Audi Q3 35 TFSI S tronic S line
V drugo je pravi Q
- Novi audi Q3 je občutno zrasel in povzel sodobne linije večjih članov družine Q
- Prostorna notranjost se lahko pohvali z vzdolžno pomičnimi zadnjimi sedeži
- Cena zaradi dragih doplačilnih dodatkov zlahka preseže 50 tisočakov
Petek, 27. september 2019
S prvo generacijo je bil eden izmed pionirjev razreda kompaktnih premium križancev, danes je ponudba precej številčnejša. BMW X1, jaguar E-pace, lexus UX, volvo XC40, če naštejemo le nekatere. Zato je v drugo Q3 zrasel, a ne le navzven, temveč tudi v notranjosti, in dobil najsodobnejšo hišno tehniko. V primerjavi s predhodnikom je skoraj deset centimetrov daljši (v medosju slabih osem), s čimer se je še bolj oddaljil od manjšega Q2. Oblikovno povzema nekatere elemente prestižnega Q8, kot
celota pa z osemkotno masko in poudarjeno ramensko linijo značilne Audijeve vrednote.
Kot premium kompaktni križanec se bolje kot pri prečenju zahtevnih terenov odreže v mestu.
V kabini je občutno prostornejši od predhodnika, arhitekturno pa povzema zasnovo zadnje generacije Audijevih modelov. To pomeni skoraj popolno digitalizacijo – namesto klasičnih merilnikov ima večnamenski zaslon z možnostjo različnih prikazov podatkov (vključno s poudarjeno navigacijo in precej zmanjšanima prikazovalnikoma hitrosti in vrtljajev) ter velik, na dotik občutljiv zaslon na sredinski konzoli. Odlikujejo ga jasna in ostra grafika ter pregledni meniji, a tipkanje po zaslonu med
vožnjo je vseeno manj udobno in priročno od nekdanjega vrtljivega vmesnika sistema MMI. Vsaj gumbi in stikala za prezračevanje (ter precej nerodno postavljen vrtljiv gumb za uravnavanje glasnosti avdio sistema) so ostali klasične mehanske zasnove. Sedeži (doplačilni S line) so prijetno čvrsti, odličnega oprijema in izdatno nastavljivi, zadnji po novem tudi vzdolžno pomični za 15 centimetrov. Ko so otroci oziroma njihove nogice še majhne, jih pač porinete naprej in v prtljažnik zlahka spravite
voziček, ko otroci in nogice zrastejo, vozička, seveda, ne potrebujejo več, zato lahko sedeže porinete nazaj. Sedeži so sicer deljivo zložljivi v razmerju 40 : 20 : 40, naslonjala se zložijo v ravno dno.
Tehnično temelji na koncernski platformi MQB, enaki kot volkswagen tiguan, a z drugačnimi nastavitvami vzmetenja, blažilnikov in drugih elementov. Med vožnjo je zato občutek bolj dinamičen, tudi zaradi nižjega položaja za volanom in malo nagibanja v zavojih. Volan je natančen in po Audijevi navadi malce sterilen, uravnoteženost med vožnjo pa na visoki ravni tudi z vidika udobja. Testni Q3 je bil obut v (doplačilna) 19-palčna kolesa in pnevmatike nižjega preseka, tako da boste kakšno krajšo in
ostrejšo grbino malce bolj občutili kot s serijskimi 18-palčnimi kolesi.
Vstopni bencinar s 110 kW (150 KM) in samodejni menjalnik S tronic nista najbolj posrečena kombinacija.
Preizkusili smo osnovno motorno možnost z oznako 35 TFSI, kar pomeni 1,5-litrski bencinski motor s 110 kW (150 KM) moči. Gre za že iz drugih modelov znan stroj, ki pri nižjih obremenitvah nežno izklopi dva od štirih valjev (in tako varčuje z gorivom), je pa res, da je Q3 precej velik avtomobil, zato je ta motor tu manj prepričljiv kot, na primer, v A3. Tam nekje do treh tisočakov ni ravno najbolj prožen, a je zelo tih in uglajen, višje pa ravno obratno – glasnejši in boljših zmogljivosti.
Morda ne ravno najbolj posrečeno izbiro dopolnjuje samodejni menjalnik S tronic s sedmimi stopnjami prenosa, ki je pri speljevanju in pospeševanju premalo odločen. Pogon je pri tem motorju speljan zgolj na sprednji kolesi, štirikolesni quattro pri tej kombinaciji ni na voljo.
Q3 je v drugo torej zrasel v vseh pogledih, vključno s cenovnim. Še posebej doplačilni dodatki lahko ceno poženejo v višave – v primeru testnega vozla je bilo različnih doplačil (razen sistema drive select, športnega paketa S line in odličnih matričnih led žarometov gre bolj kot ne za razne lepotne dodatke, kot so srebrni strešni nosilci, dodatno zatemnjena stekla, večja platišča ali v usnje odeti nasloni za roke) kar za 15 tisočakov, kar ceno s prvotnih 38.780 dvigne krepko čez 50 tisoč
evrov.
Audi Q3 35 TFSI S tronic S line |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1498 ccm, 110 kW (150 KM) pri 5000–6000/min, 250 Nm pri 1500–3500/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4484 x 1849 x 1616 mm; Medos. razdalja: 2680 mm; Pnevmatike: 235/50 R19; Masa/nosilnost: 1570/500 kg; Prtljažnik: 530–1525 l. |
Največja hitrost: 207 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (EU): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 134 g/km. |
Cena: osnovni model (Q3 35 TFSI): 34.940 €, testno vozilo: 53.718 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
vozne lastnosti, prostorna notranjost, kakovost izdelave |
![]() |
neodločen menjalnik, draga dodatna oprema |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Audi
- Avtoi fokus
- bencinski motor
- Q3
- S line
- S tronic
- test
- TFSI