Avto.info
Iskalnik: Model:

DS5 sport chic blueHDi 180 S&S EAT6

Estet

  • Prenova mu je prinesla novo masko in odnesla Citroënov logotip
  • Turbodizel s 133 kilovati (181 KM) mu zagotavlja dobre zmogljivosti in zmerno porabo goriva
  • Glede na opremo, ki jo ponuja, je njegova cena povsem sprejemljiva.
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Petek, 13. maj 2016

Citroënovi modeli, zlasti tisti z vrha ponudbe, so bili vedno precej ekstravagantni, odlikovala pa jih je napredna tehnika. Se še spomnite prvega modela DS, ki smo mu pri nas rekli žaba in je zaradi hidravličnega vzmetenja lahko vozil tudi zgolj s tremi kolesi?

Odličnost, ki jo je predstavljala futuristična žaba, so pri Citroënu prenesli na prestižno linijo modelov DS. Ta je pred kratkim zaživela kot samostojna znamka, ob prenovi pa se je tudi njen zastavonoša DS5 otresel imena Citroën. To je na avtomobilu vidno predvsem spredaj, kjer se na novi šestkotni maski s kromirano obrobo namesto Citroënovega bohoti logotip DS. Rahlo sta spremenjena tudi sprednji odbijač ter svetlobni zapis sprednjih žarometov v kombinaciji led in ksenonske tehnike.

Praktičnost in uporabnost sta pri tem avtomobilu skoraj v celoti podrejena obliki.


Največji DS tudi po prenovi ostaja ekstravagantni posebnež, pri katerem je skoraj vse podrejeno obliki. Impozantna kombilimuzina ima namreč zaradi nizke strešne linije precej utesnjeno notranjost, k prostornosti pa ne prispeva niti atraktivna, v slogu vojaških letal oblikovana armaturna plošča. Ta je sicer kakovostno izdelana, a na njej kronično primanjkuje odlagalnih prostorov. Ima namreč zelo majhen zaprt predal pred sovoznikom in praktično nobenega pravega odlagalnega mesta, kamor bi lahko odložili mobilni telefon. Oblika je nad praktičnostjo in uporabnostjo prevladala tudi pri preglednosti, ki jo pri pogledu naprej (levo in desno) krnita razcepljena A-stebrička, zadaj pa deljeno steklo s skoraj komično majhnim brisalnikom.

Bolj konvencionalen in zelo soliden je pogonski sklop z zmogljivim dvolitrskim turbodizlom blueHDi s 133 kilovati (181 KM) ter šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. S slednjim je DS5 več kot poskočen in v športnem načinu delovanja menjalnika omogoča tudi bolj dinamične vozne vložke. Dinamični vožnji je naklonjeno tudi razmeroma čvrsto podvozje, da to ni športnik, pa opozori nekomunikativen volanski mehanizem z malce prevelikim volanskim obročem. Ne glede na to sta nas zajetna količina navora in številčna konjenica na testu povsem naravno spodbujala k temu, da smo bili med hitrejšimi, tako v mestu kot na avtocesti. Ob tem je poraba znašala zelo sprejemljivih 7,1 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, z bolj umirjeno desno nogo pa bi na isti razdalji lahko prihranili še vsaj pol litra.

DS5 ne prinaša revolucionarnih tehničnih rešitev, je pa gotovo prvak v individualnosti.


K praktično unikatni obliki in ekstravagantnemu značaju sodi tudi bogata oprema. Paket sport chic vključuje skoraj vse, kar si lahko zamislite, od dvofunkcijskih ksenonskih žarometov in navigacijske naprave z vzvratno kamero do tridelne panoramske strehe z ločenimi električnimi zastirali in 18-palčnih platišč iz lahke litine. Pika na i je opcijsko usnjeno oblazinjenje fauve z vzorcem v slogu paščka zapestne ure, električnim pomikom sprednjih sedežev ter masažno funkcijo le-teh. Slednje v kombinaciji s kovinsko barvo dvigne ceno z dobrih 40 tisočakov na 42.750 evrov, kar je za vse našteto razumna vsota. Edino, s čimer se ta avtomobil res ne more pohvaliti, je praktičnost, kar pa nadomešča z izjemnim čutom za estetiko.
 

DS5 sport chic blueHDi 180 S&S EAT6
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1997 ccm, 133 kW (181 KM) pri 3750/min, 400 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4530 x 1871 x 1505 mm; Medos. razdalja: 2727 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1625/510 kg; Prtljažnik: 468–1288 l.
  Največja hitrost:  220 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (EU): 5,1/4,1/4,4 l/100 km; Povprečje na testu: 7,1l/100 km; Izpust CO2: 114g/km.
  Cena:  osnovni model (chic blueHDi 120): 30.000 €, testno vozilo: 42.750 €; Citroën Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
videz, oprema, motor, menjalnik nekomunikativen volan, pomanjkanje odlagalnih mest brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.