo z atraktivnimi zračniki na voznikovi strani, ki malce spominjajo na Lamborghinijeve. Središče pozornosti je, seveda, velik osrednji multimedijski zaslon, ki je fiksiran in se ne pospravi več, pred voznikom je še en digitalni zaslon s premerom 31,2 centimetra, ki dela družbo prav tako zajetnemu zaslonu pred voznikom. Vse je digitalizirano, tako kot pri ostalih sorodnih modelih, a ima A3 za nekaj ključnih funkcij še vedno fizična
stikala, pa ne le na volanu. Če niste vedeli, so dobra stara analogna stikala po novem premium dodatek. Za trde plastične obloge to ne velja, in so edina prava zamera v kabini.
Če octavia, golf in leon ponujajo vsak svojo vozniško izkušnjo, je A3 sportback zmožen ustreči različnim željam.
Pogonski sklop testnega avtomobila po velikosti ni ravno premijski, saj gre za 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik s 110 kW (150 KM). Po drugi strani z vgrajeno tehniko, kot so možnost izklopa dveh valjev, 48-voltna električna napeljava, regenerativno zaviranje in funkcija jadranja, spada ob bok najnaprednejšim izdelkom. Odlično delo opravi tudi 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, s katerim do stotice pospeši v 8,4 sekunde in doseže največjo hitrost 224 km/h. Poraba na testu s povprečjem
7,5 litra ni bila ravno najugodnejša, a moramo upoštevati, da je imel avtomobil ob prevzemu manj kot 200 prevoženih kilometrov.
Zanimivo je bilo primerjati predvsem vozne lastnosti vseh štirih sorodnikov, saj ima vsak od »ljudskih« treh samosvoj karakter. Golf je najbolj nevtralen, seat športno trd, octavia pa daleč najmehkejša. Mojstrovina Audijevih inženirjev je prav v tem, da je A3 kljub razmeroma trdemu športnemu vzmetenju (del opreme S line) vzorno požiral cestne neravnine in v kabino spuščal najmanj zunanjega hrupa. Tovrstna dodatna dodelava in skrb za vsako malenkost je tisto, kjer se najbolj vidi razlika med
običajnim in premijskim razredom. Zato zlahka rečemo, da je A3 veliko več kot le preoblečen golf. Razlika je močno opazna tudi na ceniku, saj natanko takšen, bogato opremljen A3 sportback stane skoraj 44 tisočakov, primerljivi golf pa vsaj deset tisočakov manj.
Audi A3 sportback 35 TFSI S line S tronic |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1498 ccm, 110 kW (150 KM) pri 5.000/min, 250 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.343 x 1.816 x 1.449 mm; Medos. razdalja: 2.636 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1.395/475 kg; Prtljažnik: 380–1.200 l. |
Največja hitrost: 224 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 7,5 l/100 km; Izpust CO2: 131 g/km. |
Cena: osnovni model (30 TFSI): 25.400 €, testno vozilo: 43.937 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana |
![]() |
vozne lastnosti, kombinacija analognega in digitalnega |
![]() |
nekaj trde plastike v kabini |
![]() |
brez napak |