Citroën C3 picasso HDi 115 exclusive
(Se) boste zibali?
- Z estetskimi popravki je že tako eleganten enoprostorček postal še bolj všečen
- Turbodizel mu zagotavlja poskočnost, glavni vrlini pa ostajata prilagodljivost in preglednost
- Z najbogatejšo opremo in nekaj dodatki je treba zanj odšteti vrtoglavih 25 tisočakov
Petek, 17. maj 2013
Francoski oblikovalci s prenovo malega enoprostorca niso pretiravali. Spremenili so le nekaj malenkosti, ki mu podarjajo bolj sodoben videz in poudarjajo njegov individualistični slog. Namenili so mu nov sprednji odbijač in novo masko, niso pa pozabili niti na že skoraj nepogrešljive led diode za dnevne luči. V kombinaciji z opcijskim paketom za lepši izgled ter 17-palčnimi platišči (305 evrov) ta enoprostorski malček deluje že prav ekskluzivno.
Enak občutek dobimo, ko vstopimo v potniško kabino. Tu najdemo ekstravagantno armaturno ploščo in kakovostne materiale, najbolj pa navduši občutek zračnosti in preglednosti, ki ga zagotavljajo veliko vetrobransko in pokončna stranska stekla. Za piko na i je tu še ogromna opcijska panoramska streha, ki z odprtim pogledom na oblake razveseli otroke na zadnjih sedežih. Sprednja sedeža sta udobna, a ponujata premalo bočne opore, kar je še bolj očitno v primeru gladkega usnjenega oblazinjenja, ki
je prav tako na voljo za doplačilo (1.000 evrov). Glavni odliki malega picassa pa ostajata prostornost in prilagodljivost. V drugi vrsti je prostor radodarno odmerjen za noge in glave, potnikom pa sta na voljo tudi zložljivi mizici in zložljiva senčnika za stranski stekli. Deljiva klop je vzdolžno pomična in omogoča prilagajanje velikosti prtljažnika. Slednjega je moč povečati tudi z zlaganjem naslonov, ki s talno polico tvorijo ravno dno.
Bogato opremljenega picassa si bodo lahko privoščile le premožnejše mamice.
Turbodizel z vrha ponudbe razvije moč 82 kilovatov (112 KM) in 270 Nm navora, kar je več kot dovolj za živahna pospeševanja. Obenem mu šeststopenjski ročni menjalnik omogoča lahkotna avtocestna križarjenja, tudi nad slovenskimi avtocestnimi omejitvami. Kombinacija izkoriščanja moči, ki jo ponuja agregat, in skoraj 1.400 kilogramov mase pa prinese razmeroma visoko porabo. Na testu smo zabeležili povprečje 6,8 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Res je, da bi z malce lažjo nogo lahko
prihranili še kakšnega pol litra na 100-kilometrski razdalji, a ne glede na to bi od avtomobila tega velikostnega razreda pričakovali boljši rezultat.
Kljub zmogljivemu agregatu je to avtomobil, ki ne mara dinamične vožnje. Ob očitnem prečnem nagibanju v ovinkih je namreč prisotno tudi občutno vzdolžno nihanje karoserije ob pospeševanju ter zlasti ob močnejšem zaviranju. Zato pa zgledno požira neravnine in skrbi za udobje, tudi na slabše vzdrževanih cestah.
Z opremo, ki je na voljo, je atraktiven in vsestransko uporaben, a vstopa v cenovni razred ekskluzivnih tekmecev, kot je mini countryman.
Najbogatejša oprema exclusive med drugim vključuje sistem za nadzor stabilnosti ESP, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, tempomat z omejevalnikom hitrosti, samozatemnitveno notranje vzvratno ogledalo, priključek USB in bluetooth povezljivost. Z dodatkom usnja na sedežih in navigacije s kamero za vzvratno vožnjo ter drugih že naštetih priboljškov, kot je panoramska streha, C3 picasso ni samo ekskluziven, temveč tudi vsestransko uporaben avtomobil. Je dovolj kompakten in poskočen za v
mesto in ima vse, kar je potrebno za daljša potovanja. A težava takšne konfiguracije je cena, ki presega 25 tisočakov. In čeprav bi v primeru naročila takšnega avtomobila končni znesek najverjetneje omilil zajeten popust, je na takšnih ravneh na voljo tudi veliko drugih vsestransko uporabnih avtomobilov, celo kakšen premium bi se našel. Toda brez skrbi, malce šibkejšega in povsem spodobno opremljenega malega picassa lahko dobite za skoraj 10 tisočakov manj kot je stal testni primerek.
Citroën C3 picasso HDi 115 exclusive |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, ena odmična gred v glavi, dva ventila na valj, vbrizg goriva preko skupnega voda (common rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo; hladilnik sesalnega zraka (intercooler); Prostornina: 1560 ccm; Vrtina in gib: 75 x 88,3 mm; Kompresijsko razmerje: 16 : 1; Največja moč: 82 kW (112 KM) pri 3600/min; Razmerje mase in moči: 17 kg/kW (12,4 kg/KM); Največji navor: 270 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska: podpora ABS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4101 x 1766 x 1631 mm; Medosna razdalja: 2540 mm; Pnevmatike: 255/45 R17; Masa/nosilnost: 1393/414 kg; Prtljažnik: 385–500–1506 l. |
Največja hitrost: 184 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,9 s; Poraba (EU): 6,1/4,1/4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 125 g/km. |
Cena: osnovni model (VTi 95 attraction): 13.490 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 21.610 evrov, z dodatno opremo: 25.270 evrov; Citroën Slovenija d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, preglednost, prilagodljivost, kakovost materialov |
![]() |
upravljanje navigacije, neroden dvodelni zastor panoramske strehe, cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- C3 picasso
- Citroën
- HDi