Avto.info
Iskalnik: Model:

Citroën C3 picasso HDi 115 exclusive

(Se) boste zibali?

  • Z estetskimi popravki je že tako eleganten enoprostorček postal še bolj všečen
  • Turbodizel mu zagotavlja poskočnost, glavni vrlini pa ostajata prilagodljivost in preglednost
  • Z najbogatejšo opremo in nekaj dodatki je treba zanj odšteti vrtoglavih 25 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Teja Stamač
Petek, 17. maj 2013

Francoski oblikovalci s prenovo malega enoprostorca niso pretiravali. Spremenili so le nekaj malenkosti, ki mu podarjajo bolj sodoben videz in poudarjajo njegov individualistični slog. Namenili so mu nov sprednji odbijač in novo masko, niso pa pozabili niti na že skoraj nepogrešljive led diode za dnevne luči. V kombinaciji z opcijskim paketom za lepši izgled ter 17-palčnimi platišči (305 evrov) ta enoprostorski malček deluje že prav ekskluzivno.

Enak občutek dobimo, ko vstopimo v potniško kabino. Tu najdemo ekstravagantno armaturno ploščo in kakovostne materiale, najbolj pa navduši občutek zračnosti in preglednosti, ki ga zagotavljajo veliko vetrobransko in pokončna stranska stekla. Za piko na i je tu še ogromna opcijska panoramska streha, ki z odprtim pogledom na oblake razveseli otroke na zadnjih sedežih. Sprednja sedeža sta udobna, a ponujata premalo bočne opore, kar je še bolj očitno v primeru gladkega usnjenega oblazinjenja, ki je prav tako na voljo za doplačilo (1.000 evrov). Glavni odliki malega picassa pa ostajata prostornost in prilagodljivost. V drugi vrsti je prostor radodarno odmerjen za noge in glave, potnikom pa sta na voljo tudi zložljivi mizici in zložljiva senčnika za stranski stekli. Deljiva klop je vzdolžno pomična in omogoča prilagajanje velikosti prtljažnika. Slednjega je moč povečati tudi z zlaganjem naslonov, ki s talno polico tvorijo ravno dno.

Bogato opremljenega picassa si bodo lahko privoščile le premožnejše mamice.


Turbodizel z vrha ponudbe razvije moč 82 kilovatov (112 KM) in 270 Nm navora, kar je več kot dovolj za živahna pospeševanja. Obenem mu šeststopenjski ročni menjalnik omogoča lahkotna avtocestna križarjenja, tudi nad slovenskimi avtocestnimi omejitvami. Kombinacija izkoriščanja moči, ki jo ponuja agregat, in skoraj 1.400 kilogramov mase pa prinese razmeroma visoko porabo. Na testu smo zabeležili povprečje 6,8 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Res je, da bi z malce lažjo nogo lahko prihranili še kakšnega pol litra na 100-kilometrski razdalji, a ne glede na to bi od avtomobila tega velikostnega razreda pričakovali boljši rezultat.

Kljub zmogljivemu agregatu je to avtomobil, ki ne mara dinamične vožnje. Ob očitnem prečnem nagibanju v ovinkih je namreč prisotno tudi občutno vzdolžno nihanje karoserije ob pospeševanju ter zlasti ob močnejšem zaviranju. Zato pa zgledno požira neravnine in skrbi za udobje, tudi na slabše vzdrževanih cestah.

Z opremo, ki je na voljo, je atraktiven in vsestransko uporaben, a vstopa v cenovni razred ekskluzivnih tekmecev, kot je mini countryman.


Najbogatejša oprema exclusive med drugim vključuje sistem za nadzor stabilnosti ESP, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, tempomat z omejevalnikom hitrosti, samozatemnitveno notranje vzvratno ogledalo, priključek USB in bluetooth povezljivost. Z dodatkom usnja na sedežih in navigacije s kamero za vzvratno vožnjo ter drugih že naštetih priboljškov, kot je panoramska streha, C3 picasso ni samo ekskluziven, temveč tudi vsestransko uporaben avtomobil. Je dovolj kompakten in poskočen za v mesto in ima vse, kar je potrebno za daljša potovanja. A težava takšne konfiguracije je cena, ki presega 25 tisočakov. In čeprav bi v primeru naročila takšnega avtomobila končni znesek najverjetneje omilil zajeten popust, je na takšnih ravneh na voljo tudi veliko drugih vsestransko uporabnih avtomobilov, celo kakšen premium bi se našel. Toda brez skrbi, malce šibkejšega in povsem spodobno opremljenega malega picassa lahko dobite za skoraj 10 tisočakov manj kot je stal testni primerek.
 

Citroën C3 picasso HDi 115 exclusive
 Vozilo in motor enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, ena odmična gred v glavi, dva ventila na valj, vbrizg goriva preko skupnega voda (common rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo; hladilnik sesalnega zraka (intercooler); Prostornina: 1560 ccm; Vrtina in gib: 75 x 88,3 mm; Kompresijsko razmerje: 16 : 1; Največja moč: 82 kW (112 KM) pri 3600/min; Razmerje mase in moči: 17 kg/kW (12,4 kg/KM); Največji navor: 270 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska: podpora ABS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4101 x 1766 x 1631 mm; Medosna razdalja: 2540 mm; Pnevmatike: 255/45 R17; Masa/nosilnost: 1393/414 kg; Prtljažnik: 385–500–1506 l.
  Največja hitrost:  184 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,9 s; Poraba (EU): 6,1/4,1/4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 125 g/km.
  Cena:  osnovni model (VTi 95 attraction): 13.490 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 21.610 evrov, z dodatno opremo: 25.270 evrov; Citroën Slovenija d. o. o., Ljubljana.
videz, preglednost, prilagodljivost, kakovost materialov upravljanje navigacije, neroden dvodelni zastor panoramske strehe, cena brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.