Citroën C5 tourer 2.2 HDi exclusive
Pravi maratonec
Vse od prvega modela DS naprej so veliki citroëni veljali za odlične premagovalce dolgih razdalj. Glavno vlogo pri tem je igralo nadpovprečno udobje in z njim povezano mehko nastavljeno podvozje. Tokratni testni avtomobil ni bil nobena izjema, ponujal pa je še veliko več.
Torek, 19. julij 2011
Preizkusili smo karavanski C5, tourer in ne break, kot so Francozi včasih poimenovali ta tip avtomobila. Ker so od predstavitve aktualnega modela minila že dobra tri leta, je seveda prišel čas za pomladitev, a je bila ta precej neopazna. Navzven novinca izdajajo le diskretno nameščena led svetila in kakšen malenkosten in praktično neopazen oblikovni detajl. Več C5 niti ni potreboval, saj oblikovno med tekmeci tako ali tako izstopa.
Tudi notranjost jo je odnesla brez resnejših lepotnih posegov, pa čeprav bi si marsikdo želel, da bi enkrat za vselej pozabili na volanski obroč z nepremičnim osrednjim delom, na katerem se nahaja skoraj več gumbov kot na računalniški tipkovnici. Novi C4 se je trendu preprostosti že vdal, C5 pa očitno še kar vztraja.
Ob prenovi je 2,2-litrski turbodizel pridobil na moči in tako nadomestil 2,7-litrski šestvaljnik.
Najbolj nas je navdušila preostala kabina, katere ergonomska prilagodljivost je zares odlična. Sploh če gre za opremo exclusive, ki med drugim pomeni tudi, da sta sprednja sedeža električno nastavljiva in omogočata tudi ločeno prilagajanje zgornjega dela naslona. Udobje pa ni rezervirano le za sprednja potnika, saj je zaradi 282-centimetrske medosne razdalje radodarna tudi zadnja klop. Prtljažnik je s 533 litri le povprečen, kar kaže na to, da so tudi pri Citroënu na seznam prioritet zunanji
videz postavili nekoliko višje kot uporabnost. Pomanjkljivost nadoknadi prostor, ki ga ustvarijo zloženi zadnji sedeži in v tem primeru meri 1.490 litrov.
Ena najpomembnejših novosti, ki jo je prinesla prenova, je 2,2-litrski štirivaljni turbodizel, katerega moč je s 125 kW (170 KM) narasla na 150 kW (204 KM). S tem je enako zmogljiv 2,7-litrski šestvaljnik postal nepotreben in ga zato ni več v ponudbi. Kljub manjši prostornini pa bolj 'navit' motor ne skopari niti z navorom, ki ga je od 2000 vrtljajev naprej kar 450 Nm. Ukazuje mu šeststopenjski samodejni menjalnik, to pa je tudi edina kombinacija, saj ročni menjalnik pri tem motorju ni na
voljo.
Roko na srce, takšen komplet je optimalen, saj menjalnik deluje vzorno mehko in dovolj hitro, da motor lahko pokaže zobe, če je to potrebno. Do 100 km/h z mesta pospešuje manj kot devet sekund, končna hitrost pa znaša 225 km/h. Kaj več pri udobju, podrejenemu nastavljivemu hidropnevmatskemu podvozju, ni potrebno, saj tudi pri športni nastavitvi dirkalne dinamike ne obvlada najbolje. Ta avtomobil je doma na avtocesti, kjer zna blesteti. Vzorna je tudi poraba goriva, ki se zlahka spusti pod
osem litrov in je na našem testu znašala 9,2 litra.
Če odštejemo nevšečnost s pokvarjenim mehanizmom električno odpirajočih se vrat prtljažnika, je takšen C5, z najvišjim paketom opreme, zagotovo avtomobil, ki težko razočara. Za štirideset tisočakov boste namreč težko našli boljšega maratonca od tega.
Citroën C5 tourer 2.2 HDi exclusive |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common-rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2179 ccm; Vrtina x gib (mm): 85 x 96; Kompresijsko razmerje: 15,8 : 1; Največja moč: 150 kW (204 KM) pri 3500/min; Razmerje mase in moči: 11,8 kg/kW (8,7 kg/KM); Največji navor: 450 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (304 mm), zadaj kolutne (290 mm); Elektronska podpora: ABS z AFU, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 4829 x 1860 x 1479 mm; Medosna razdalja: 2820 mm; Pnevmatike: 245/45 R18; Masa/nosilnost: 1767/600; Prtljažnik: 533/1490 l. |
Največja hitrost: 225 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 8,6 s; Poraba goriva (EU): 8,2/4,9/6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 9,2 l/100 km. |
Cena: osnovni model (C5 tourer 1.6 VTi attraction): 24.550 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 39.650 evrov, z dodatno opremo: 40.750 evrov; Citroën Slovenija, d.o.o., Koper. |
![]() |
prostornost kabine, motor in menjalnik, udobje |
![]() |
volanski obroč, športna nastavitev podvozja |
![]() |
okvara mehanizma prtljažnih vrat |