Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW X1 xDrive 20d

Malce boljši, a enako drag

  • Ob minimalni oblikovni prenovi največ svežine prinaša nova oranžna barva
  • Dvolitrski dizel je malce močnejši, glavna novost pa je 8-stopenjski samodejni menjalnik
  • Visoka cena, ki z nekaj dodatki z lahkoto doseže 50 tisočakov, ostaja njegov zaščitni znak
Avtor: Borut Fakin / Foto: Teja Stamač
Sobota, 2. februar 2013

Spomladi 2012 je BMW prenovil najmanjši model družine X. Prenova, ki je prišla že dve leti in pol po predstavitvi, je prinesla nekaj estetskih popravkov in izboljšave pri tehniki. Navzven so spremembe vidne pri novih odbijačih z večjimi površinami v barvi karoserije, v notranjosti pa z rahlo prenovljeno sredinsko konzolo in nekaj novimi materiali. Inženirji niso posegali v ergonomijo, ki še naprej ostaja zelo dobra. Čeprav je položaj sedenja nekoliko privzdignjen v primerjavi z limuzinami, je še vedno nekoliko nižji kot pri večini športnih terencev.

Najbolj dobrodošla novost je opcijski 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki je zamenjal šeststopenjsko avtomatiko.

Dvolitrski dizel je s prenovo pridobil pet kilovatov in jih sedaj razvije 135 (184 KM), največji navor pa je s 350 narasel na 380 Nm. Motor, ki ga tako kot prej odlikuje zelo zvezno delovanje, je zato še za odtenek bolj suveren in v večini primerov ponuja presežek moči in navora. Najbolj dobrodošla novost pa je opcijski 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki je zamenjal poznano šeststopenjsko avtomatiko. S hitrostjo in uglajenostjo prestavljanja se le-ta trenutno uvršča med najboljše izdelke na trgu. Med novostmi velja omeniti še program ECO PRO, ki zmanjša odzivnost stopalke za plin ter uravnava delovanje motorja in menjalnika tako, da omogoča varčnejšo vožnjo. Kljub temu je na testu zahteval 8,4 litra na 100 kilometrov, kar je daleč od tovarniških 'obljub'.

Oznaka xDrive na sprednjih vratih izdaja pristnost BMW-jevega stalnega štirikolesnega pogona. In čeprav X1 z zelo uglajenim videzom daje vedeti, da je namenjen predvsem urejenim cestam ter le priložnostnim terenskim izletom, pa pametna tehnika, ki samodejno prenaša moč na vsa štiri kolesa, skrbi za zanesljivo lego v vseh vremenskih razmerah. Najmanjši predstavnik družine X ne skriva dinamične duše in je med ovinki zelo dobro vodljiv. Zmoti le presenetljivo šibka servo ojačitev volana, ki je lahko, zlasti za nežnejši spol, pri manevriranju kar malce moteča.

S prenovo je X1 dobil program ECO PRO, ki zmanjša odzivnost stopalke za plin ter uravnava delovanje motorja in menjalnika tako, da omogoča varčnejšo vožnjo.

Nekaj besed si zasluži tudi oprema, ki z opcijskimi dodatki avtomobil občutno podraži. Za samodejni menjalnik in športni paket M, pri katerem velja omeniti zlasti zunanje dele v barvi karoserije, športno podvozje, športni večfunkcijski volan ter športne sedeže z oblazinjenjem iz alkantare, je potrebno odšteti skoraj sedem tisočakov. Doplačati pa je potrebno tudi za parkirna tipala, samodejno klimatsko napravo ter pomični naslon za roke spredaj. Cena testnega primerka, ki je imel še ksenonska žarometa in nekaj drugih malenkosti, ne pa tudi navigacijske naprave, je tako presegla vrtoglavih 49 tisoč evrov. To pa med drugim zagotavlja ekskluzivnost, ki sodi k premium znamki.
 

BMW X1 xDrive 20d
 Vozilo in motor športni terenec; 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva preko skupnega voda (common rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesalnega zraka (intercooler); Prostornina: 1995 ccm; Vrtina in gib: 90,0 x 84,0 mm; Kompresijsko razmerje: 16,5 : 1; Največja moč: 135 kW (184 KM) pri 4000/min; Razmerje mase in moči: 12,3 kg/kW (9 kg/KM); Največji navor: 380 Nm pri 1750–2750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj hlajene kolutne (312 mm), zadaj hlajene kolutne (310 mm), ABS, DSC, DTC; Število zvezdic EuroNCAP: 5
  Velikost:  4454 x 1798 x 1545 mm; Medosna razdalja: 2760 mm; Pnevmatike: 225/50 R17; Masa/nosilnost: 1660/550 kg; Prtljažnik: 420–1350 l.
  Največja hitrost:  205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,1 s; Poraba (EU): 6,1/45,1/5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 8,4l/100 km; Izpust CO2: 143 g/km.
  Cena:  osnovni model (sDrive 16d): 28.700 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 37.100 evrov, z dodatno opremo: 49.285 evrov; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
ergonomija, vozne lastnosti, motor, menjalnik skromna osnovna oprema, draga doplačila brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.