Avto.info
Iskalnik: Model:

Citroën C-zero tendance

Vrabec v roki

Električni avtomobili so tu in bodo tu ostali, o tem ni več nobenega dvoma. Pa tudi to drži, da so še daleč od tega, da bi bili enakovredni 'običajnim' avtomobilom, še bolj bode dejstvo, da so prav pregrešno dragi. A naš prvi pravi test električnega avtomobila, citroëna C-zero, je pokazal, da zna stvar odlično delovati.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Ponedeljek, 3. oktober 2011

Citroën C-zero (eden od trojčkov iz naveze Mitsubishi-PSA) je prvi povsem električni avtomobil, ki smo ga testirali. C-zero oziroma po slovensko C-nič zato, ker v zrak ne izpusti niti grama ogljikovega dioksida in ker je (vsaj po širini) najmanjši med vozili te znamke. Z le 142 centimetri je za kar 15 centimetrov ožji od mestnega malčka C1, v dolžino pa meri slabe tri metre in pol. Nadpovprečna je le enoprostorska višina 162 centimetrov, ki skupaj z ostalimi gabariti poskrbi za precej nevsakdanji videz. Če bi njegove napihnjeno zaobljene linije pobarvali s srebrno barvo in nanj na veliko napisali NASA, bi si ga zlahka predstavljali tudi kot vozilce za raziskovanje površja Lune.

Ali se skromne zunanje mere poznajo tudi v notranjosti? Seveda se, a manj, kot bi pričakovali. Štiri osebe, kolikor jih C-zero sprejme, se v resnici lahko prevažajo prav udobno, če le niso preveč širokih ramen ali velikih trebuhov. Prostora za glave je dovolj, prav tako pa ni težav s prostorom za kolena zadaj sedečih. Spodobno velik je celo prtljažnik, ki meri osnovnih 166 litrov ali 860, če sta zadnja sedeža podrta.

Ne glede na to, da je ta avtomobil v resnici le drugače označen mitsubishi i-MiEV, so Francozi kljub temu uspeli vnesti nekaj svojega stila. Mestnemu malčku primerne plastične materiale so na armaturni plošči obarvali v temno rjav odtenek, sredinski greben pa je črne lakaste barve. Na njem se nahajajo gumbi za upravljanje s klimatsko napravo in radijski sprejemnik. Slednji je navdušil predvsem s preprostostjo uporabe in z možnostjo predvajanja mp3 datotek z USB ključka. Tu pa se imenitni dodatki končajo, če odštejemo gretje sprednjih sedežev, ki je tu bolj iz nuje kot prestiža. Klasično gretje kabine je namreč eden največjih potrošnikov električne energije, gretje sedeža pa z manjšo potrošnjo bolj neposredno pogreje telo kot zrak.
Realen doseg je nekje okoli 90 kilometrov, kar je nam na testu redno uspevalo, in sicer kljub vklopljeni klimatski napravi in radijskemu sprejemniku.

In če se vprašamo, čemu je pravzaprav treba tako varčevati z energijo, pridemo do največje hibe tega in električnih vozil nasploh. Težava so baterije in njihova zmožnost shranjevanja energije. Litij-ionske baterije, ki so vgrajene v dno vozila, imajo kapaciteto 16 kilovatnih ur, kar naj bi zadostovalo za do 150 kilometrov vožnje. A bolj realen doseg je nekje okoli 90 kilometrov, kar nam je na testu redno uspevalo, kljub vklopljeni klimatski napravi, radijskemu sprejemniku in ne ravno najbolj pazljivi oziroma varčni vožnji. Občutno daljšo pot je mogoče opraviti le z izredno pazljivostjo in varčevanjem.
Baterije poganjajo elektromotor z močjo 49 kW (67 KM) in kar 180 Nm navora, ki je na voljo ob samem začetku vožnje. Občutek med vožnjo je sprva hecen, saj voznik spremljavo brnečega motorja kar nekoliko pogreša, a se z uporabo avtomobilček hitro unese. Pospeški so lahko presenetljivo hitri, sploh tja do 60 km/h, potem pa se umirijo in končajo pri omejitvi 130 km/h (merilnik takrat kaže 136). Menjalnik je samodejni in pozna le dve prestavi: naprej in nazaj. Pri vožnji nazaj elektronika poskrbi, da hitrost ne preseže 20 km/h, vožnja naprej pa ima le en način delovanja. Mitsubishi i-MiEV ima namreč poleg klasičnega D še programa B, ki bolj intenzivno izkorišča regenerativno zaviranje, in C, ki se temu popolnoma izogne. C-zero je tu ubral neko srednjo pot in tako voznikom prihranil precej nepotrebno komplikacijo.

Ker je motor nameščen na zadnjo os in pogon speljan na zadnji kolesni par, je pri hitrejši vožnji čutiti malce podkrmiljenja, a če smo pošteni, ta avtomobil ni namenjen postavljanju hitrostnih rekordov. Doma je v mestu, kjer je tudi energijsko najbolj učinkovit, malo manj pa na avtocesti, kjer se z višjo hitrostjo doseg občutno zmanjša. Mestu je naklonjen tudi majhen obračalni krog, katerega premer znaša le devet metrov.

Zdaj pa še beseda o 'tankanju' takšnega avtomobila. Na domačem električnem omrežju polnjenje traja 6-8 ur, je pa treba biti previden, saj sistem zahteva, da prenese napetost 16 amperov. Postaja za hitro polnjenje pa v le 30 minutah akumulatorje napolni na 80 odstotkov, a so te pri nas redkejše kot pošteni politiki. V praksi je za 100 prevoženih kilometrov treba odšteti približno evro in pol, če pa ste malce iznajdljivi, pa čisto nič. Polnilne postaje po Ljubljani namreč elektriko vsaj do konca letošnjega leta dajejo brezplačno.
V praksi je za 100 prevoženih kilometrov treba odšteti približno evro in pol, če pa ste malce iznajdljivi, pa čisto nič.

Kljub nizkim stroškom vožnje pa niti zastonj gorivo ne more upravičiti astronomskih 35.460 evrov, koliko stane takšen avtomobil. Enakovreden bencinsko gnani avtomobilček bi na primer stal okoli 10 tisočakov, torej je C-zero 25.000 evrov dražji. Če od tega odštejemo državno subvencijo 5.000 evrov, razlika še vedno znaša dvajset tisočakov, kar pomeni, da bi se razlika med cenama povrnila šele po nekaj desetletjih.

Bolje vrabec v roki kot golob na strehi, bi lahko rekli, saj je kljub vsem pomanjkljivostim, ki jih električni avtomobil zaenkrat še ima, takle avtomobilček lahko tudi zelo dobra izbira. Če se na dan ne vozite več kot 100 kilometrov in če si ga lahko privoščite, seveda.
 

Citroën C-zero tendance
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: električni, sinhronski s stalnimi magneti (Nd), litij-ionska baterija iz 88 celic z zmogljivostjo 50 Ah, Kapaciteta baterije: 16 kWh; Največja moč: 49 kW (67 KM) pri 2500-8000/min; Razmerje mase in moči: 22,9 kg/kW (16,7 kg/KM); Največji navor: 180 Nm pri 0-2500/min; Menjalnik: samodejni enostopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (257 mm), zadaj bobnaste (203 mm); Elektronska podpora: ABS z AFU, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 4.
  Velikost:  3475 x 1475 x 1608 mm; Medosna razdalja: 2550 mm; Pnevmatike: spredaj 145/65 R15, zadaj 175/55 R15; Masa/nosilnost: 1120/330; Prtljažnik: 166/860 l.
  Največja hitrost:  130 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 15,9 s; Polnjenje baterij: 6 ur prek običajnega omrežja, 30 minut prek hitrega polnjenja; Povprečen doseg na testu: 90 km.
  Cena:  osnovni in testni model (C-zero tendance): 35.460 evrov; Citroën Slovenija, d.o.o., Koper.
pogonski sklop, mestna agilnost, oprema doseg z enim polnjenjem, čas polnjenja, cena brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.