Citroën grand C4 picasso blueHDi 150 BVA6 exclusive
Zmagovalna kombinacija
- Citroënov največji enoprostorec je uživaški potovalnik, ki na prvo mesto postavlja udobje
- Z dvolitrskim turbodizlom in avtomatiko je zmogljiv in uglajen ter presenetljivo varčen
Torek, 7. oktober 2014
Kakšno bi bilo življenje brez presenečenj? Pri Citroënu se v zadnjem času ponovno zelo trudijo, da jih ne bi zmanjkalo. Njihov veliki enoprostorec nas je ob predstavitvi presenetil z ekstravagantno obliko ter bogato opremo, nato pa na prvem testu (AF 176) še z učinkovitostjo in sorazmerno varčnostjo 1,6-litrskega turbobencinarja.
Tokrat pa je z dvolitrskim turbodizlom in samodejnim menjalnikom moral izpolniti tudi določena pričakovanja. Se sprašujete, katera? Predvsem zmogljiv in še bolj varčen pogonski sklop, ki ponuja udobje v vseh razmerah. In prav to je bistvo te kombinacije. Agregat s 110 kilovati (150 KM) in 370 Nm navora brez težav premika poldrugo tono težak avtomobil. Čeprav ne ponuja bliskovitih pospeškov, po začetnem oklevanju (pod 2.000 vrtljaji) prav lepo potegne in dovoli tudi kakšno bolj drzno
prehitevanje. Tudi šeststopenjska avtomatika zelo solidno opravlja svojo nalogo. Vselej prestavlja nežno in se lepo prilagaja slogu vožnje, a pred dinamiko daje prednost udobju. Le na 'ameriško' obvolansko prestavno ročico se je treba malo navaditi. Na voljo sta sicer tudi obvolanska vzvoda za sekvenčno prestavljanje, ki pa nista ravno v skladu s temeljnim poslanstvom tega avtomobila in smo se med testom nanju le redko spomnili.
Turbodizel ob rahlem začetnem oklevanju lepo 'potegne', pri avtocestnih hitrosti pa teče mirno in tiho, zato z lahkoto požira kilometre.
Velike steklene površine, zračnost potniškega prostora ter razmeroma mehko vzmetenje spodbujajo k mirni vožnji, medtem ko potniki uživajo v razgledu. Gotovo se najbolje godi sprednjemu, ki ga lahko poleg masažne funkcije razvaja tudi nastavljiv naslon za noge, hudega pa ni niti tistim v drugi vrsti, za katere so na voljo trije posamezni prilagodljivi sedeži. Najmanj udobja sta deležna potnika na opcijskih zložljivih sedežih v tretji vrsti, kar je pri običajnih osebnih avtomobilih tako ali
tako prej pravilo kot izjema.
Kot smo zapisali uvodoma, je Citroënov največji enoprostorec izpolnil pričakovanja glede udobja in jih zlasti pri varčnosti celo presegel. Zelo prostoren in resnično udoben avtomobil je namreč zahteval le 6,7 litra dizla na 100 kilometrov in s tem še bolj utrdil položaj med modeli, ki jih za družinsko uporabo nedvomno priporočamo. Le vse njegove značilno Citroënovske posebnosti, ki smo jih odkrivali v predhodnih testih, vam morajo biti všeč.
Citroën grand C4 picasso blueHDi 150 BVA6 exclusive |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, dizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1997 ccm; Vrtina in gib: 85 x 88 mm; Kompresijsko razmerje: 16,7 : 1; Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4000/min; Razmerje mase in moči: 14,1 kg/kW (10,3 kg/KM); Največji navor: 370 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (304 mm), zadaj kolutne (290 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD in ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4597 x 1826 x 1638 mm; Medosna razdalja: 2840 mm; Pnevmatike: 205/55 R17; Masa/nosilnost: 1551/822; Prtljažnik: 170/645/1843 l. |
Največja hitrost: 207 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,2 s; Poraba goriva (EU): 5,2/4,1/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 117 g/km. |
Cena: osnovni model (1.6 VTi attraction): 19.720 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 32.670 evrov, z dodatno opremo: 37.180 evrov; Citroën Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
prostornost, oblika, motor in menjalnik, poraba goriva |
![]() |
upravljanje prek zaslona, preglednost nazaj |
![]() |
brez napak |