Brabus T12
Ko prestiž ni dovolj
Ko enkrat kupuješ z vrha cenika, je lahko tudi ta premalo ekskluziven, ali še bolje – poseben. Denimo, da je premalo poseben Mercedesov prelestni prestižni kupe CL 600. Zato zaviješ v predelovalnico in to v kar najbolj prestižno, ugledno, pa tudi drago – v Brabus.
Ponedeljek, 2. november 2009
Tu zmorejo iz prestiža narediti super-prestiž in že tako bogato konjenico še dodatno obogatiti; paket T12 je šele začetek, pa že zmore 426 kilovatov moči (580 KM) in največjo hitrost 327 km/h, stane pa skoraj 220 tisoč evrov!
Mercedes-benz CL 600, najbolj prestižni Mercedesov kupe, je že v osnovi mišljen kot avtomobil za razvajanje in to v vseh smereh. S petimi metri zunanje dolžine je razkošnih mer, s padajočim prednjim in zadnjim delom je angleško aristokratski, s širokimi blatniki je eleganten in ne nazadnje – tudi seksi. Kot celota deluje skladen in privlačen, med Nemci pa je tudi edinstven v tem razredu, kjer so sicer doma aston martin DB9, bentley continental GT in ferrari 612 scaglietti.
"Pod pokrovom je že v osnovi zmogljiv serijski 5,5-litrski V12 z dvema turboma, močjo 380 kW (518 KM) in 830 Nm največjega navora. Brabusov kit motorne elektronike in novih katalizatorjev moč dvigne na 426 kW (580 KM), navor pa na 900 Nm!"
In prav eleganco bi bilo škoda pokvariti, so si mislili v Brabusu – največjem predelovalcu avtomobilov na svetu, ki je po nemških standardih označen kot avtomobilski proizvajalec. Zato pri modelu T12, ta sodi v začetek ponudbe Brabusa, izdelanega na osnovi mercedesa CL in seveda nad CL 600, niso pretiravali s širino in agresivnostjo novih sestavnih delov. Avtomobil je dobil po kakovosti izdelave odlične in neizstopajoče dodatke, kot je denimo delno novi prednji odbijač; pravzaprav je nov le
njegov spodnji del, ki je pritrjen na originalni odbijač. Ta je ostreje zašiljen, skupaj s 30 milimetrov nižjim in nekoliko učvrščenim podvozjem, 20-palčnimi šestkrakimi platišči, zadnjim odbijačem in štirimi izpuhi na zadku (tega so v uvozniku Trendyju dodali posebej, saj ne sodi v paket T12) je zunanja predelava zaključena. Kot takšna ni kričeča, poudarja le športni značaj prestižnega kupeja.
Ob vstopu v kabino nas pričaka svetleč napis Brabus na pragih, za katerega je potrebno odšteti 1.305 evrov, enak napis je tudi na digitalni armaturni plošči, ki nato izgine pod merilniki. Tu je tudi športen Brabusov volan, ki je manjši, debelejši in prijetnejše sede v roke kot serijski obroč v velikosti skoraj družinske pice. Ni pa poceni, saj zgolj volan stane 785 evrov, za tridelni komplet aluminijastih stopalk boste z montažo vred plačali 303 evre, za predpražnike iz velurja pa 189 evrov
(cene posameznih dodatkov smo zbrali v posebni tabeli). To pa še ni vse, saj se bistvo skriva pod motornim pokrovom. Tam je že v osnovi močan serijski 5,5-litrski V12 z dvema turboma in močjo 380 kW (518 KM) ter največjim navorom 830 Nm. Brabusov kit motorne elektronike in novih katalizatorjev moč dvigne na 426 kW (580 KM) in navor na 900 Nm! Športni izpuh s ceno 3.338 evrov z montažo ne pripomore k dodatni moči, ampak le k športnejšemu zvoku.
"Pravzaprav je popolnoma vseeno, kakšna je hitrost, mogočni V12 odločno lepi na sedeža ves čas tako močno, da se voznik hitro spozabi, merilnik hitrosti pa ob tem že leze preko 200, 230 in več km/h."
No, ta je še vedno zelo uglajen, saj V12 v prostem teku nežno zaprede, se nikoli ne strese in ubogljivo čaka na ukaze. Pritisk plina najprej ne povzroči nič, petstopenjska samodejna avtomatika namreč nekoliko zamuja, nato pa se vseh 900 Nm odločno zgane. Izberemo program sport, ki pospeši delovanje menjalnika, dodamo plin in kolesa se s pomočjo elektronike proti zdrsu ter za nadzor stabilnosti pričnejo boriti s slabo in drsečo podlago. Moči in navora je namreč ogromno, zato 20-palčne
pnevmatike ogromne zaloge moči pač ne morejo krotiti. Na dobri podlagi pa brabusa T12 naravnost izstreli z mesta, kljub temu, da so prestavna razmerja dolga, saj motor pošteno vleče že od prostega teka, še odločneje pa od 3.000 vrtljajev na minuto dalje. Morda še bolj navdušujoče kot pospešek z mesta do stotice, ki po nekaterih meritvah znaša le 4,3 sekunde, navdušuje moč motorja nad hitrostjo 100 ali 150 km/h. Pravzaprav je popolnoma vseeno, kakšna je hitrost, mogočni V12 odločno lepi na
sedež in to ves čas tako močno, da se voznik hitro spozabi, merilnik hitrosti pa ob tem že leze preko 200, 230 in več km/h. No, ja, menda gre celo do 327 km/h dejanske hitrosti, česar pa – priznamo – nismo preizkusili.
Kljub ekstremnim številkam pa se v uvodu omenjena eleganca kaže na vseh področjih. Denimo pri podvozju, ki kljub znižanju za 30 milimetrov in čvrstejši nastavitvi še vedno zelo vljudno požira cestne luknje in neravnine. Motor ostaja diskretno tih in uglajen, nikoli ne zarjovi (to smo mu celo malce zamerili) ali sune, le vleče brez prestanka in seveda zahteva precejšen bencinski davek – med 12 in 24 litri na 100 kilometrov.
Zato je zaključek tokratnega testa brabusa T12 pravzaprav manj adrenalinski kot morebiti kažejo njegove obljube na papirju. Brabus T12 je preprosto 'nadmercedes', v svoji osnovi pa še vedno pravi član družine srebrne zvezde, z vsem razkošjem in udobjem. Je odličen gran turismo, v predelavi Brabusa pa je precej bližje uglednim imenom iz uvoda kot običajni CL 600.
Brabus T12 |
Vozilo in motor: kupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: 12-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, 2 turbopolnilnika s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 5.513 ccm; Vrtina x gib (mm): 82,0 x 87,0; Kompresijsko razmerje: n.p.; Največja moč: 426 kW (580 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 5,1 kg/kW (3,77 kg/KM); Največji navor: 900 Nm pri 1900/min; Menjalnik: samodejni 5-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (360 mm), zadaj kolutne (330 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD in BA, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 5065 x 1871 x 1419 mm; Medosna razdalja: 2955 mm; Pnevmatike: 245/45 R 20, 285/45 R 20 Masa/nosilnost: 2.185/550; Prtljažnik: 490 l.. |
Največja hitrost: 327 km/h, Pospešek (0-100 km/h): 4,3 s; Povprečna poraba goriva na testu: 20,2 l/100 km. |
Cena: osnovni model (CL 600): 179.190 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 187.914 evrov, z dodatno opremo: 212.425 evrov; Trendy, d.o.o., Mengeš. |
![]() |
ogromna količina moči in navora, čvrsto, a še vedno udobno podvozje, odlična kakovost dodatnih delov |
![]() |
visoka cena dodatnih delov, pretih motor |
![]() |
brez napak |