BMW 318d touring sport line
Bavarska zmernost
- Touring je enako dinamičen kot limuzinska trojka, a ponuja precej bolj uporaben prtljažnik
- Model 318d je povsem dovolj zmogljiv in skoraj tri tisoč evrov cenejši od zmogljivejšega 320d
Sreda, 12. november 2014
Takoj po limuzinski trojki z oznako 320d (AF179), ki pod pokrovom skriva dvolitrski štirivaljnik s 135 kilovati (184 KM), smo na test dobili nekoliko bolj zmerno, karavansko različico z oznako 318d. Na papirju je razlika med njima kar precejšna, saj šibkejša izvedba razvije dobrih 40 konjičev manj, s 320 Nm pa zmore tudi 60 Nm manj navora.
A v kombinaciji z osemstopenjsko avtomatiko se opisani 'manjko' skorajda ne pozna. Resda do stotice potrebuje 9,1 sekunde, a ob končni hitrosti 210 kilometrov na uro boste to hitro pozabili. Čeprav ob zagonu motorja ne more skriti malce dizelske robatosti, ta nato povsem izzveni.
Testna trojka kljub 12 tisočakom dodatne opreme ni imela tempomata. In še marsičesa drugega ne ...
Tako kot pri drugih bavarskih modelih so tudi tu serijsko na voljo štirje načini vožnje (od varčnega eco pro do najbolj dinamičnega sport+), ki vplivajo predvsem na elektronski nadzor stabilnosti ter odzivnost motorja in s tem v določeni meri vplivajo tudi na porabo goriva. Ta je na testu znašala 7,2 litra na sto prevoženih kilometrov, kar je tri decilitre manj, kot smo dosegli s karavanom 320d, a skoraj liter več kot s presenetljivo varčno limuzino.
Osnovni 318d touring je skoraj tri tisoč evrov cenejši od modela 320d, zato gotovo predstavlja zmernejšo izbiro. V prid mu govori tudi vsakokratni prihranek pri obveznem zavarovanju. A da ta prihranek ne bi skopnel, morate biti zmerni tudi pri izbiri dodatne opreme, saj je serijska vse prej kot samoumevna. Testni primerek je namreč (brez tempomata, usnja in ostalih ne več tako prestižnih dodatkov) stal skoraj 49 tisoč evrov.
BMW 318d touring sport line |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, vgrajen spredaj vzdolžno, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva po skupnem vodu, dve odmični gredi v glavi motorja, dvostopenjski turbinski polnilnik, hladilnik stisnjenega zraka (intercooler); Prostornina: 1995 ccm; Vrtina x gib (mm): 84,0 x 90,0; Kompresijsko razmerje: 16,5 : 1; Največja moč: 105 kW (143 KM) pri 4000/min; Razmerje mase in moči: 15 kg/kW (11 kg/KM); Največji navor: 320 Nm pri 1750–2750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj hlajene kolutne; Elektronska podpora: ABS, DSC; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4624 x 1811 x 1429 mm; Medosna razdalja: 2810 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1570/475; Prtljažnik: 495–1500 l. |
Največja hitrost: 210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (EU): 5,5/4,0/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 119 g/km. |
Cena: osnovni model (316i): 32.200 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 36.400 evrov, z dodatno opremo: 48.996 evrov; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
ergonomija, vozne lastnosti, uporabnost |
![]() |
serijska oprema, končna cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- 318d
- BMW
- samodejni menjalnik
- touring
- turbodizel