BMW 530e iperformance
Ima smisel?
- Hibridni pogon v praksi poleg elektrike porabi še približno sedem litrov bencina.
- S ceno dobrih 60 tisočakov je malenkost dražji od dizelskega 525d.
Sobota, 9. junij 2018
BMW 530e – o tem priključnem hibridu je govora. Polnjenje akumulatorja iz zunanjega vira obljublja 50 kilometrov vožnje zgolj na elektriko in povprečno porabo bencina dva litra na sto kilometrov. Za pogon skrbita prisilno polnjen bencinski štirivaljnik in električni motor (vgrajen v ohišje osemstopenjskega samodejnega menjalnika) s skupno močjo 195 kW (252 KM), kar ob vzajemnem delovanju obeh strojev obljublja pospešek do stotice v dobrih šestih sekundah in izjemno prožnost pogonskega sklopa prek širokega območja vrtljajev.
Tako motorizirana petica je hitra in udobna potovalna limuzina, za povrh nabita s številnimi sodobnimi pripomočki za povečanje udobja in varnosti (nekatere je treba doplačati), njena največja pomanjkljivost pa je majhen rezervoar za gorivo – le 46 litrov meri, kar ob tovarniško obljubljeni povprečni porabi sicer zadošča za mnogo, mnogo prevoženih kilometrov, v praksi pa tam nekje za 300 … V vlogi potovalne limuzine se tako ali drugače motorizirana petica preprosto odlično odreže, s tokratnim
testnim primerkom pa bo treba (pre)pogosto zaviti na bencinski servis.
Na krajših vožnjah je priključni hibrid zelo dobra izbira, na daljših pa njegove prednosti niso več tako izrazite.
Je pa res, da hibridni pogonski sklop z možnostjo jadranja do hitrosti 160 km/h in kot pomoč bencinskemu pri večjih obremenitvah uspešno znižuje porabo, vklapljanje in izklapljanje bencinskega stroja je povsem nezaznavno, elektrika iz zunanjega vira pa, po podatkih potovalnega računalnika, omogoča 33 kilometrov vožnje oziroma v praksi okoli 25. Povsem brez emisij in z omejenimi zmogljivostmi.
Če se z njim večinoma peljete le v trgovino, v nedeljo k maši ali čez teden v bližnjo službo, ima smisel. Mi smo njegovo baterijo med testom napolnili petkrat (skupaj približno 40 kWh oziroma slabih šest evrov na domačem priključku) in pri mešanem načinu vožnje na sto prevoženih kilometrov porabili osem litrov bencina. Dober rezultat in matematika se v tem primeru načeloma izideta, če se tedensko vozite v München, pa morda le razmislite o kakšnem drugem motorju. Po možnosti šestvaljnem …
BMW 530e iperformance |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 135 kW (184 KM) pri 5000-6500/min, 290 Nm pri 1350–4250/min; Motor (električni): sinhronski, 83 kW (113 KM) pri 3170/min, 250 Nm pri 0–3170/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4936 x 1868 x 1483 mm; Medos. razdalja: 2975 mm; Pnevmatike: spredaj 245/40 R19, zadaj 275/35 R19; Masa/nosilnost: 1845/650 kg; Prtljažnik: 410 l. |
Največja hitrost: 235 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,2 s; Poraba goriva (EU): bencin 2,0 l/100 km + elektrika 13,1 kWh/100 km; Povprečje na testu: bencin 7,9 l/100 km + elektrika cca. 4,7 kWh/100 km; Izpust CO2: 44 g/km. |
Cena: osnovni model (520d): 52.750 €, testno vozilo: 94.072 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
delovanje pogonskega sklopa, udobje |
![]() |
majhen rezervoar za bencin, cena |
![]() |
brez napak |