Avto.info
Iskalnik: Model:

Citroën C5 tourer 2.2 HDi exclusive

Pravi maratonec

Vse od prvega modela DS naprej so veliki citroëni veljali za odlične premagovalce dolgih razdalj. Glavno vlogo pri tem je igralo nadpovprečno udobje in z njim povezano mehko nastavljeno podvozje. Tokratni testni avtomobil ni bil nobena izjema, ponujal pa je še veliko več.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Torek, 19. julij 2011

Preizkusili smo karavanski C5, tourer in ne break, kot so Francozi včasih poimenovali ta tip avtomobila. Ker so od predstavitve aktualnega modela minila že dobra tri leta, je seveda prišel čas za pomladitev, a je bila ta precej neopazna. Navzven novinca izdajajo le diskretno nameščena led svetila in kakšen malenkosten in praktično neopazen oblikovni detajl. Več C5 niti ni potreboval, saj oblikovno med tekmeci tako ali tako izstopa.

Tudi notranjost jo je odnesla brez resnejših lepotnih posegov, pa čeprav bi si marsikdo želel, da bi enkrat za vselej pozabili na volanski obroč z nepremičnim osrednjim delom, na katerem se nahaja skoraj več gumbov kot na računalniški tipkovnici. Novi C4 se je trendu preprostosti že vdal, C5 pa očitno še kar vztraja.
Ob prenovi je 2,2-litrski turbodizel pridobil na moči in tako nadomestil 2,7-litrski šestvaljnik.
Najbolj nas je navdušila preostala kabina, katere ergonomska prilagodljivost je zares odlična. Sploh če gre za opremo exclusive, ki med drugim pomeni tudi, da sta sprednja sedeža električno nastavljiva in omogočata tudi ločeno prilagajanje zgornjega dela naslona. Udobje pa ni rezervirano le za sprednja potnika, saj je zaradi 282-centimetrske medosne razdalje radodarna tudi zadnja klop. Prtljažnik je s 533 litri le povprečen, kar kaže na to, da so tudi pri Citroënu na seznam prioritet zunanji videz postavili nekoliko višje kot uporabnost. Pomanjkljivost nadoknadi prostor, ki ga ustvarijo zloženi zadnji sedeži in v tem primeru meri 1.490 litrov.

Ena najpomembnejših novosti, ki jo je prinesla prenova, je 2,2-litrski štirivaljni turbodizel, katerega moč je s 125 kW (170 KM) narasla na 150 kW (204 KM). S tem je enako zmogljiv 2,7-litrski šestvaljnik postal nepotreben in ga zato ni več v ponudbi. Kljub manjši prostornini pa bolj 'navit' motor ne skopari niti z navorom, ki ga je od 2000 vrtljajev naprej kar 450 Nm. Ukazuje mu šeststopenjski samodejni menjalnik, to pa je tudi edina kombinacija, saj ročni menjalnik pri tem motorju ni na voljo.

Roko na srce, takšen komplet je optimalen, saj menjalnik deluje vzorno mehko in dovolj hitro, da motor lahko pokaže zobe, če je to potrebno. Do 100 km/h z mesta pospešuje manj kot devet sekund, končna hitrost pa znaša 225 km/h. Kaj več pri udobju, podrejenemu nastavljivemu hidropnevmatskemu podvozju, ni potrebno, saj tudi pri športni nastavitvi dirkalne dinamike ne obvlada najbolje. Ta avtomobil je doma na avtocesti, kjer zna blesteti. Vzorna je tudi poraba goriva, ki se zlahka spusti pod osem litrov in je na našem testu znašala 9,2 litra.

Če odštejemo nevšečnost s pokvarjenim mehanizmom električno odpirajočih se vrat prtljažnika, je takšen C5, z najvišjim paketom opreme, zagotovo avtomobil, ki težko razočara. Za štirideset tisočakov boste namreč težko našli boljšega maratonca od tega.

 

Citroën C5 tourer 2.2 HDi exclusive
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common-rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2179 ccm; Vrtina x gib (mm): 85 x 96; Kompresijsko razmerje: 15,8 : 1; Največja moč: 150 kW (204 KM) pri 3500/min; Razmerje mase in moči: 11,8 kg/kW (8,7 kg/KM); Največji navor: 450 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (304 mm), zadaj kolutne (290 mm); Elektronska podpora: ABS z AFU, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen.
  Velikost:  4829 x 1860 x 1479 mm; Medosna razdalja: 2820 mm; Pnevmatike: 245/45 R18; Masa/nosilnost: 1767/600; Prtljažnik: 533/1490 l.
  Največja hitrost:  225 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 8,6 s; Poraba goriva (EU): 8,2/4,9/6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 9,2 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (C5 tourer 1.6 VTi attraction): 24.550 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 39.650 evrov, z dodatno opremo: 40.750 evrov; Citroën Slovenija, d.o.o., Koper.
prostornost kabine, motor in menjalnik, udobje volanski obroč, športna nastavitev podvozja okvara mehanizma prtljažnih vrat

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.