BMW X1 sDrive18i
Za posebneže
- Vstopni bencinski X1 ima pogon le na zadnji kolesi
- Motor in samodejni menjalnik sta predstavnika stare generacije
Ponedeljek, 17. marec 2014
Najmanjši bavarski športni terenec nas je na dosedanjih testih prepričeval s tehnološko dovršenostjo in dobrimi voznimi lastnostmi. Doslej smo imeli priložnost testirati le dizelske različice s štirikolesnim pogonom, tokrat pa smo se lotili najšibkejše bencinske izvedbe, pri kateri je moč speljana le k zadnjemu kolesnemu paru.
Dvolitrski štirivaljnik je pripadnik starejše generacije motorjev in nima podpore turbopolnilnika. Zato je v primerjavi s sodobnimi izdelki njegova moč 110 kW (150 KM) precej podpovprečna. Prav nobene usluge pogonskemu sklopu ne naredi niti 6-stopenjski samodejni menjalnik, ki je na voljo le pri tej različici. Drugi imajo namreč možnost izbire sodobnega 8-stopenjskega menjalnika. Vse skupaj zato ne pripomore k nizki porabi goriva, ki je kljub razmeroma zadržani vožnji na našem testu znašala
skoraj enajst litrov.
Za štirikolesni pogon je treba doplačati 2.700 evrov, zato je dvokolesno gnani X1 lahko povsem smiselna izbira.
Sicer pa je tudi takšen X1 odlično vodljiv avtomobil, ki se po voznih lastnostih lahko kosa z večino običajnih osebnih vozil. Enako velja tako za udobje ergonomsko dovršene ter kakovostno obdelane kabine kot za njeno prostornost. Življenje olajša tudi vsa oprema, s katero je bil opremljen testni avtomobil. A navigacijski sistem, vzvratna kamera, ksenonske luči, tempomat in ostali dodatki ceno močno povečajo. Takšen X1 tako namesto slabih tridesetih tisočakov stane kar 42.822 evrov.
Če le niste eni od tistih posebnežev, ki imajo tako specifične potrebe, da morajo izbrati bencinski motor, potem vam takšno kombinacijo odsvetujemo. Le 800 evrov več je namreč treba odšteti za enakovredno turbodizelsko izvedbo z oznako sDrive18d, kjer brez težav pričakujte za tri litre nižjo porabo, pa še veliko boljši samodejni menjalnik boste imeli.
BMW X1 sDrive18i |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, vgrajen spredaj vzdolžno, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva, dve odmični gredi v glavi motorja; Prostornina: 1995 ccm; Vrtina x gib (mm): 84,0 x 90,0; Kompresijsko razmerje: 10,5 : 1; Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 6400/min; Razmerje mase in moči: 13,9 kg/kW (10,2 kg/KM); Največji navor: 200 Nm pri 3600/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (312 mm), zadaj hlajene kolutne (300 mm); Elektronska podpora: ABS, DSC, DTC; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4454 x 1798 x 1545 mm; Medosna razdalja: 2760 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1530/480; Prtljažnik: 420/1350 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,4 s; Poraba goriva (EU): 10,9/6,2/7,9 l/100 km; Povprečje na testu: 10,8 l/100 km; Izpust CO2: 185 g/km. |
Cena: osnovni model (sDrive16d): 28.900 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 29.600 evrov, z dodatno opremo: 42.822 evrov; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
ergonomija, vozne lastnosti |
![]() |
motor in menjalnik, cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- BMW
- sDrive
- športni terenec
- štirivaljnik
- X1