Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW 525d xdrive touring

Vzeli so mu dva valja

  • Odlična ergonomija, prostornost in nemška natančnost
  • Namesto trilitrskega šestvaljnika po novem učinkovit dvolitrski štirivaljnik
  • Za prestiž in udobje v veliki meri skrbi dodatna oprema, ki kroji končno ceno
Avtor: Borut Fakin / Foto: Teja Barborič
Petek, 9. marec 2012

V testu različice 530d touring (AF138) smo ugotovili, da je nova karavanska petica ergonomsko odlično zasnovana in prostornejša od predhodnika. Za spredaj sedeča je vrhunsko poskrbljeno, zadaj pa bi se lahko pritožili le najvišji potniki. Enako velja za prtljažnik, ki se lahko bolj kot s prostornino pohvali s pravilno obliko, enostavnim zlaganjem sedežev ter odlično končno obdelavo.

Pri testu modela 525d smo se osredotočili predvsem na podpločevinsko tehniko. Slednjega namreč namesto trilitrskega šestvaljnika po novem poganja dvolitrski štirivaljni agregat, ki je glede na podatke precej bolj varčen in učinkovit. Zahvaljujoč twin power turbo tehnologiji razvije 10 kilovatov več moči (14 KM), ob enakem največjem navoru, ki je na voljo pri nižjih vrtljajih (1500, prej 1750), omogoča malenkost boljše zmogljivosti, obenem pa porabi 20 odstotkov manj plinskega olja. A zasledovanje nizke porabe goriva in izpustov CO2 je v praksi prineslo popolnoma drugačno vozno izkušnjo. Štirivaljna 218-glava konjenica sicer petici omogoča spoštovanja vredne zmogljivosti, ne more pa se kosati z uglajenostjo in suverenostjo, s katerima je postregel kar za liter večji šestvaljnik. Kljub temu odlična izoliranost potniškega in motornega prostora poskrbi, da pri potovalnih hitrostih zlahka pozabimo, da v dolgem nosu reglja dizelski stroj.Štirivaljnik je močnejši in učinkovitejši, a manj uglajen in suveren kot upokojeni šestvaljnik.

Svojo nalogo z odliko opravlja tudi opcijski osemstopenjski samodejni menjalnik, ki skrbi, da je vožnja po želji lahko hitra ali udobna, kot se za premium segment spodobi. Drugi tehnični sladkorček je štirikolesni pogon xdrive, ki v normalnih razmerah prenaša 40 odstotkov moči na sprednjo ter 60 odstotkov na zadnjo os, ob zdrsu pa v delčku sekunde prenese tudi do 100 odstotkov pogonske moči na sprednji ali zadnji kolesi. Pametni sistem vse to počne na vozniku neopazen način in v razmerah s slabšim oprijemom pomembno prispeva k boljši trakciji in ohranjanju smeri. Glede na to, da se s pomočjo zelo naprednih elektronskih možganov, ki skrbijo za stabilnost vozila, v večini primerov odlično obnese tudi zgolj dvokolesno gnani model, ter da štirikolesni pogon h končni ceni pribije celih pet tisočakov, ga v kombinaciji s štirivaljnikom priporočamo le tistim, ki vedo, da ga bodo potrebovali več kot zgolj 'za vsak slučaj'.

Na področju porabe goriva je BMW-jev downsizing vsekakor učinkovit. Skoraj 1,9 tone težek štirikolesno gnani karavan je namreč na testu zahteval zelo racionalnih 8,7 litra na 100 kilometrov. Za dodatno spodbudo k varčevanju pa BMW v vse petice s štiri- in šestvaljnimi motorji po novem serijsko vgrajuje tudi stikalo driving experience control s funkcijo eco pro, ki nas uči varčne vožnje in beleži, za koliko kilometrov smo na ta način povečili doseg.
Čeprav je testnih 8,7 litra na 100 kilometrov daleč od obljubljenih 5,4 litra, je to za velik štirikolesno gnan karavan dober rezultat.

Ob razmeroma skopi serijski opremi ter neskončnemu spisku dodatkov pa morajo svojo racionalnost uporabiti kupci. To je potrdil tudi tokratni testni model, ki je poleg samodejnega menjalnika med drugim razvajal z usnjenim oblazinjenjem, ogrevanim volanskim obročem, navigacijo, head-up projektorjem ter s sistemom kamer surround view. Mejo si moramo zato postaviti sami, saj se tisočaki z dodatki kar nabirajo. Pri testnem avtomobilu jih je bilo 19, kar je končno ceno poneslo čez mejo 73 tisoč evrov.

A če odmislimo ceno, pri tem Bavarcu težko najdemo nekaj, ob kar bi se lahko obregnili. Menimo pa, da je z vgradnjo štirivaljnika izgubil kanček suverenosti, pri čemer se je iz šibkejše alternative modelu 530d prelevil v močnejšo alternativo modelu 520d.

Peugeot 508 SW 2.0 HDi 163 FAP avtomatik allure
 Vozilo in motor karavan 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva preko skupnega voda (common rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo;hladilnik sesalnega zraka (intercooler) Prostornina: 1997 ccm; Vrtina in gib: 85,0 x 88,0 mm; Kompresijsko razmerje: 16 : 1; Največja moč: 120 kW (163 KM) pri 3750/min; Razmerje mase in moči: 14,2 kg/kW (10,5 kg/KM); Največji navor: 340 Nm pri 2000-3000/min; Menjalnik: samodejni 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (340 mm), zadaj kolutne (290 mm); Elektronska: podpora ABS z AFU; ASR ESP s hill assist; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4813 x 1853 x 1476 mm; Medosna razdalja: 2817 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1710/470 kg; Prtljažnik: 560-1598 l.
  Največja hitrost:  223 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,5 s; Poraba (EU): 7,8/4,5/5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,3 l/100 km.
  Cena:  Osnovni model (1.6 VTi acces): 21.650 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 29.150 evrov, z dodatno opremo: 36.650 evrov; Peugeot Slovenija d.o.o., Ljubljana.
prostornost, udobje, kakovost materialov in obdelave, samodejna parkirna zavora pomanjkanje odlagalnih prostorov, samodejni menjalnik brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.