Avto.info
Iskalnik: Model:

Citroën C5 crosstourer HDi 160 exclusive

Ljubiteljski ekstremist

  • Z bolj vpadljivo zunanjostjo namiguje na terenske ambicije, a žal nima štirikolesnega pogona
  • Hidroaktivno podvozje mu omogoča, da je lahko od tal oddaljen tudi za šest centimetrov več
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Stamač
Sreda, 10. december 2014

To, da terensko načičkani karavani rastejo kot gobe po dežju, prav gotovo ni naključje. Ljudje si želijo modernega robustnega videza, tovrstni avtomobili pa jim, mnogokrat brez dragega štirikolesnega pogona, sanje uresničijo za razmeroma majhen cenovni pribitek.

Te priložnosti ni izpustil niti Citroën, katerega ostareli C5 je s 'terensko' različico crosstourer nase morda opozoril še zadnjič. V letu ali dveh ga namreč čaka zamenjava z novim modelom. Starost se mu navzven sicer še ne pozna tako zelo, pa tudi dodatki iz brušenega aluminija in posebna 18-palčna kolesa mu vlijejo nekaj mladosti. Več znakov utrujenosti je vidnih znotraj kabine, kjer je največji izdajalec volan s fiksnim osrednjim delom, katerega množica gumbov bi zmedla še voznike formule 1. Prav tako zgovorna je tudi sredinska konzola, kjer glavne vloge še ni prevzel večfunkcijski osrednji zaslon na dotik.

Od običajnega karavana je crosstourer po ceniku dražji za tisočaka.


A tokrat je v ospredju tisto, kar C5 spremeni v crosstourer. Štirikolesnega pogona žal nima, a nič zato, saj tovrstna tehnika avtomobil občutno podraži. Ima pa na račun znanega hidroaktivnega vzmetenja tretje generacije lahko do šest centimetrov večjo oddaljenost od tal od običajnega C5. To velja do hitrosti 10 km/h, do 40 km/h je lahko višji za štiri centimetre, do 70 km/h pa je vzmetenje vselej 15 milimetrov višje. Pogonu na sprednji kolesi nekoliko priskoči na pomoč funkcija snow motion (nadgradnja sistema ESP), ki poveča vlečno moč in izboljša vozne lastnosti na podlagah s slabšim oprijemom.

Testni avtomobil je poganjal zmogljiv dvolitrski turbodizel s 120 kW (163 KM), ki je na testu povprečno porabil ugodnih 7,7 litra goriva. To je tudi ena od glavnih prednosti tega, da nima potratnega štirikolesnega pogona. Če k temu prištejemo še vrhunsko udobje in robustno karoserijo s podvozjem, ki je kos neprijaznim voznim podlagam, pa dobimo pravega ljubiteljskega ekstremista.
 

Citroën C5 crosstourer HDi 160 exclusive
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1997 ccm; Vrtina in gib: 85,0 x 88,0 mm; Kompresijsko razmerje: 16,0 : 1; Največja moč: 120 kW (163 KM) pri 3750/min; Razmerje mase in moči: 13,9 kg/kW (10,2 kg/KM); Največji navor: 340 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (304 mm), zadaj kolutne (290 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD in ESP; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus še ni bil opravljen.
  Velikost:  4829 x 1860 x 1479 mm; Medosna razdalja: 2815 mm; Pnevmatike: 245/45 R18; Masa/nosilnost: 1670/568; Prtljažnik: 505–1462 l.
  Največja hitrost:  210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,3 s; Poraba goriva (EU): 6,6/4,3/5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,7 l/100 km; Izpust CO2: 133 g/km.
  Cena:  osnovni model (C5 crosstourer 160 HDi exclusive): 32.560 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 32.560 evrov, z dodatno opremo: 35.720 evrov; Citroën Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, udobje, kakovost materialov in obdelave, samodejna parkirna zavora pomanjkanje odlagalnih prostorov, samodejni menjalnik brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.