Citroën berlingo multispace XTR blueHDi
Vsestranski mojster
- Izvedba XTR berlingu omogoča premagovanje slabših cestnih podlag, ne pa pravega terena
- Najzmogljivejši turbodizel v ponudbi se je izkazal z varčnostjo
Torek, 15. marec 2016
Berlinga druge generacije poznamo od leta 2008 in moramo priznati, da se mu starost že precej pozna. Zato so temeljite in vse pogostejše malenkostne prenove nekaj povsem razumljivega ter ključnega pomena, da še naprej ostaja prodajna uspešnica.
Testirali smo izvedbo XTR, kar pomeni, da je navzven nekoliko robustnejši, vključno s centimeter večjo oddaljenostjo od tal in zaščitnimi zaplatami na maski ter po dnu vozila. Sicer pa nima štirikolesnega pogona, zato kaj več kot zelo slabih makadamskih cest ne more premagovati. Nekoliko mu pomaga sistem grip control, ki na različnih podlagah s pomočjo elektronike skuša zagotoviti čim več oprijema. Voznik lahko izbira med petimi programi vožnje: asfalt, sneg, blato, pesek in izklopljen
ESP.
Če vprašate nas, bi se odločili za običajno izvedbo s 74-kilovatnim turbodizlom in zmernim paketom opreme. Tako bi mimogrede prihranili kakih pet tisočakov.
Navdušil nas je na novo dodelan 1,6-litrski turbodizel z 88 kilovati (120 KM), s katerim smo na trenutke kar pozabili, da vozimo potniški dostavnik. Najbolj zato, ker so mu končno namenili šeststopenjski ročni menjalnik, tako da je tudi na avtocesti hrup le zmeren. Povsem limuzinsko se zaradi slabe aerodinamike in pomanjkljive zvočne izolacije ne more peljati. Več kot spodoben je tudi rezultat povprečne porabe goriva, ki je na testu znašala 6,9 litra.
Kabino so Francozi lepo napolnili s sodobnimi pripomočki, a ti nerodne arhitekture dostavnika ne morejo povsem prikriti. Položaj za volanom je pač dostavniški, osrednji barvni zaslon na dotik pa se zdi preveč odmaknjen in neroden za uporabo. Sicer pa mu prav gotovo ne moremo oporekati pri prostornosti, kjer naravnost blesti. In ravno zato je, kljub starostnim 'boleznim', še vedno eden najbolj priljubljenih v svojem razredu.
Citroën berlingo multispace XTR blueHDi |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1560 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3500/min, 300 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, šeststopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 3. |
Velikost: 4380 x 1810 x 1801 mm; Medos. razdalja: 2728 mm; Pnevmatike: 215/55 R16; Masa/nosilnost: 1398/687 kg; Prtljažnik: 675–2650 l. |
Največja hitrost: 176 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,4 s; Poraba goriva (EU): 4,9/4,2/4,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 115 g/km. |
Cena: osnovni model (1,6 VTi live): 14.910 €, testno vozilo: 23.640 €; Citroën Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
zmogljiv in varčen motor, prostornost |
![]() |
starost, cena za XTR |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- berlingo
- blueHDi
- Citroën
- multispace
- turbodizel