BMW X7 M50d
Njegovo veličanstvo: X7
- X7 kot luksuzni športni terenec odlično združuje udobje in izjemne vozne lastnosti
- Turbodizel z oznako M50d in 294 kW (400 KM) ga do stotice pospeši v 5,4 sekunde
- V osnovi stane 130, z vsemi dobrotami testnega vozila vred pa 170 tisočakov
Torek, 17. september 2019
Velikost je pomembna. Vsaj tako menijo tisti, ki se ozirajo za X7, tem največjim in, seveda, najbolj luksuznim BMW-jevim križancem. S krepko več kot petimi metri dolžine se postavlja neposredno ob bok mercedesu GLS, do neke mere diha za ovratnik tudi range roverju – čeprav je ta, priznajmo, vseeno še za drobec bolj prestižen.
Bavarci so namreč združili znane elemente, seveda najboljše, kar jih premorejo – torej predvsem tiste iz serije 7 in 8, svojih drugih dveh kronskih modelov. Vključno z resnično vrhunskimi materiali in brezhibno izdelavo. Da, luksuz na najvišji ravni, a ponovno: digitalni merilniki niso ravno med najbolj estetskimi, predvsem smo pogrešali več unikatnosti pri notranjem oblikovanju, kakšno piko na i, ki bi jasno dala vedeti, da ne sedite le v večjem (in dražjem) X5. Ja, tudi umetelna (za
nekatere sicer kičasta) prestavna ročica v stilu brušenega kristala ni nič posebnega …
Z velikostjo in prestižem je neposredni tekmec mercedesu GLS, do neke mere tudi range roverju.
Zato pa je prostora resnično ogromno in sedežev je že v osnovi sedem ali šest v treh vrstah. Testni avtomobil je bil opremljen s sedmimi, torej klopjo v drugi vrsti namesto posamičnih dveh sedežev – klopjo, ki si pravzaprav ne zasluži te oznake, saj gre dejansko za dva radodarno odmerjena in med seboj povezana sedeža. Čeprav sta tista v tretji vrsti prostorsko malce skromnejša, se povsod sedi kraljevsko razkošno in tudi za zadaj sedeče potnike je enako dobro poskrbljeno kot za voznika in
sopotnika. Vsi sedeži so električno pomični (in pri tem nadležno počasni), ogrevani, hlajeni, z individualno nastavljivo klimatsko napravo, priključki USB, zasloni LCD, držali za plastenke oziroma pločevinke za pijačo in vsem drugim, kar sodi zraven. Če se malce pošalimo, je edina razlika v tem, da sta sprednji dve držali za pijačo tudi ogrevani ali hlajeni, medtem ko so ostala, kako proletarsko, brez te možnosti … Še beseda o prtljažniku – ta je temeljito obdelan in ob petsedežni postavitvi
sprejme razkošnih 750 litrov. Vrata se odpirajo v dveh delih – torej se spodnji odpre navzdol, kar otežuje dostop do predmetov, ki se utegnejo zakotaliti vse do naslonjal sedežev druge vrste, kot pomanjkljivost naj omenimo še občutljivost v usnje odetih naslonjal za roke potnikov tretje vrste. Hitro bodo opraskana, četudi boste v prtljažniku vozili le torbo za golf.
Vozne lastnosti so za več kot pet metrov dolgega in 2,5 tone težkega športnega terenca skoraj neverjetno dobre.
Preizkusili smo najmočnejšo različico M50d, kar pomeni trilitrski šestvaljni dizel, podprt kar s štirimi turbopolnilniki. Dva delujeta pri nizkem in dva pri visokem tlaku, rezultat pa je največja moč 294 kW (400 KM) in kar 760 Nm navora, katerega krivulja svoj vrh doseže med dvema in tremi tisočaki. To je dovolj, da več kot 2,5-tonski orjak do stotice pospeši v le 5,4 sekunde, ob pritisku na stopalko za plin butne v hrbet in odločno vztraja vse do pri 250 km/h omejene največje hitrosti.
Zvočna zatesnjenost je odlična, 8-stopenjski samodejni menjalnik še vedno nedvomno najboljši ta hip. Testni avtomobil je bil poleg zračnega vzmetenja z možnostjo nastavljanja višine vozila med drugim opremljen še z dodatnim sistemom z zvenečim imenom Executive Drive Pro – aktivnimi stabilizatorji, ki v ovinkih in med vožnjo po slabši podlagi zmanjšajo nihanje in nagibanje vozila. V udobnem režimu je nihanja morda res malce več (a daleč od tega, da bi zaradi njega staknili morsko bolezen),
samodejni in športni način vožnje pa sta odlična kombinacija udobja in dinamike. Svoje doda integralno aktivno krmiljenje, ki za povrh občutno zmanjša obračalni krog in okretnost. Vseeno je v mestu pravi kolos in pri parkiranju še kako prav pride odličen sistem kamer za nadzor celotne okolice vozila (vključno s pogledom s ptičje perspektive), za povrh zna zadnjih 50 prevoženih metrov samodejno prevoziti vzvratno. Popolnoma po isti poti, kot ste se vi peljali naprej. Lahko tudi naslednji dan.
Sicer pa je prav neverjetno, kako dobro se kljub veliki masi pelje X7 – bodisi pri priganjanju skozi ovinke bodisi po zahtevnejšem terenu. Na Nürburgringu bojda zlahka drži korak s prejšnjo generacijo M3 (E90 z motorjem V8), po drugi strani pa brez težav brodi po pol metra globoki vodi.
Ampak priznajte, ne enega ne drugega verjetno ne boste počeli z njim. X7 je namreč predvsem resnično prostoren in luksuzen potovalnik z odličnimi voznimi lastnostmi in mogočno podobo. Prava admiralska ladja. Tudi s ceno.
BMW X7 M50d |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2993 ccm, 294 kW (400 KM) pri 4400/min, 760 Nm pri 2000–3000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 5151 x 2000 x 1805 mm; Medos. razdalja: 3105 mm; Pnevmatike: spredaj 275/40 R22, zadaj 315/35 R22; Masa/nosilnost: 2535/830 kg; Prtljažnik: 326–2120 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,4 s; Poraba goriva (EU): 7,0 l/100 km; Povprečje na testu: 10,9 l/100 km; Izpust CO2: 185 g/km. |
Cena: osnovni model (X7 xDrive30d): 99.500 €, testno vozilo: 169.933 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
odlične vozne lastnosti, zmogljiv motor, prostorna notranjost, udobje |
![]() |
počasno pomikanje sedežev, neizrazita arhitektura notranjosti |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- M50d
- šestvaljnik
- štirikolesni pogon
- SUV
- test
- X7