Avto.info
Iskalnik: Model:

Citroën berlingo HDi 110 FAP multispace

Dvojni dodatek

Citroën berlingo je eden izmed najbolj značilnih predstavnikov potniških dostavnikov, ki prepričujejo z izrazito kabinsko prostornostjo in zato predstavljajo prostorsko radodarnejšo, a malce manj imenitno alternativo kompaktnim enoprostorcem. Tokrat smo berlinga preizkusili v sedemsedežni konfiguraciji, z dodatnima dvema sedežema v prtljažniku.

 

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Teja Barborič
Četrtek, 3. december 2009


Možnost sedmih sedežev in s tem možnost prevoza sedmih oseb je v razredu kompaktnih enoprostorcev postala že kar nuja, saj večina tovrstnih predstavnikov, denimo citroën C4 grand picasso, opel zafira, renault grand scenic ali prihajajoči peugeot 5008, nudi to možnost (bodisi serijsko bodisi je dodatna sedeža treba doplačati). Glede prostorskih centimetrov tretje vrste so eni bolj, drugi manj radodarni, enako velja za težavnost oziroma enostavnost zlaganja sedežev, pri vseh pa večinoma velja, da so ti sedeži za odrasle potnike uporabni bolj pogojno in primerni le za krajše razdalje ali, še raje, predvsem za otroke.

Dodatni sedeži so na voljo tudi v potniških dostavnikih, med katere se uvršča tudi citroën berlingo, kakršnega smo tokrat vzeli pod drobnogled. O motorju, opremi in samem avtomobilu malce kasneje, najprej se posvetimo šestemu in sedmemu sedežu. Na voljo sta v kombinaciji z opremo multispace, zanju pa je treba doplačati visokih 990 evrov, kar je več kot pri omenjenih enoprostorcih. Ne glede na to pa sta ravno zaradi berlingove prostorske izrazitosti v praksi tudi bolj uporabna, saj je prostora tako za glave kakor tudi kolena potnikov več kot v povprečnemu enoprostorcu, zaradi drsnih vrat na obeh bokih in precejšne višine avtomobila pa je dostop do tja (ob zloženih bočnih sedežih druge vrste) udobnejši. Prostorskih čudežev sicer ne gre pričakovati, a dva povprečno raščena človeka bosta v tretji vrsti sedela brez večjih težav; prostora za glave je dovolj, kolena pa so precej pokrčena.

Je pa zato zlaganje omenjenih sedežev, kadar ju ne potrebujete, precej preprosto, a hkrati tudi manj dovršeno kot v enoprostorcih, saj se namesto v ravno dno zložita naprej (za naslonjala sedežev druge vrste), tako da približno za tretjino zmanjšata razpoložljivi prtljažni prostor. Pa tudi sicer je prtljažnik zaradi dvignjenega dna (zaradi vpetja sedežev, poleg tega pa je v dnu tudi prostor za prekrivno ponjavo) 25 litrov manjši kot v petsedežnem berlingu, kljub temu pa še vedno meri radodarnih 650 litrov. Toliko boste v berlinga spravili, če boste sedeža tretje vrste povsem odstranili iz vozila (sicer približno 450 litrov), z odstranjevanjem tudi druge vrste sedežev pa avtomobil v celoti izrazi svojo dostavniško nrav in sprejme kar tri kubične metre prtljage. Odstranjevanje sedežev ni težavno, saj so dovolj lahki, pa tudi samo vpetje vam tako pri odstranjevanju kakor tudi nameščanju ne bi smelo povzročati preglavic, je pa res, da morate v tem primeru imeti ustrezen prostor za shranjevanje sedežev (denimo garažo). A če sedem sedežev pač potrebujete, je vse našteto treba vzeti v zakup, prav tako deset odstotkov višje stroške osebnega zavarovanja, kar pri konkretnem berlingu pomeni dobrih 50 evrov letno (upoštevali smo 14. premijski razred in nezgodno zavarovanje voznika AO-plus) več. Če sedežev ne potrebujete, potem vsekakor posezite po petsedežnem berlingu.

"Dodatna dva sedeža omogočata prevoz do sedmih oseb, vendar takrat, ko nista v uporabi, krnita prtljažni prostor in povečujeta stroške obveznega zavarovanja."

Ne glede na število sedežev pa lahko citroën berlingo zaradi svoje prostorsko radodarne notranjosti z možnostjo številnih različnih sedežnih konfiguracij zelo dobro zadosti družinskim potrebam, ob malce višje nameščenih sedežih pa je, skupaj z drsnimi bočnimi vrati zadaj, tudi udoben glede dostopa v obe (oziroma vse tri) vrsti sedežev. V zakup je sicer potrebno vzeti nekoliko manj imenitno obdelano kabino, ki je odeta v materiale malce nižje kakovosti, pa tudi med vožnjo je zaradi dostavniške zasnove (čvrstejše podvozje v prid večje obremenitve) manj udoben; zlasti udarci kratkih neravnin se utegnejo opazneje prenesti na potnike. Pogrešali smo tudi bolj družinskim potrebam namenjena odlagalna mesta za drobnarije, predvsem v tem smislu obdelani prostor med sprednjima sedežema, medtem ko je drugih in izdatno odmerjenih odlagalnih mest povsem dovolj. A vse našteto pravzaprav v ničemer bistveno ne zmanjšuje berlingove vsestranske uporabnosti, zato pa mu bistveno bolj zamerimo pomanjkljivo varnostno opremo, saj ta serijsko zajema le sprednji dve zračni blazini, ne pa tudi bočnih zračnih blazin in zaves ter ESP. Zato lahko berlinga kot družinski avtomobil označujemo le skupaj z doplačilnim varnostnim paketom, ki za 670 evrov omenjene pomanjkljivosti odpravi.

Prav nič pa ne moremo zameriti zmogljivejši izvedenki 1,6-litrskega turbodizelskega motorja, ki je z 80 kW moči (109 KM) in 240 Nm (260 Nm s funkcijo overboost) navora suveren partner v vseh režimih vožnje. Poleg več kot zadovoljive končne hitrosti tako motorizirani berlingo prepriča tudi z dobrimi pospeški (tudi pri višjih hitrostih), zaradi zadostne zaloge moči in navora pa tudi daljši klanec polno obremenjenega vozila ne upeha pretirano. Menjalnik ni ravno vzor natančnosti, pa tudi dodatna stopnja mu v prid nižjih motornih vrtljajev (manjši hrup, nižja poraba) ne bi škodila. Ne glede na to smo v času testa na sto kilometrov porabili manj kot sedem litrov plinskega olja, kar je glede na velikost avtomobila dober rezultat.

Cena berlinga je primerljiva z že omenjenimi enoprostorci, ki so sicer imenitnejši in glede voznih lastnosti bolj prepričljivi, a zato po drugi strani manj izraziti glede notranje prostornosti. Če je ta na prvem mestu in če morate občasno poleg družinskih članov (vključno s psom) prepeljati tudi kakšen večji kos tovora, je lahko takšen berlingo zelo hvaležna izbira. Po potrebi lahko tudi s sedmimi sedeži, v nobenem primeru pa ne pozabite dokupiti manjkajoče varnosti.

 

Citroën berlingo HDi 110 FAP multispace
 Vozilo in motor potniški dostavnik, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common-rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1560 ccm; Vrtina x gib (mm): 75,0 x 88,0; Kompresijsko razmerje: 18,0 : 1; Največja moč: 80 kW (109 KM) pri 4000/min; Razmerje mase in moči: 17,9 kg/kW (13,1 kg/KM); Največji navor: 240-260 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj in zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS; Število zvezdic EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4380 x 1810 x 1852 mm; Medosna razdalja: 2730 mm; Pnevmatike: 205/65 R 15; Masa/nosilnost: 1.429/636; Prtljažnik: 100/650/3.000 l.
  Največja hitrost:  173 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 12,5 s; Poraba goriva (EU): 6,8/4,9/5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (berlingo 1.6i 16V X): 12.710 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 17.960 evrov; z dodatno opremo: 20.050 evrov; Citroën Slovenija, d. o. o., Koper
prostorna notranjost, vsestranska uporabnost, drsna vrata, motor varnostna oprema, sedeži se ne zložijo v dno, odlagalna mesta za drobnarije brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.