Ford grand C-max 1.6 ecoboost (134 kW) titanium
Maksimum
Platformo družine C naj bi uporabljalo kar deset različnih modelov in med temi je zaenkrat najbolj zahteven večji od dveh C-maxov, s predznakom grand. Ta ima najdaljšo medosno razdaljo, drsna vrata, sedem sedežev in v primeru testnega primerka tudi najmočnejši motor v ponudbi.
Petek, 24. junij 2011
Grand C-max je novinec v ponudbi, ki je nastal kot odgovor na dobro sprejeti različici grand pri Renaultu in Citroënu. Razlika je v tem, da tokrat ne gre le za podaljšanje medosja in zadka vozila, ampak za povsem drugačen koncept, ki ga najbolj zaznamujejo drsna vrata. Ta so v tem razredu bolj izjema kot pravilo, saj jih ponuja le še mazda5, sicer pa so bolj pogosto v uporabi pri potniških dostavnikih.
Grand sicer deli identičen sprednji del vozila z običajnim C-maxom, a tu se zunanje podobnosti končajo, saj se od B stebrička nazaj skladna oblika precej izgubi. Drsna vrata pač vsakokrat pomenijo odrekanje pri oblikovanju in tudi tokrat je bilo tako.
Vsekakor je v celoti bolj posrečena notranjost tega avtomobila. Pri oblikovanju armaturne plošče so oblikovalci črpali navdih pri fiestinih modernih, telefonskih linijah. Nekaterim je to všeč, drugim ne, vsekakor pa lahko trdimo, da je to najbolj sveže oblikovan enoprostorec zadnjega časa. Še bolj pohvalno je dejstvo, da pri ustvarjanju niso pozabili na ergonomijo, ki je zares odlična. Od športnega volanskega obroča, ki lepo sede v roke, do ergonomsko oblikovanih obvolanskih ročic in gumbov
ter stikal. Pohvalna je tudi prilagodljivost sedeža in volanskega obroča, ki je seveda pomičen po globini in višini.
Pri prostornosti se v prvi vrsti ne moremo pritoževati, v drugi vrsti pa zaradi treh ločenih sedežev v razmerju 40/20/40 najbolj trpi potnik na sredinskem sedežu. Srednji sedež se namreč lahko pospravi vstran in s tem ustvari bolj udobno dvosedežno konfiguracijo, medtem ko trije (ali pa vsaj tisti na sredi) bolj kot ne trpijo. Odmik srednjega sedeža ustvari priročen prostor za prehod do tretje vrste sedežev, ki je bolj zasilne narave in kjer se bodo najbolje počutili otroci.
Ford je z modelom grand C-max zadel v polno: avtomobil se namreč odlično pelje, ponuja dovolj prostora in hkrati navdušuje z odličnimi motorji.
Pri uporabi vseh sedežev je prostora v prtljažniku le za vzorec oziroma 56 litrov. Podrta šesti in sedmi sedež pomenita, da se prostor poveča na 439 litrov, če pa sta v uporabi le sprednja dva sedeža, je prostora za 1.706 litrov prtljage. Tisti, ki potrebujejo več, lahko izberejo tudi grand C–max s samo petimi sedeži.
Glavni vodili nove motorne palete C-maxa sta varčnost in čistost, kljub temu pa se niso odrekli zmogljivostim. Motor, ki smo ga preizkusili, pravzaprav zmore več kot katerikoli motor, ki je bil vgrajen v prejšnjo generacijo tega vozila. Gre za 1,6-litrski ecoboost ali turbobencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva, ki zmore kar 134 kW (182 KM). Če k temu prištejete še odličen ročni šeststopenjski menjalnik, ni prav nič čudno, da je bila tovarniško izračunana povprečna poraba 6,9 litra le
utopična in nedosegljiva številka.
Takšen C-max se namreč tudi zaradi odličnega podvozja in natančnega volanskega mehanizma odlično pelje in 'šparanje' se zdi pravi greh. Vseeno smo v imenu profesionalnosti odpeljali nekaj umirjenih kilometrov in zabeležili porabo malenkost pod osmimi litri, skupni test pa je prestal z bolj realno porabo 10,3 litra. Glede na to, da hitrost 100 km/h doseže v 8,9 sekunde in zmore 215 km/h končne hitrosti, je to dober rezultat.
Poleg sodobnega motorja so inženirji temu avtomobilu namenili še cel kup elektronike, ki je namenjena užitku in varnosti uporabnikov. Polne roke nakupovalnih vrečk zagotovo najlepše pozdravi električno odpiranje in zapiranje prtljažnika, uporabo poenostavi zagon in odklepanje brez ključa, iskanje dovolj velikega parkirišča pa olajša sistem za pomoč pri parkiranju. Slednji med vožnjo mimo pri bočnem parkiranju (do 30 km/h) odmeri dovolj velik prostor in potem samodejno vrti volan vse dokler
vozilo ni parkirano.
Seveda vse naštete igračke in ostala oprema niso zastonj, pa tudi poceni ne. Skupaj je treba za tak primerek odšteti 28.490 evrov, a za ta denar dobite maksimalno veliko avtomobila, ki vedno zadosti družinskim potrebam, pa naj bodo te še tako specifične.
Ford grand C-max 1.6 ecoboost (134 kW) titanium |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva; Prostornina: 1596 ccm; Vrtina in gib: 79 x 81,4 mm; Kompresijsko razmerje: 10 : 1; Največja moč: 134 kW (182 KM) pri 5700/min; Razmerje mase in moči: 10,6 kg/kW (7,8 kg/KM); Največji navor: 240 Nm pri 1600/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj prisilno hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS, ESP, TCS, EBA in EBD; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus še ni bil opravljen. |
Velikost: 4520 x 1828 x 1684 mm; Medosna razdalja: 2788; Pnevmatike: 215/50 R17; Masa/nosilnost: 1421/704 kg; Prtljažnik: 56/439/1706 l. |
Največja hitrost: 215 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,9 s; Poraba (EU): 9,2/5,5/6,9 l/100 km; Povprečje na testu: 10,3 l/100 km. |
Cena: osnovni model (rganc C-max 1.6 ambiente): 18.260 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 24.445 evrov, z dodatno opremo: 28.490 evrov; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
vozne lastnosti, motor in menjalnik, prostornost, motor |
![]() |
pomanjkljiva kvaliteta (škripanje drsnih vrat), videz |
![]() |
brez napak |