Citroën C5 crosstourer HDi 160 exclusive
Ljubiteljski ekstremist
- Z bolj vpadljivo zunanjostjo namiguje na terenske ambicije, a žal nima štirikolesnega pogona
- Hidroaktivno podvozje mu omogoča, da je lahko od tal oddaljen tudi za šest centimetrov več
Sreda, 10. december 2014
To, da terensko načičkani karavani rastejo kot gobe po dežju, prav gotovo ni naključje. Ljudje si želijo modernega robustnega videza, tovrstni avtomobili pa jim, mnogokrat brez dragega štirikolesnega pogona, sanje uresničijo za razmeroma majhen cenovni pribitek.
Te priložnosti ni izpustil niti Citroën, katerega ostareli C5 je s 'terensko' različico crosstourer nase morda opozoril še zadnjič. V letu ali dveh ga namreč čaka zamenjava z novim modelom. Starost se mu navzven sicer še ne pozna tako zelo, pa tudi dodatki iz brušenega aluminija in posebna 18-palčna kolesa mu vlijejo nekaj mladosti. Več znakov utrujenosti je vidnih znotraj kabine, kjer je največji izdajalec volan s fiksnim osrednjim delom, katerega množica gumbov bi zmedla še voznike formule
1. Prav tako zgovorna je tudi sredinska konzola, kjer glavne vloge še ni prevzel večfunkcijski osrednji zaslon na dotik.
Od običajnega karavana je crosstourer po ceniku dražji za tisočaka.
A tokrat je v ospredju tisto, kar C5 spremeni v crosstourer. Štirikolesnega pogona žal nima, a nič zato, saj tovrstna tehnika avtomobil občutno podraži. Ima pa na račun znanega hidroaktivnega vzmetenja tretje generacije lahko do šest centimetrov večjo oddaljenost od tal od običajnega C5. To velja do hitrosti 10 km/h, do 40 km/h je lahko višji za štiri centimetre, do 70 km/h pa je vzmetenje vselej 15 milimetrov višje. Pogonu na sprednji kolesi nekoliko priskoči na pomoč funkcija snow motion
(nadgradnja sistema ESP), ki poveča vlečno moč in izboljša vozne lastnosti na podlagah s slabšim oprijemom.
Testni avtomobil je poganjal zmogljiv dvolitrski turbodizel s 120 kW (163 KM), ki je na testu povprečno porabil ugodnih 7,7 litra goriva. To je tudi ena od glavnih prednosti tega, da nima potratnega štirikolesnega pogona. Če k temu prištejemo še vrhunsko udobje in robustno karoserijo s podvozjem, ki je kos neprijaznim voznim podlagam, pa dobimo pravega ljubiteljskega ekstremista.
Citroën C5 crosstourer HDi 160 exclusive |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1997 ccm; Vrtina in gib: 85,0 x 88,0 mm; Kompresijsko razmerje: 16,0 : 1; Največja moč: 120 kW (163 KM) pri 3750/min; Razmerje mase in moči: 13,9 kg/kW (10,2 kg/KM); Največji navor: 340 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (304 mm), zadaj kolutne (290 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD in ESP; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus še ni bil opravljen. |
Velikost: 4829 x 1860 x 1479 mm; Medosna razdalja: 2815 mm; Pnevmatike: 245/45 R18; Masa/nosilnost: 1670/568; Prtljažnik: 505–1462 l. |
Največja hitrost: 210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,3 s; Poraba goriva (EU): 6,6/4,3/5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,7 l/100 km; Izpust CO2: 133 g/km. |
Cena: osnovni model (C5 crosstourer 160 HDi exclusive): 32.560 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 32.560 evrov, z dodatno opremo: 35.720 evrov; Citroën Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
prostornost, udobje, kakovost materialov in obdelave, samodejna parkirna zavora |
![]() |
pomanjkanje odlagalnih prostorov, samodejni menjalnik |
![]() |
brez napak |