Audi A5 sportback 2.0 TDI
Družinski kupe
Audi A5 sportback predstavlja vez med modeloma A4 in A5, saj premore precejšno mero elegance svojega kupejevskega brata, po drugi strani pa je zaradi petvratne zasnove lahko tudi povsem družinsko uporaben avtomobil. Preizkusili smo vstopno izvedenko tega petega člana družine A4/A5, katero poganja dvolitrski turbodizelski motor.
Torek, 16. februar 2010
To, da proizvajalci avtomobilov iščejo nove in nove segmente ter podsegmente vozil, ni pravzaprav nič novega, saj smo bili v zadnjem času priča raznim limuzinskim enoprostorcem, terenskim kupejem, enoprostorskim športnim terencem, tovornim kabrioletom (v redu, tega še nismo videli, ali pač?) oziroma križancem med nečim in nečem, ki se uvrščajo v neki podpodpodsegment česar koli že. Nekaterih od teh križancev kupci niso sprejeli in zato ne bodo doživeli svojih naslednikov, druge pa so in so
zato uspeli. Eden izmed slednjih je tudi razred štirivratnih kupejev, ali če hočete, kupejevskih limuzin, katerega je s prestižnim modelom CLS leta 2004 odkril Mercedes-Benz (prav kmalu lahko pričakujemo njegovo drugo generacijo) ter štiri leta kasneje in razred nižje potrdil Volkswagen s passatom CC.
Tretjega člana teh vozil je spet predstavil ta nemški avtomobilski koncern, le da pod znamko štirih krogov in, za razliko od omejenih dveh avtomobilov, s petimi namesto s štirimi vrati, zaradi česar ga lahko označimo kot prvega petvratnega kupeja. Pa je tolikšna ponudba modelov oziroma različnih izvedenk sploh potrebna? Je ob limuzinskem A4, družinskem A4 avant, elegantnem A5 in postavljaškem A5 cabriolet sploh še dovolj prostora za peto karoserijsko obliko? Če hočeš družinski avtomobil, pač
vzameš A4 (limuzino ali avanta), če hočeš pozirati, posežeš po A5 (najbolje cabrioletu), A5 sportback pa …
No ja, A5 sportback je prava izbira, če hočeš združiti oboje. Avtomobil je namreč podedoval dovolj elegance kupeja A5, saj si med drugim z njim deli celoten sprednji del, nato pa od drugega oziroma stebrička B dalje ubere bolj razpotegnjeno linijo strehe, ki ustvari prostor za dodaten par bočnih vrat ter se zaključi v hišno prepoznavnem zadku. Po kupeju je A5 sportback podedoval tudi bočna vrata brez okvirjev stekel in nižjo silhueto v primerjavi z A4, po slednjem kabinsko prostornost,
notranjo arhitekturo pa pravzaprav po obeh. To pomeni kakovostno in ergonomsko brezhibno notranjost s pregledno armaturno ploščo, velikim večnamenskim zaslonom nad sredinsko konzolo in širokim grebenom med sprednjima sedežema z vrtljivim gumbom sistema MMI, ki v enostavnem upravljanju združuje večino funkcij avtomobila in njegovih nastavitev. Sedeži so zelo dobro zasnovani (testni avtomobil je imel doplačilne športne sedeže) in so izdatno nastavljivi, izbirati pa je mogoče med oblazinjenjem v
blagu ali usnju (slednji ne zahteva doplačila oziroma je del deželne opreme).
Audi A5 sportback je odlična izbira za tiste družinske očete, ki še niso povsem preboleli svoje mladostniške želje po kupeju.
Zlasti sprednja dva sedeža sta prostorsko radodarno odmerjena, kar velja tudi za njune izdatne pomike v vse smeri, je pa res, da je strop bliže kot pri A4 (avtomobil je namreč 36 mm nižji), pa tudi sami sedeži so nameščeni bliže tlom. Sprednja vrata so krajša kot pri A5 (in jih je zato na parkiriščih laže odpirati), za njimi pa je še en par vrat, ki omogoča udoben dostop do zadnjih dveh sedežev. Audi A5 sportback je namreč namenjen štirim ljudem, prostornost zadaj pa je v predelu kolen
podobna kot v A4 in zaradi spuščajoče se linije strehe oziroma stropa nekoliko manjša za glave. A povprečno raščena človeka bosta zadaj sedela brez večjih težav; tam nekje do 185 cm telesne višine gre še kar udobno. Prtljažnik je s 480 litri (možnost povečanja na 980 litrov) enako velik kot pri limuzinskem A4, a zaradi petvratne zasnove neprimerno lažje dostopen.
Znano tehniko družine A4/A5 dopolnjuje dodelani sistem ESP z blokado diferenciala in elektronsko prečno zaporo, ki pri vozilih s pogonom na sprednji kolesi med vožnjo skozi ovinek večji delež navora prerazporeja na zunanje kolo ter s tem izboljšuje trakcijo in zmanjšuje učinek podkrmiljenja. K športno poudarjeni legi na cesti in odličnim voznim lastnostim svoje prispeva tudi (doplačilno) športno podvozje, ki poleg bolj športnega značaja vožnje tudi suvereno blaži daljše cestne neravnine, pri
krajših udarcih pa je pričakovano manj dosledno. Pohvale si zasluži tudi motor, dvolitrski turbodizel z močjo 125 kW (170 KM), saj se izkaže s širokim območjem uporabnega delovanja, zadostno prožnostjo že precej pod dva tisoč vrtljaji na minuto in precejšnjim veseljem do vrtenja, ki pa ga pospremi nekoliko izrazitejši zvok. V audiju A5 sportback glede zmogljivosti (tudi bolj športno obarvanih) povsem zadošča, v prid varčnosti pa je opremljen tudi s prikazovalnikom za optimalen trenutek za
zamenjavo prestave ter sistemom start-stop za samodejno ugašanje motorja med postanki.
In še cenovna umestitev – cene audija A5 sportback se začnejo precej visoko, pri dobrih 38 tisoč evrih, a je avtomobil zato med drugim že serijsko opremljen z usnjenim oblazinjenjem (na srečo je mogoče izbrati tudi blago) in 17-palčnimi litimi platišči. Kljub temu je seznam razno-raznih doplačil še precej dolg, pa tudi sicer je sportback kar 3.800 evrov dražji od primerljivo opremljenega in enako motoriziranega limuzinskega A4 ter le 800 evrov cenejši od kupejevskega A5.
Audi A5 sportback 2.0 TDI |
Vozilo in motor: kupejevska limuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva po skupnem vodu (common-rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1968 ccm; Vrtina x gib (mm): 81,0 x 95,5; Kompresijsko razmerje: 16,5 : 1; Največja moč: 125 kW (170 KM) pri 4200/min; Razmerje mase in moči: 12,2 kg/kW (9,0 kg/KM); Največji navor: 350 Nm pri 1750-2500/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS z EBV, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus še ni bil opravljen. |
Velikost: 4711 x 1854 x 1391 mm; Medosna razdalja: 2810 mm; Pnevmatike: 245/45 R 17 Masa/nosilnost: 1.530/530; Prtljažnik: 480/980 l. |
Največja hitrost: 228 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,7 s; Poraba goriva (EU): 6,5/4,5/5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km. |
Cena: osnovni model in cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 38.386 evrov; z dodatno opremo: 52.546 evrov; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
petvratna zasnova, uporabnost in eleganca, motor |
![]() |
cenovna razlika v primerjavi z A4 |
![]() |
brez napak |