BMW 435i xdrive coupe M performance
Hitri in drzni
- Z dodatki M performance lahko temu BMW-ju vdahnete nekaj duha izjemnega M4
- Šestvaljnik s svojimi zmogljivostmi in zvokom doda tisto potrebno piko na i
- Vrhunske zmogljivosti in vozne lastnosti zahtevajo globok poseg v denarnico
Petek, 5. december 2014
Paul Walker, alias Brian O'Conner, nedavno tragično preminuli junak filmov z naslovom Hitri in drzni (Fast and Furious), bi v pravkar posnetem sedmem nadaljevanju franšize gotovo prav rad videl model BMW 435i, obogaten z dodatki programa M performance. Seveda, avtomobil je hiter. In drzen.
Hiter zato, ker mu kit za povečanje moči, ki zajema tudi nov računalnik za nadzor delovanja motorja, moč dvigne za 25 kW (34 KM) oziroma na skupnih 250 kW (340 KM) moči. Cena? Slabe tri tisočake. Pa tudi brez tega kita je 435i izjemno hiter avtomobil, saj do stotice pospeši, kaj pospeši, se izstreli v manj kot petih sekundah in ob vsakem odločnejšem pritisku na stopalko za plin pošteno butne v hrbet. Iz dveh izpušnih cevi tudi pošteno zarjove in postreže z zvokom, ki se ga ne bi sramoval niti
M4 (prve vtise si lahko preberete na strani XXX). A ta je še bolj razgrajaški …
Program M performance nudi številne privlačne dodatke, s katerimi lahko ozaljšate svojega običajnega BMW-ja.
M performance je nekje vmes – gre za program številnih športnih dodatkov, s katerimi lahko ozaljšate svojega običajnega BMW-ja. Da je drzen. Tak, kot je vam všeč in drugačen od sosedovega. Platišča premera 20 palcev vas olajšajo za nekaj več kot pet tisočakov, dodelan izpušni sistem za dobrega tisočaka, spojlerji za slaba dva, okrasne črte – te so poceni, saj stanejo le dobrih sto evrov, za kabinske dodatke iz ogljikovih vlaken in alkantare pa morate primakniti še dodatnega tisočaka. Morda so
tiste črte res malce preveč kričeče in toliko različnih dodatkov, kot jih je imel testni, je že na meji dobrega okusa … Kakor komu odgovarja. Vsekakor pa je takšen avtomobil magnet za mimoidoče – ljudje se obračajo za njim, ga fotografirajo z mobilnimi telefoni. Prav tako je pravi izziv za razne twinge z dvema vzdolžnima črtama ali golfe s prevelikimi kolesi in kakšnim izpuhom na zadku preveč, ki se želijo pomeriti v cestni dirki. To morate pač vzeti v zakup in upam si trditi, da takšnemu
avtomobilu tudi možje v modrem posvečajo malce več pozornosti.
Takšen bavarec je pravi magnet za razne lokalne modre dirkače, ki se želijo pomeriti v cestni dirki.
Kakor koli – voziti takšnega BMW-ja je, tudi če niste ekshibicionist, pravi užitek. Tehnika je namreč pričakovano vrhunska, šestvaljni stroj pa je tista pika na i, ki s svojim žlahtnim zvokom zaokrožuje celotno sliko. Tu sta seveda še osemstopenjski menjalnik in odličen pogon xdrive, ki s samodejnim prerazporejanjem moči med sprednjo in zadnjo osjo v vsakem trenutku poskrbi za kar najboljšo trakcijo. Seveda, z malce bolj poudarjenim prenosom na zadnji kolesi … Bavarec je izjemno odziven,
volan komunikativen in gosto nanizani ovinki hitro poženejo po krvi večje količine adrenalina. Avtomobil, ne glede na izbrano prestavo, ob odločnem pritisku na stopalko za plin brutalno pospešuje, menjalnik svoje delo opravlja že kar srhljivo hitro, hitrosti v zavojih pa so zaradi odlične lege na cesti lahko zelo visoke. A pamet v glavo; fizike vseeno ne morete pretentati …
BMW 435i xdrive coupe M performance |
Vozilo in motor: kupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: 6-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva, turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2979 ccm; Vrtina x gib (mm): 84,0 x 89,6 mm; Kompresijsko razmerje: 10,2 : 1; Največja moč: 250 kW (340 KM) pri 5800–6000/min; Razmerje mase in moči: 6,7 kg/kW (4,9 kg/KM); Največji navor: 450 Nm pri 1200–5000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj hlajene kolutne; Elektronska podpora: ABS, DTC, DSC; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 4638 x 1825 x 1392 mm; Medosna razdalja: 2810 mm; Pnevmatike: spredaj 225/35 R 20, zadaj 255/30 R 20; Masa/nosilnost: 1.665/520 kg; Prtljažnik: 445 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,9 s; Poraba goriva (EU): 10,8/5,8/7,6 l/100 km; Povprečje na testu: 10,7 l/100 km; Izpust CO2: 178 g/km. |
Cena: osnovni model (420i coupe): 40.600 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 60.600 evrov; z dodatno opremo: 87.091 evrov; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
motor, menjalnik, pogon, lega na cesti, ergonomija |
![]() |
preveč vpadljivi dodatki, cena |
![]() |
brez napak |