BMW activehybrid 5
Hibrid z zadržkom
- Hibridni BMW serije 5 prepriča z zmogljivostmi, ne pa tudi s porabo
- V primerjavi s podobno zmogljivim 535i je približno deset tisočakov dražji
Četrtek, 12. december 2013
Poleg Toyote je ena izmed vodilnih znamk na področju hibridov gotovo Lexus, katerega model GS 450h smo že preizkusili. Test lahko preberete v februarski številki Avto fokusa (AF162). Tokrat smo preizkusili nemški odgovor nanj – hibridni BMW activehybrid 5, ki se omenjenemu lexusu postavlja povsem enakovredno ob bok.
Ne glede na pogonski sklop je ta hibridna petica pravi BMW od glave do peta, vključno z odlično tehniko, s tem povezanimi voznimi lastnostmi ter visoko ravnjo udobja. Prepriča namreč z obliko, ki navduši očete in sinove, v notranjosti razvaja z vrhunsko izdelavo in materiali ter naravnost odličnim počutjem. Ko sedeš v tak avtomobil, ti je povsem jasno, zakaj je med najbolj zaželenimi.
Testna poraba hibridne petke je bila natanko tri litre višja kot pri enako zmogljivem hibridnem lexusu GS.
Hibridno tehniko so pri BMW-ju pridobili z združitvijo prisilno polnjenega trilitrskega šestvaljnega vrstnega motorja, ki se sicer vrti v modelu 535i, električnega motorja, nameščenega v ohišju 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, akumulatorjev za zadnjimi sedeži in pripadajoče krmilne elektronike. Skupna moč 250 kW (340 KM) je podobna kot pri lexusu, je pa tu električni motor precej bolj šibek in bencinskemu s svojim bogatim navorom 210 Nm priskoči na pomoč predvsem v nizkih vrtljajih.
Rezultat so malodane športne zmogljivosti ter obetajoče nizka poraba goriva, ki po uradnih podatkih znaša le 6,4 litra.
A v praksi je ta veliko višja – med testom smo namerili povprečje 11,8 litra oziroma natanko tri litre več kot pri praktično enako zmogljivem lexusu. Poudarjamo, da smo vozili precej umirjeno in upravičeno domnevamo, da v takšnem režimu zgolj bencinski in okoli deset tisočakov cenejši 535i ne bi porabil bistveno več, dizelski 530d (ali celo 535d) pa celo manj.
Je pa res, da se bencinski motor zaradi okvare pogonskega sklopa pri testnem vozilu med postanki včasih ni samodejno izklopil. A to bi lahko pomenilo kvečjemu nekaj decilitrov, vsekakor pa ne več kot pet litrov, kolikor je razlika med obljubljeno in dejansko porabo.
BMW activehybrid 5 |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): 6-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva; turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2979 ccm; Vrtina x gib (mm): 84,0 x 89,6; Kompresijsko razmerje: 10,2 : 1; Motor (električni): sinhronski, s stalnim magnetom; Največja moč (bencinski motor): 225 kW (306 KM) pri 5800–6000/min; Največja moč (električni motor): 40 kW (54 KM); Največja moč (sistem): 250 kW (340 KM); Razmerje mase in moči: 7,7 kg/kW (5,7 kg/KM); Največji navor (bencinski motor): 400 Nm pri 1200–5000/min; Največji navor (električni motor): 210 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (348 mm), zadaj hlajene kolutne (345 mm); Elektronska podpora: ABS, DSC; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4907 x 1860 x 1464 mm; Medosna razdalja: 2968 mm; Pnevmatike: 245/45 R 18; Masa/nosilnost: 1925/550; Prtljažnik: 375 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,9 s; Poraba goriva (EU): 6,9/6,6/6,4 l/100 km; Povprečje na testu: 11,8 l/100 km; Izpust CO2: 149 g/km. |
Cena: osnovni model (518d): 43.500 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 71.300 evrov; z dodatno opremo: 91.230 evrov; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
vozne lastnosti, počutje v kabini |
![]() |
poraba goriva, majhen prtljažnik, cena |
![]() |
okvara hibridnega pogona |