BMW 330d xDrive touring M sport
Ko bi bili vsi takšni
- Novi touring pričakovano ni prostorski rekorder, a ostaja na ravni glavnih tekmecev
- S šestvaljnim dizlom doseže stotico v 5,4 sekunde, s štirikolesnim pogonom se pelje kot po tračnicah
- Cena se v značilnem slogu nemškega premiuma z dodatki s 57 povzpne čez 80 tisočakov
Sobota, 5. december 2020
Na kratko bi lahko rekli, da nova trojka touring sledi mantri svojih predhodnikov. Je namreč dinamičen, le povprečno prostoren, a uporaben in zelo kakovostno izdelan karavan. To ni avtomobil za tiste, ki potrebujejo več kubičnih metrov prostora. Nikoli ni bil in verjetno nikoli ne bo. V najnovejši izdaji v zadku v osnovni postavitvi ponuja okroglih 500 litrov prostora, ki ga lahko z zlaganjem sedežev pomnožimo krat tri. To ni rekordno veliko za avtomobil tega velikostnega razreda, a verjetno
dovolj za družine, ki so arhivirale fazo vozičkov, prenosnih posteljic in podobnih kosov opreme. V zadku torej ne boste našli Postojnske jame, temveč pravilno oblikovan in zelo lepo, premijsko obdelan prtljažnik. Tudi na zadnji klopi prostora ni rekordno veliko, a dovolj za udobno namestitev dveh odraslih potnikov ali treh najstnikov, ki niso ravno košarkarski upi.
Bolj kot presežki moči in navora nas je navdušila suverena uglajenost šestvaljnika, ki je v tem razredu danes že prava redkost.
Toda takšna trojka, kot smo jo preizkusili, ponuja veliko več od klasičnih karavanskih vrlin. Ena od teh je trilitrski turbodizelski šestvaljnik, ki je v primerjavi s štirivaljnimi stroji pravi balzam za dušo in ušesa. Gre za agregat, ki razvije 195 kilovatov (265 KM) in 580 Nm navora že pri 1.750 vrtljajih na minuto. Z njim se najmanjši touring požene od 0 do 100 kilometrov na uro v 5,4 sekunde in naprej do elektronsko omejene končne hitrosti 250 kilometrov na uro. Poleg zmogljivosti, ki so
za tovrsten avtomobil več kot spoštovanja vredne, navduši predvsem uglajenost vrstnega šestvaljnika, ki v primerjavi z manjšimi bavarskimi dizli teče veliko bolj mirno in tiho. Nekaj dizelskih tresljajev je čutiti le v prostem teku, nato pa le še prijetno hrumenje, na katero smo zaradi navidezno okolju prijaznih mlinčkov, ki tekmujejo, kdo bo imel manj valjev, že skoraj pozabili. Ob tem je tudi zelo zmeren pri porabi goriva. Na testu smo izmerili povprečje 8,6 litra plinskega olja na 100
kilometrov, ki se z malce lažjo nogo brez težav spusti pod osem.
Obstajajo dolgočasni karavani, a na srečo tudi takšni, kot je ta trojka.
Odličen motor je povezan s prav tako dobrim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prestavlja hitro in logično ter v udobnem načinu skoraj neopazno, navor pa se prenaša na vsa štiri kolesa s sistemom xDrive. S to kombinacijo in z opcijskim prilagodljivim M-podvozjem se zmogljiva karavanska trojka pelje kot po tračnicah in zagotavlja zanesljivo lego tudi na spolzkih podlagah. Glede na razpoloženje se lahko odločamo med športnimi ali udobnimi nastavitvami vzmetenja, pri čemer podvozje celo
v udobnem načinu sodi med trše. K temu, da se v kabino prenese kakšen tresljaj več, kot bi si želeli, delno prispevajo velika platišča s širokimi nizkopresečnimi pnevmatikami. Ne glede na to je tako motoriziran in opremljen avtomobil lahko izvrsten potovalnik, ki na avtocesti križari izjemno lahkotno in kar melje kilometre. Obenem je zaradi visokih zmogljivosti in dinamičnih lastnosti vse prej kot dolgočasen družinski karavan. K dinamični vožnji vabi tudi nizek, skoraj kupejevski položaj
sedenja v sicer ergonomsko odlično zasnovani kabini. Voznikov delovni prostor, ki ga dobro poznamo že iz limuzinskega modela, je urejen, kakovost materialov in izdelave pa na primerni premijski ravni. Edino, kar bi si želeli, je kakšno vrtljivo stikalo namesto gumbov za upravljanje klimatske naprave. In čeprav je oblika stvar okusa, menimo, da bi lahko Bavarci uporabili malce več domišljije za grafiko instrumentne plošče, s katero so popolnoma zatajili klasične in lepo berljive merilnike, ki
so desetletja odlikovali njihove avtomobile. Poleg tega je grafika enaka v vseh novejših hišnih modelih in za čuda ne omogoča različnih pogledov, kot to ponujajo praktično vsi tekmeci. A to je glede na kakovost celotnega paketa le malenkost.
Skratka, nova trojka touring je dober karavan, ki pričakovano ni prostorski rekorder. Kljub temu po velikosti prtljažnika za nekaj litrov prekaša glavna nemška tekmeca audija A4 avant in mercedesa razred C T ter malce zaostaja le za volvom V60. A v kombinaciji s trilitrskim turbodizelskim šestvaljnikom in štirikolesnim pogonom ni le dober karavan, temveč na splošno odličen avtomobil, ki ponuja kup presežkov in ki mu lahko (z dodatki) očitamo le nesramno visoko ceno.
BMW 330d xDrive touring M sport |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2.993 ccm, 195 kW (265 KM) pri 4.000/min, 580 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.709 x 1.827 x 1.445 mm; Medos. razdalja: 2.851 mm; Pnevmatike: 225/40 R19 spredaj, 255/35 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1835/515 kg; Prtljažnik: 500–1.510 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,4 s; Poraba goriva (WLTP): 6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 8,6 l/100 km; Izpust CO2: 165 g/km. |
Cena: osnovni model (318i ): 38.950 €, testno vozilo: 84.364 €; BMW Vetriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
motor, menjalnik, vozne lastnosti |
![]() |
instrumentna plošča, končna cena |
![]() |
brez napak |