Avto.info
Iskalnik: Model:

Brabus T12

Ko prestiž ni dovolj

Ko enkrat kupuješ z vrha cenika, je lahko tudi ta premalo ekskluziven, ali še bolje – poseben. Denimo, da je premalo poseben Mercedesov prelestni prestižni kupe CL 600. Zato zaviješ v predelovalnico in to v kar najbolj prestižno, ugledno, pa tudi drago – v Brabus.

Ponedeljek, 2. november 2009


Tu zmorejo iz prestiža narediti super-prestiž in že tako bogato konjenico še dodatno obogatiti; paket T12 je šele začetek, pa že zmore 426 kilovatov moči (580 KM) in največjo hitrost 327 km/h, stane pa skoraj 220 tisoč evrov!

Mercedes-benz CL 600, najbolj prestižni Mercedesov kupe, je že v osnovi mišljen kot avtomobil za razvajanje in to v vseh smereh. S petimi metri zunanje dolžine je razkošnih mer, s padajočim prednjim in zadnjim delom je angleško aristokratski, s širokimi blatniki je eleganten in ne nazadnje – tudi seksi. Kot celota deluje skladen in privlačen, med Nemci pa je tudi edinstven v tem razredu, kjer so sicer doma aston martin DB9, bentley continental GT in ferrari 612 scaglietti.

"Pod pokrovom je že v osnovi zmogljiv serijski 5,5-litrski V12 z dvema turboma, močjo 380 kW (518 KM) in 830 Nm največjega navora. Brabusov kit motorne elektronike in novih katalizatorjev moč dvigne na 426 kW (580 KM), navor pa na 900 Nm!"

In prav eleganco bi bilo škoda pokvariti, so si mislili v Brabusu – največjem predelovalcu avtomobilov na svetu, ki je po nemških standardih označen kot avtomobilski proizvajalec. Zato pri modelu T12, ta sodi v začetek ponudbe Brabusa, izdelanega na osnovi mercedesa CL in seveda nad CL 600, niso pretiravali s širino in agresivnostjo novih sestavnih delov. Avtomobil je dobil po kakovosti izdelave odlične in neizstopajoče dodatke, kot je denimo delno novi prednji odbijač; pravzaprav je nov le njegov spodnji del, ki je pritrjen na originalni odbijač. Ta je ostreje zašiljen, skupaj s 30 milimetrov nižjim in nekoliko učvrščenim podvozjem, 20-palčnimi šestkrakimi platišči, zadnjim odbijačem in štirimi izpuhi na zadku (tega so v uvozniku Trendyju dodali posebej, saj ne sodi v paket T12) je zunanja predelava zaključena. Kot takšna ni kričeča, poudarja le športni značaj prestižnega kupeja.

Ob vstopu v kabino nas pričaka svetleč napis Brabus na pragih, za katerega je potrebno odšteti 1.305 evrov, enak napis je tudi na digitalni armaturni plošči, ki nato izgine pod merilniki. Tu je tudi športen Brabusov volan, ki je manjši, debelejši in prijetnejše sede v roke kot serijski obroč v velikosti skoraj družinske pice. Ni pa poceni, saj zgolj volan stane 785 evrov, za tridelni komplet aluminijastih stopalk boste z montažo vred plačali 303 evre, za predpražnike iz velurja pa 189 evrov (cene posameznih dodatkov smo zbrali v posebni tabeli). To pa še ni vse, saj se bistvo skriva pod motornim pokrovom. Tam je že v osnovi močan serijski 5,5-litrski V12 z dvema turboma in močjo 380 kW (518 KM) ter največjim navorom 830 Nm. Brabusov kit motorne elektronike in novih katalizatorjev moč dvigne na 426 kW (580 KM) in navor na 900 Nm! Športni izpuh s ceno 3.338 evrov z montažo ne pripomore k dodatni moči, ampak le k športnejšemu zvoku.

"Pravzaprav je popolnoma vseeno, kakšna je hitrost, mogočni V12 odločno lepi na sedeža ves čas tako močno, da se voznik hitro spozabi, merilnik hitrosti pa ob tem že leze preko 200, 230 in več km/h."

No, ta je še vedno zelo uglajen, saj V12 v prostem teku nežno zaprede, se nikoli ne strese in ubogljivo čaka na ukaze. Pritisk plina najprej ne povzroči nič, petstopenjska samodejna avtomatika namreč nekoliko zamuja, nato pa se vseh 900 Nm odločno zgane. Izberemo program sport, ki pospeši delovanje menjalnika, dodamo plin in kolesa se s pomočjo elektronike proti zdrsu ter za nadzor stabilnosti pričnejo boriti s slabo in drsečo podlago. Moči in navora je namreč ogromno, zato 20-palčne pnevmatike ogromne zaloge moči pač ne morejo krotiti. Na dobri podlagi pa brabusa T12 naravnost izstreli z mesta, kljub temu, da so prestavna razmerja dolga, saj motor pošteno vleče že od prostega teka, še odločneje pa od 3.000 vrtljajev na minuto dalje. Morda še bolj navdušujoče kot pospešek z mesta do stotice, ki po nekaterih meritvah znaša le 4,3 sekunde, navdušuje moč motorja nad hitrostjo 100 ali 150 km/h. Pravzaprav je popolnoma vseeno, kakšna je hitrost, mogočni V12 odločno lepi na sedež in to ves čas tako močno, da se voznik hitro spozabi, merilnik hitrosti pa ob tem že leze preko 200, 230 in več km/h. No, ja, menda gre celo do 327 km/h dejanske hitrosti, česar pa – priznamo – nismo preizkusili.

Kljub ekstremnim številkam pa se v uvodu omenjena eleganca kaže na vseh področjih. Denimo pri podvozju, ki kljub znižanju za 30 milimetrov in čvrstejši nastavitvi še vedno zelo vljudno požira cestne luknje in neravnine. Motor ostaja diskretno tih in uglajen, nikoli ne zarjovi (to smo mu celo malce zamerili) ali sune, le vleče brez prestanka in seveda zahteva precejšen bencinski davek – med 12 in 24 litri na 100 kilometrov.

Zato je zaključek tokratnega testa brabusa T12 pravzaprav manj adrenalinski kot morebiti kažejo njegove obljube na papirju. Brabus T12 je preprosto 'nadmercedes', v svoji osnovi pa še vedno pravi član družine srebrne zvezde, z vsem razkošjem in udobjem. Je odličen gran turismo, v predelavi Brabusa pa je precej bližje uglednim imenom iz uvoda kot običajni CL 600.
 

Brabus T12
 Vozilo in motor kupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: 12-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, 2 turbopolnilnika s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 5.513 ccm; Vrtina x gib (mm): 82,0 x 87,0; Kompresijsko razmerje: n.p.; Največja moč: 426 kW (580 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 5,1 kg/kW (3,77 kg/KM); Največji navor: 900 Nm pri 1900/min; Menjalnik: samodejni 5-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (360 mm), zadaj kolutne (330 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD in BA, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen.
  Velikost:  5065 x 1871 x 1419 mm; Medosna razdalja: 2955 mm; Pnevmatike: 245/45 R 20, 285/45 R 20 Masa/nosilnost: 2.185/550; Prtljažnik: 490 l..
  Največja hitrost:  327 km/h, Pospešek (0-100 km/h): 4,3 s; Povprečna poraba goriva na testu: 20,2 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (CL 600): 179.190 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 187.914 evrov, z dodatno opremo: 212.425 evrov; Trendy, d.o.o., Mengeš.
ogromna količina moči in navora, čvrsto, a še vedno udobno podvozje, odlična kakovost dodatnih delov visoka cena dodatnih delov, pretih motor brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.