Avto.info
Iskalnik: Model:

Audi A7 sportback 50 TDI quattro tiptronic S-line

Zvezdnik

  • Pod evolucijo oblike prinaša tehniko zastavonoše A8 
  • Blagi hibrid s trilitrskim turbodizlom zmore skoraj 300 »konj« in porabi le približno 8 litrov 
  • Ponaša se z radarji in kamerami ter kopico tipal za številne asistenčne sisteme, cena z dodatki presega 100 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 28. februar 2019

Modeli nemških premijskih znamk, pa ne samo nemških, imajo eno težavo. Če ji lahko tako rečemo. Znotraj znamke so si velikokrat že kar malce preveč podobni. Pri Audiju je bilo to nekaj časa zelo očitno, a so pred kratkim napovedali, da bodo njihovi modeli po novem imeli bolj izrazit značaj. In tu je novi A7 sportback. Ta je bil sicer v prvi izdaji najbolj samosvoj model v Audijevi osrednji ponudbi modelov s črko A v oznaki, z drugo generacijo pa je svoj rahlo zvezdniški status malce nadgradil. To smo med testom hitro opazili, saj že nekaj časa nismo imeli avtomobila, ki bi pritegnil toliko pozornosti in zanimanja mimoidočih. Ni kaj, takšen avtomobil z opremo S-line, ki je posajen na 21-palčna kolesa, je res težko spregledati. A ni samo to ... Pogled ujamejo ostre linije sprednjega dela z matričnimi žarometi HD, široko šestkotno masko in agresivno oblikovanim odbijačem z velikimi odprtinami za dovod zraka. Svoje naredi tudi silhueta s strešno linijo, ki se že od B-stebrička spušča proti lepo zaobljenemu zadku, kjer imajo glavno vlogo zelo posebne luči. Te namreč potekajo čez celo širino avtomobila in znajo uprizoriti ples posameznih led elementov, ki ob odklepanju in zaklepanju voznika pozdravijo v slogu K.I.T.T.-a iz slavnega Knight Riderja.

A7 navduši zlasti zato, ker združuje atraktivno kupejevsko obliko, udobje limuzine in uporabnost karavana.


Po navdušenju nad zunanjostjo nas nekoliko, vsaj z vidika estetskega užitka, ohladi armaturna plošča, ki nas spet spomni na nemško uniformiranost. Njena zasnova je namreč enaka kot pri modelih A6 in A8, kar ji oprostimo zaradi splošne dovršenosti. Kakovost materialov in izdelave je vrhunska, ergonomija tudi. Toda ta si zasluži nekaj besed več. Položaj za volanom je odličen, vse je pri roki, a uporabniško izkušnjo krojijo zasloni. Kar trije so. Največji je nameščen na instrumentni plošči namesto klasičnih merilnikov in omogoča najrazličnejše nastavitve, od tistih, ki poudarjajo merilnike, do tiste, pri kateri ima glavno vlogo navigacijska naprava. Drugi (na vrhu sredinske konzole) služi upravljanju multimedijske naprave in omogoča nastavljanje večine sklopov avtomobila, tretji pa je v prvi vrsti, a ne samo, namenjen upravljanju klimatske naprave. Da. Pri Audiju so tudi nastavljanje temperature, jakosti ventilatorja, gretja sedežev in tako naprej prepustili zaslonu na dotik. Navadno nad tem vihamo nos, saj menimo, da to ni tako praktično kot vrtljivi gumbi in odvrača pozornost voznika od ceste. Do neke mere to velja tudi za sistem, ki so si ga izmislili v Ingolstadtu, a vsekakor ponuja najboljšo uporabniško izkušnjo na področju zaslonov na dotik v avtomobilih. Zaslon se namreč ob močnejšem dotiku rahlo zatrese in s tem daje občutek pritiska na gumb. Takšnega bolj plitkega sicer, a vendar. Poleg tega lahko po njem pišemo s prstom za vnos cilja v navigacijo, pri čemer funkcija deluje odlično in je dejansko uporabna.

Zelo uporabna je v bistvu cela notranjost. A7 je namreč tako velik, da kljub kupejevski liniji, ki vključuje seksi vrata brez okvirjev, ponuja veliko prostora tudi za potnike v drugi vrsti. Dva se bosta tam peljala tako udobno kot tista spredaj. Tretji malce manj, a trpel ne bo. Najbolj uživaški je gotovo sedež za volanom. Čeprav v ovinkih zaradi svoje velikosti pokaže, da ni športnik, je odlično vodljiv in vselej deluje zelo zanesljivo, tudi na bolj spolzki podlagi. Kako ne bi, saj ima na krovu poleg odličnega štirikolesnega pogona tudi štirikolesno krmiljenje, ki pri večjih hitrostih poskrbi za stabilnost, pri nizkih pa za okretnost na ravni za razred ali dva manjših avtomobilov.

Takšen, kot smo ga preizkusili mi, je hiter, pameten, udoben in celo varčen, a stane toliko kot manjše stanovanje.


Užitek za volanom zagotovi tudi pogonski sklop. Gre za t. i. blagi hibrid, ki poleg trilitrskega šestvaljnega turbodizelskega stroja z 210 kilovati (286 KM) in 620 Nm navora vključuje jermenski zagonski alternator (BAS) z največjo močjo 12 kilovatov ter 48-voltno omrežje. Sistem v prvi vrsti skrbi za varčnost, saj omogoča popoln izklop motorja pri hitrostih do 160 kilometrov na uro in tako imenovano jadranje. Energija, ki jo pridobiva z regeneracijo ob zaviranju, se shranjuje v majhen akumulator in med drugim omogoča praktično neopazen ponovni zagon motorja po jadranju. Tako je poraba kljub odličnim zmogljivostim (avtomobil pospeši do stotice v 5,7 sekunde in doseže elektronsko omejeno hitrost 250 km/h) na zavidljivi ravni. Mi smo na testu zabeležili povprečje 8,4 litra na 100 kilometrov. Kritiko si tako zasluži le 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki v tej kombinaciji ni tako uglajen, kot bi pričakovali, saj ob speljevanjih ob odločnem pritisku na plin povzroča nepričakovano cukanje.

Ni kaj, tale audi ima veliko vrlin in le malo napak. Pri teh lahko poleg ne ravno popolnega menjalnika navedemo tudi ceno. Ta za osnovni model znaša 81.550 evrov, z dodatki pa brez težav doseže zneske, ki se bolj kot avtomobilom podajo nepremičninam.

 

Vidi vse
Novi A7 sportback je prava izložba asistenčnih sistemov. Skupaj jih lahko ponudi kar 39, ki delujejo s pomočjo petih radarjev, laserskega čitalnika, sprednje kamere, štirih kamer za prikaz okolice in 12 ultrazvočnih tipal. S tem lahko vidi praktično vse okoli sebe in že skoraj sam vozi. Besedica skoraj je tu zelo pomembna, saj so sistemi (za zdaj) mišljeni kot pomoč vozniku, ne namesto njega. Nekateri so že zelo dovršeni, zlasti sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu, ki ob uporabi smernikov deluje zanesljivo in nevsiljivo, pri nekaterih pa je še nekaj prostora za izboljšave, denimo pri sistemu, ki zaznava prečni promet. Ta je namreč ob vključevanju v krožni promet večkrat ustavil avtomobil, čeprav bi lahko objektivno varno speljali.
 

Audi A7 sportback 50 TDI quattro tiptronic S-line 
 Vozilo in motor petvratni kupe, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, šestvaljnik, V zasnove, 2.967 ccm, 210 kW (286 KM) pri 3.500/min, 620 Nm pri 1250/min; Menjalnik: samopdejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4969 x 1908 x 2120 mm; Medos. razdalja: 2926 mm; Pnevmatike: 255/35 R21; Masa/nosilnost: 1880/655 kg; Prtljažnik: 535 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,7 s; Poraba goriva (EU): 6,4/5,4/5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 8,4l/100 km; Izpust CO2: 150 g/km.
  Cena:  osnovni model (50 TDI quattro): 81.550 €, testno vozilo: 112.470 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
motor, štirikolesno krmiljenje, prostornost, asistenčni sistemi menjalnik, cena brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.