Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW M550d xdrive

4 krat 4 plus 4

  • Oznaka M dizelski petici prinaša štiri turbo puhala
  • Dizelskih 400 »konjev« in 760 Nm navora prenaša na vsa štiri kolesa
  • Poleg zmogljivosti je osupljiva tudi cena, ki z dodatki presega 120 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 28. julij 2018

Vrh ponudbe posameznih modelov premijskih znamk je pogosto osupljiv na vseh področjih, tako glede zmogljivosti in opreme kot cene. Odličen primer tega je najmočnejša dizelska bavarska petica s črko M na začetku oznake. Poganja jo trilitrski šestvaljnik, ki ni podkrepljen z enim ali dvema, temveč kar s štirimi turbo polnilniki. To je, seveda, popotnica za izjemne zmogljivosti. Tako ima srečni voznik na voljo 294 kilovatov oziroma okroglih 400 »konjičev« in zverinskih 760 Nm največjega navora. Težko je najti dovolj sočne besede, s katerimi bi opisali občutek ob speljevanju s polnim plinom, a lahko vseeno poskusimo ... Avtomobil te dobesedno »prilima« na sedež. Pri tisoč vrtljajih na minuto motor premore že več kot 300 Nm navora, vseh 760 Nm pa tisoč vrtljajev višje. Da se vse skupaj zgodi nadvse učinkovito, torej da se ves navor brez težav prenese na asfalt, prek hitrega osemstopenjskega samodejnega menjalnika, skrbi štirikolesni pogon xDrive. Na suhem asfaltu se zdi, kot bi se avtomobil s kremplji silovito odrinil in nato švignil mimo stotice v 4,4 sekunde. Čeprav so gnana vsa štiri kolesa, je sistem naravnan tako, da ob pretiravanju s plinom pred posredovanjem elektronike omogoči zdrs zadnjih koles, s čimer poskrbi za uživaško prekrmarjenje. Tisti, ki ne bo namerno pretiraval, pa se bo vozil kot po tračnicah. Za to je zaslužno tudi štirikolesno krmiljenje, zaradi katerega je skoraj dve toni težka limuzina v ovinkih pri manjših hitrostih zelo vodljiva in okretna, pri višjih pa daje zelo dober občutek smerne stabilnosti. Vozniku bo lahko v pomoč opcijsko prilagodljivo podvozje M professional, s katerim je avtomobil posajen centimeter bližje tlom in z najbolj dinamičnimi nastavitvami poskrbi, da se drži ceste kot nalepka. Na drugi strani ponuja tudi normalne in udobne nastavitve za bolj harmonično požiranje neravnin in vožnjo v slogu, ki pritiče direktorski limuzini.

Ekstremni dizelski šestvaljnik ni le izjemno zmogljiv, temveč ob priganjanju postreže tudi z navdušujočim zvokom in na 100 kilometrov zahteva manj kot 10 litrov goriva.


Čeprav poraba takšne petice najverjetneje ni na vrhu lestvice skrbi uspešnih menedžerjev in drugih mogotcev, je dobro vedeti, da ta stroj ob izjemnih zmogljivostih na 100 kilometrov zahteva manj kot deset litrov plinskega olja.

Za pravo direktorsko počutje v kabini lahko za slabih sedem tisočakov poskrbi opcijski paket first class upgrade, ki, kot že ime pove, zagotovi udobje na ravni prvega razreda. To med drugim vključuje komfortna sprednja sedeža z aktivnim prezračevanjem in masažno funkcijo, gretje sprednjih in zadnjih sedežev, ambientalne osvežilce zraka, vrhunsko ozvočenje znamke Harman Kardon in mehko zapiranje vrat (soft close). A to je le pokušina vseh doplačilnih sladkorčkov, ki so na voljo in jih je premogel testni dizelski »em-pet«. Tu so še paket inovacij s projekcijskim zaslonom head-up, sistemom ukazovanja s kretnjami in ključem z zaslonom, varnostni paket s pametnimi žarometi ... Če naštetemu dodamo že omenjeno prilagodljivo podvozje, 19-palčna platišča multispoke in še kakšno malenkost, pridemo še do zadnjega presežnika. To je cena, ki je v primeri testnega primerka presegala 122 tisočakov. Osupljivo, mar ne?
 

BMW M550d xdrive
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, 6-valjni vrstni, 2993 ccm, 294 kW (400 KM) pri 4400, 760 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4962 x 1868 x 1467 mm; Medos. razdalja: 2975 mm; Pnevmatike: 245/40 R19; Masa/nosilnost: 1920/550 kg; Prtljažnik: 530 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,4 s; Poraba goriva (EU): 7,9/5,7/6,5 l/100 km; Povprečje na testu: 9,8 l/100 km; Izpust CO2: 171 g/km.
  Cena:  osnovni model (520i): 53.300 €, testno vozilo: 122.959 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
motor in menjalnik, štirikolesni pogon cena brez napak

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.