Citroën berlingo HDi 110 FAP multispace
Dvojni dodatek
Citroën berlingo je eden izmed najbolj značilnih predstavnikov potniških dostavnikov, ki prepričujejo z izrazito kabinsko prostornostjo in zato predstavljajo prostorsko radodarnejšo, a malce manj imenitno alternativo kompaktnim enoprostorcem. Tokrat smo berlinga preizkusili v sedemsedežni konfiguraciji, z dodatnima dvema sedežema v prtljažniku.
Četrtek, 3. december 2009
Možnost sedmih sedežev in s tem možnost prevoza sedmih oseb je v razredu kompaktnih enoprostorcev postala že kar nuja, saj večina tovrstnih predstavnikov, denimo citroën C4 grand picasso, opel zafira, renault grand scenic ali prihajajoči peugeot 5008, nudi to možnost (bodisi serijsko bodisi je dodatna sedeža treba doplačati). Glede prostorskih centimetrov tretje vrste so eni bolj, drugi manj radodarni, enako velja za težavnost oziroma enostavnost zlaganja sedežev, pri vseh pa večinoma velja,
da so ti sedeži za odrasle potnike uporabni bolj pogojno in primerni le za krajše razdalje ali, še raje, predvsem za otroke.
Dodatni sedeži so na voljo tudi v potniških dostavnikih, med katere se uvršča tudi citroën berlingo, kakršnega smo tokrat vzeli pod drobnogled. O motorju, opremi in samem avtomobilu malce kasneje, najprej se posvetimo šestemu in sedmemu sedežu. Na voljo sta v kombinaciji z opremo multispace, zanju pa je treba doplačati visokih 990 evrov, kar je več kot pri omenjenih enoprostorcih. Ne glede na to pa sta ravno zaradi berlingove prostorske izrazitosti v praksi tudi bolj uporabna, saj je prostora
tako za glave kakor tudi kolena potnikov več kot v povprečnemu enoprostorcu, zaradi drsnih vrat na obeh bokih in precejšne višine avtomobila pa je dostop do tja (ob zloženih bočnih sedežih druge vrste) udobnejši. Prostorskih čudežev sicer ne gre pričakovati, a dva povprečno raščena človeka bosta v tretji vrsti sedela brez večjih težav; prostora za glave je dovolj, kolena pa so precej pokrčena.
Je pa zato zlaganje omenjenih sedežev, kadar ju ne potrebujete, precej preprosto, a hkrati tudi manj dovršeno kot v enoprostorcih, saj se namesto v ravno dno zložita naprej (za naslonjala sedežev druge vrste), tako da približno za tretjino zmanjšata razpoložljivi prtljažni prostor. Pa tudi sicer je prtljažnik zaradi dvignjenega dna (zaradi vpetja sedežev, poleg tega pa je v dnu tudi prostor za prekrivno ponjavo) 25 litrov manjši kot v petsedežnem berlingu, kljub temu pa še vedno meri
radodarnih 650 litrov. Toliko boste v berlinga spravili, če boste sedeža tretje vrste povsem odstranili iz vozila (sicer približno 450 litrov), z odstranjevanjem tudi druge vrste sedežev pa avtomobil v celoti izrazi svojo dostavniško nrav in sprejme kar tri kubične metre prtljage. Odstranjevanje sedežev ni težavno, saj so dovolj lahki, pa tudi samo vpetje vam tako pri odstranjevanju kakor tudi nameščanju ne bi smelo povzročati preglavic, je pa res, da morate v tem primeru imeti ustrezen
prostor za shranjevanje sedežev (denimo garažo). A če sedem sedežev pač potrebujete, je vse našteto treba vzeti v zakup, prav tako deset odstotkov višje stroške osebnega zavarovanja, kar pri konkretnem berlingu pomeni dobrih 50 evrov letno (upoštevali smo 14. premijski razred in nezgodno zavarovanje voznika AO-plus) več. Če sedežev ne potrebujete, potem vsekakor posezite po petsedežnem berlingu.
"Dodatna dva sedeža omogočata prevoz do sedmih oseb, vendar takrat, ko nista v uporabi, krnita prtljažni prostor in povečujeta stroške obveznega zavarovanja."
Ne glede na število sedežev pa lahko citroën berlingo zaradi svoje prostorsko radodarne notranjosti z možnostjo številnih različnih sedežnih konfiguracij zelo dobro zadosti družinskim potrebam, ob malce višje nameščenih sedežih pa je, skupaj z drsnimi bočnimi vrati zadaj, tudi udoben glede dostopa v obe (oziroma vse tri) vrsti sedežev. V zakup je sicer potrebno vzeti nekoliko manj imenitno obdelano kabino, ki je odeta v materiale malce nižje kakovosti, pa tudi med vožnjo je zaradi dostavniške
zasnove (čvrstejše podvozje v prid večje obremenitve) manj udoben; zlasti udarci kratkih neravnin se utegnejo opazneje prenesti na potnike. Pogrešali smo tudi bolj družinskim potrebam namenjena odlagalna mesta za drobnarije, predvsem v tem smislu obdelani prostor med sprednjima sedežema, medtem ko je drugih in izdatno odmerjenih odlagalnih mest povsem dovolj. A vse našteto pravzaprav v ničemer bistveno ne zmanjšuje berlingove vsestranske uporabnosti, zato pa mu bistveno bolj zamerimo
pomanjkljivo varnostno opremo, saj ta serijsko zajema le sprednji dve zračni blazini, ne pa tudi bočnih zračnih blazin in zaves ter ESP. Zato lahko berlinga kot družinski avtomobil označujemo le skupaj z doplačilnim varnostnim paketom, ki za 670 evrov omenjene pomanjkljivosti odpravi.
Prav nič pa ne moremo zameriti zmogljivejši izvedenki 1,6-litrskega turbodizelskega motorja, ki je z 80 kW moči (109 KM) in 240 Nm (260 Nm s funkcijo overboost) navora suveren partner v vseh režimih vožnje. Poleg več kot zadovoljive končne hitrosti tako motorizirani berlingo prepriča tudi z dobrimi pospeški (tudi pri višjih hitrostih), zaradi zadostne zaloge moči in navora pa tudi daljši klanec polno obremenjenega vozila ne upeha pretirano. Menjalnik ni ravno vzor natančnosti, pa tudi dodatna
stopnja mu v prid nižjih motornih vrtljajev (manjši hrup, nižja poraba) ne bi škodila. Ne glede na to smo v času testa na sto kilometrov porabili manj kot sedem litrov plinskega olja, kar je glede na velikost avtomobila dober rezultat.
Cena berlinga je primerljiva z že omenjenimi enoprostorci, ki so sicer imenitnejši in glede voznih lastnosti bolj prepričljivi, a zato po drugi strani manj izraziti glede notranje prostornosti. Če je ta na prvem mestu in če morate občasno poleg družinskih članov (vključno s psom) prepeljati tudi kakšen večji kos tovora, je lahko takšen berlingo zelo hvaležna izbira. Po potrebi lahko tudi s sedmimi sedeži, v nobenem primeru pa ne pozabite dokupiti manjkajoče varnosti.
Citroën berlingo HDi 110 FAP multispace |
Vozilo in motor: potniški dostavnik, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common-rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1560 ccm; Vrtina x gib (mm): 75,0 x 88,0; Kompresijsko razmerje: 18,0 : 1; Največja moč: 80 kW (109 KM) pri 4000/min; Razmerje mase in moči: 17,9 kg/kW (13,1 kg/KM); Največji navor: 240-260 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj in zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS; Število zvezdic EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4380 x 1810 x 1852 mm; Medosna razdalja: 2730 mm; Pnevmatike: 205/65 R 15; Masa/nosilnost: 1.429/636; Prtljažnik: 100/650/3.000 l. |
Največja hitrost: 173 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 12,5 s; Poraba goriva (EU): 6,8/4,9/5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km. |
Cena: osnovni model (berlingo 1.6i 16V X): 12.710 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 17.960 evrov; z dodatno opremo: 20.050 evrov; Citroën Slovenija, d. o. o., Koper |
![]() |
prostorna notranjost, vsestranska uporabnost, drsna vrata, motor |
![]() |
varnostna oprema, sedeži se ne zložijo v dno, odlagalna mesta za drobnarije |
![]() |
brez napak |