DS5 sport chic blueHDi 180 S&S EAT6
Estet
- Prenova mu je prinesla novo masko in odnesla Citroënov logotip
- Turbodizel s 133 kilovati (181 KM) mu zagotavlja dobre zmogljivosti in zmerno porabo goriva
- Glede na opremo, ki jo ponuja, je njegova cena povsem sprejemljiva.
Petek, 13. maj 2016
Citroënovi modeli, zlasti tisti z vrha ponudbe, so bili vedno precej ekstravagantni, odlikovala pa jih je napredna tehnika. Se še spomnite prvega modela DS, ki smo mu pri nas rekli žaba in je zaradi hidravličnega vzmetenja lahko vozil tudi zgolj s tremi kolesi?
Odličnost, ki jo je predstavljala futuristična žaba, so pri Citroënu prenesli na prestižno linijo modelov DS. Ta je pred kratkim zaživela kot samostojna znamka, ob prenovi pa se je tudi njen zastavonoša DS5 otresel imena Citroën. To je na avtomobilu vidno predvsem spredaj, kjer se na novi šestkotni maski s kromirano obrobo namesto Citroënovega bohoti logotip DS. Rahlo sta spremenjena tudi sprednji odbijač ter svetlobni zapis sprednjih žarometov v kombinaciji led in ksenonske tehnike.
Praktičnost in uporabnost sta pri tem avtomobilu skoraj v celoti podrejena obliki.
Največji DS tudi po prenovi ostaja ekstravagantni posebnež, pri katerem je skoraj vse podrejeno obliki. Impozantna kombilimuzina ima namreč zaradi nizke strešne linije precej utesnjeno notranjost, k prostornosti pa ne prispeva niti atraktivna, v slogu vojaških letal oblikovana armaturna plošča. Ta je sicer kakovostno izdelana, a na njej kronično primanjkuje odlagalnih prostorov. Ima namreč zelo majhen zaprt predal pred sovoznikom in praktično nobenega pravega odlagalnega mesta, kamor bi lahko
odložili mobilni telefon. Oblika je nad praktičnostjo in uporabnostjo prevladala tudi pri preglednosti, ki jo pri pogledu naprej (levo in desno) krnita razcepljena A-stebrička, zadaj pa deljeno steklo s skoraj komično majhnim brisalnikom.
Bolj konvencionalen in zelo soliden je pogonski sklop z zmogljivim dvolitrskim turbodizlom blueHDi s 133 kilovati (181 KM) ter šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. S slednjim je DS5 več kot poskočen in v športnem načinu delovanja menjalnika omogoča tudi bolj dinamične vozne vložke. Dinamični vožnji je naklonjeno tudi razmeroma čvrsto podvozje, da to ni športnik, pa opozori nekomunikativen volanski mehanizem z malce prevelikim volanskim obročem. Ne glede na to sta nas zajetna količina
navora in številčna konjenica na testu povsem naravno spodbujala k temu, da smo bili med hitrejšimi, tako v mestu kot na avtocesti. Ob tem je poraba znašala zelo sprejemljivih 7,1 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, z bolj umirjeno desno nogo pa bi na isti razdalji lahko prihranili še vsaj pol litra.
DS5 ne prinaša revolucionarnih tehničnih rešitev, je pa gotovo prvak v individualnosti.
K praktično unikatni obliki in ekstravagantnemu značaju sodi tudi bogata oprema. Paket sport chic vključuje skoraj vse, kar si lahko zamislite, od dvofunkcijskih ksenonskih žarometov in navigacijske naprave z vzvratno kamero do tridelne panoramske strehe z ločenimi električnimi zastirali in 18-palčnih platišč iz lahke litine. Pika na i je opcijsko usnjeno oblazinjenje fauve z vzorcem v slogu paščka zapestne ure, električnim pomikom sprednjih sedežev ter masažno funkcijo le-teh. Slednje v
kombinaciji s kovinsko barvo dvigne ceno z dobrih 40 tisočakov na 42.750 evrov, kar je za vse našteto razumna vsota. Edino, s čimer se ta avtomobil res ne more pohvaliti, je praktičnost, kar pa nadomešča z izjemnim čutom za estetiko.
DS5 sport chic blueHDi 180 S&S EAT6 |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1997 ccm, 133 kW (181 KM) pri 3750/min, 400 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4530 x 1871 x 1505 mm; Medos. razdalja: 2727 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1625/510 kg; Prtljažnik: 468–1288 l. |
Največja hitrost: 220 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (EU): 5,1/4,1/4,4 l/100 km; Povprečje na testu: 7,1l/100 km; Izpust CO2: 114g/km. |
Cena: osnovni model (chic blueHDi 120): 30.000 €, testno vozilo: 42.750 €; Citroën Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, oprema, motor, menjalnik |
![]() |
nekomunikativen volan, pomanjkanje odlagalnih mest |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- DS5
- samodejni menjlanik
- turbodizel