Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW activehybrid 5

Hibrid z zadržkom

  • Hibridni BMW serije 5 prepriča z zmogljivostmi, ne pa tudi s porabo
  • V primerjavi s podobno zmogljivim 535i je približno deset tisočakov dražji
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Teja Stamač
Četrtek, 12. december 2013

Poleg Toyote je ena izmed vodilnih znamk na področju hibridov gotovo Lexus, katerega model GS 450h smo že preizkusili. Test lahko preberete v februarski številki Avto fokusa (AF162). Tokrat smo preizkusili nemški odgovor nanj – hibridni BMW activehybrid 5, ki se omenjenemu lexusu postavlja povsem enakovredno ob bok.

Ne glede na pogonski sklop je ta hibridna petica pravi BMW od glave do peta, vključno z odlično tehniko, s tem povezanimi voznimi lastnostmi ter visoko ravnjo udobja. Prepriča namreč z obliko, ki navduši očete in sinove, v notranjosti razvaja z vrhunsko izdelavo in materiali ter naravnost odličnim počutjem. Ko sedeš v tak avtomobil, ti je povsem jasno, zakaj je med najbolj zaželenimi.

Testna poraba hibridne petke je bila natanko tri litre višja kot pri enako zmogljivem hibridnem lexusu GS.


Hibridno tehniko so pri BMW-ju pridobili z združitvijo prisilno polnjenega trilitrskega šestvaljnega vrstnega motorja, ki se sicer vrti v modelu 535i, električnega motorja, nameščenega v ohišju 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, akumulatorjev za zadnjimi sedeži in pripadajoče krmilne elektronike. Skupna moč 250 kW (340 KM) je podobna kot pri lexusu, je pa tu električni motor precej bolj šibek in bencinskemu s svojim bogatim navorom 210 Nm priskoči na pomoč predvsem v nizkih vrtljajih. Rezultat so malodane športne zmogljivosti ter obetajoče nizka poraba goriva, ki po uradnih podatkih znaša le 6,4 litra.

A v praksi je ta veliko višja – med testom smo namerili povprečje 11,8 litra oziroma natanko tri litre več kot pri praktično enako zmogljivem lexusu. Poudarjamo, da smo vozili precej umirjeno in upravičeno domnevamo, da v takšnem režimu zgolj bencinski in okoli deset tisočakov cenejši 535i ne bi porabil bistveno več, dizelski 530d (ali celo 535d) pa celo manj.
Je pa res, da se bencinski motor zaradi okvare pogonskega sklopa pri testnem vozilu med postanki včasih ni samodejno izklopil. A to bi lahko pomenilo kvečjemu nekaj decilitrov, vsekakor pa ne več kot pet litrov, kolikor je razlika med obljubljeno in dejansko porabo.
 

BMW activehybrid 5
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): 6-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva; turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2979 ccm; Vrtina x gib (mm): 84,0 x 89,6; Kompresijsko razmerje: 10,2 : 1; Motor (električni): sinhronski, s stalnim magnetom; Največja moč (bencinski motor): 225 kW (306 KM) pri 5800–6000/min; Največja moč (električni motor): 40 kW (54 KM); Največja moč (sistem): 250 kW (340 KM); Razmerje mase in moči: 7,7 kg/kW (5,7 kg/KM); Največji navor (bencinski motor): 400 Nm pri 1200–5000/min; Največji navor (električni motor): 210 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (348 mm), zadaj hlajene kolutne (345 mm); Elektronska podpora: ABS, DSC; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4907 x 1860 x 1464 mm; Medosna razdalja: 2968 mm; Pnevmatike: 245/45 R 18; Masa/nosilnost: 1925/550; Prtljažnik: 375 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,9 s; Poraba goriva (EU): 6,9/6,6/6,4 l/100 km; Povprečje na testu: 11,8 l/100 km; Izpust CO2: 149 g/km.
  Cena:  osnovni model (518d): 43.500 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 71.300 evrov; z dodatno opremo: 91.230 evrov; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
vozne lastnosti, počutje v kabini poraba goriva, majhen prtljažnik, cena okvara hibridnega pogona

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.