Citroën C4 puretech 130 EAT8 shine
Nazaj k avantgardi
- Po funkcionalnosti je C4 klasična kombilimuzina, navzven pa tipičen križanec
- Prostorsko razkošna kabina navduši z naborom sodobnih pripomočkov za sprejemljiv denar
- Bencinski stroj s 96 kW (130 KM) je dobra izbira, če vas občasen hrup trivaljnika ne zmoti preveč
Sobota, 24. julij 2021
Citroën C4 od leta 1928, ko je bil narejen prvi primerek, predstavlja odklon od standardnega, poznanega in predvidljivega. To so lastnosti, ki avantgardno francosko znamko spremljajo že celotno zgodovino, in če je leta 2010 predstavljena nevpadljiva generacija na to pozabila, je novinec spet našel pravo pot. Tudi novi C4 je petvratna kombilimuzina s pridihom sodobnega križanca, za dodatno začimbo poskrbijo vpadljive oblikovne posebnosti.
Čeprav se na prvi pogled zdi večji, je navzven ohranil kompaktne mere z dolžino 4,36 metra, a vtis športnega terenca pričara s kar 156-milimetrsko oddaljenostjo karoserije od tal in z velikimi kolesi – v primeru testnega avtomobila kar 19-palčnimi. Streha se sicer kupejevsko spušča (pri Citroënu trdijo, da spominja na legendarni model DS), a se zaključi precej visoko in z vpadljivim spojlerjem, ki deli steklo prtljažnih vrat. Ostre poteze so vidne s čisto vsakega kota, zato je na cesti prava atrakcija, še posebej za razmeroma »ljudski« model avtomobila.
Oblikovalci se niso držali nazaj niti pri snovanju notranjosti, kjer se futuristična tema nadaljuje z ostrimi potezami, denimo pri obliki izstopajočih zračnikov in postavitvi osrednjega zaslona na dotik. Na srečo to ni posegalo v ergonomijo in funkcionalnost, le z izdatno digitalizacijo se je treba sprijazniti. Za naš okus bi lahko bili materiali nekoliko prijetnejši in manj občutljivi na umazanijo, a je v primerjavi s predhodnikom tudi na tem področju zagotovo narejen korak naprej. Naslov
prvaka si novi C4 najbrž zasluži v kategoriji odlagalnih mest in predalčkov. Samo pred sovoznikom so namreč kar trije! Spodnji je klasičen globok predal, nad njim je plitkejši, ki odlično služi za spravljanje raznih dokumentov in drugih papirjev, še višje pa je najmanjši, ki v resnici ni pravi predal. Ta služi kot držalo za namestitev tablice, kar je sicer povzdignilo kar nekaj obrvi. Delovanje čelne varnostne blazine sicer ni težava, saj je držalo narejeno tako, da se pritrjena tablica
spodvije, varnost zaslona z zabavno vsebino, ki ga lahko vidi tudi voznik, pa je drugo vprašanje. Poleg omenjenih predalov sta spredaj na voljo dve polički na sredinski konzoli, zgornja za brezžično polnjenje telefona in spodnja s skritim predalčkom, ter še nekaj drugih. Kot se za citroën spodobi, se sedi udobno, tako spredaj kot zadaj, kjer je tudi nad glavami dovolj prostora. Prtljažnik ima zaradi velikih vrat odličen dostop, prostornina pa ne podira rekordov, a je s 380 litri dovolj velik
tudi za družinske potrebe.
Novi C4 se po prednikih zgleduje le v razrednih velikostnih omejitvah, sicer pa je nekakšen kolaž njihovih karoserijskih posebnosti.
Prav tako na bolj kompaktni strani je 1,2-litrski trivaljni bencinski motor v testnem avtomobilu. S prisilnim polnjenjem doseže moč 96 kW (130 KM) in 260 Nm največjega navora, kar se je izkazalo za več kot le zadovoljivo izbiro. Zlasti ker za prenos moči skrbi 8-stopenjski samodejni menjalnik. Pri tem bi si želeli le nekaj več odzivnosti pri speljevanju, medtem ko smo pri motorju prevečkrat zaslišali (pre)glasno trivaljno brnenje. Sicer pa je s tem pogonskim sklopom vožnja C4 prijetna in
lahko tudi precej dinamična. Zlasti ker je podvozje po zaslugi vzmetenja s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki trše, kot bi pri citroënu pričakovali, obenem pa še vedno udobno. Inženirji pri tem niso imeli tako lahkega dela zaradi visokega podvozja in kar 19-palčnih koles, kar je praviloma recept za neprijetno trdoto ali slabost zbujajoče pozibavanje.
Slabega počutja pa, glede na ponujeno, ne povzroči niti pogled na cenik novega C4, ki v izvedbi, kakršno smo testirali (drugi najvišji paket opreme shine z dodatki za 720 evrov), stane 24.870 evrov. Če se odločite za financiranje, takšna kombilimuzinska avantgarda stane 22.625 evrov.
Citroën C4 puretech 130 EAT8 shine |
Vozilo in motor: križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.199 ccm, 96 kW (131 KM) pri 5.500/min, 230 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.355 x 1.800 x 1.520 mm; Medos. razdalja: 2.670 mm; Pnevmatike: 205/55 R19; Masa/nosilnost: 1.353/402 kg; Prtljažnik: 380–1.250 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,2 s; Poraba goriva (EU): 5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km; Izpust CO2: 130 g/km. |
Cena: Oosnovni model (puretech 100 feel): 18.150 €, testno vozilo: 24.870 €; C Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
udobje, odlagalna mesta, drzen videz |
![]() |
nekateri materiali v kabini, hrup trivaljnika |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- C4
- Citroën
- puretech
- samodejni menjalnik
- test