Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford grand C-max 1.6 ecoboost (134 kW) titanium

Maksimum

Platformo družine C naj bi uporabljalo kar deset različnih modelov in med temi je zaenkrat najbolj zahteven večji od dveh C-maxov, s predznakom grand. Ta ima najdaljšo medosno razdaljo, drsna vrata, sedem sedežev in v primeru testnega primerka tudi najmočnejši motor v ponudbi.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Petek, 24. junij 2011

Grand C-max je novinec v ponudbi, ki je nastal kot odgovor na dobro sprejeti različici grand pri Renaultu in Citroënu. Razlika je v tem, da tokrat ne gre le za podaljšanje medosja in zadka vozila, ampak za povsem drugačen koncept, ki ga najbolj zaznamujejo drsna vrata. Ta so v tem razredu bolj izjema kot pravilo, saj jih ponuja le še mazda5, sicer pa so bolj pogosto v uporabi pri potniških dostavnikih.

Grand sicer deli identičen sprednji del vozila z običajnim C-maxom, a tu se zunanje podobnosti končajo, saj se od B stebrička nazaj skladna oblika precej izgubi. Drsna vrata pač vsakokrat pomenijo odrekanje pri oblikovanju in tudi tokrat je bilo tako.

Vsekakor je v celoti bolj posrečena notranjost tega avtomobila. Pri oblikovanju armaturne plošče so oblikovalci črpali navdih pri fiestinih modernih, telefonskih linijah. Nekaterim je to všeč, drugim ne, vsekakor pa lahko trdimo, da je to najbolj sveže oblikovan enoprostorec zadnjega časa. Še bolj pohvalno je dejstvo, da pri ustvarjanju niso pozabili na ergonomijo, ki je zares odlična. Od športnega volanskega obroča, ki lepo sede v roke, do ergonomsko oblikovanih obvolanskih ročic in gumbov ter stikal. Pohvalna je tudi prilagodljivost sedeža in volanskega obroča, ki je seveda pomičen po globini in višini.

Pri prostornosti se v prvi vrsti ne moremo pritoževati, v drugi vrsti pa zaradi treh ločenih sedežev v razmerju 40/20/40 najbolj trpi potnik na sredinskem sedežu. Srednji sedež se namreč lahko pospravi vstran in s tem ustvari bolj udobno dvosedežno konfiguracijo, medtem ko trije (ali pa vsaj tisti na sredi) bolj kot ne trpijo. Odmik srednjega sedeža ustvari priročen prostor za prehod do tretje vrste sedežev, ki je bolj zasilne narave in kjer se bodo najbolje počutili otroci.
Ford je z modelom grand C-max zadel v polno: avtomobil se namreč odlično pelje, ponuja dovolj prostora in hkrati navdušuje z odličnimi motorji.
Pri uporabi vseh sedežev je prostora v prtljažniku le za vzorec oziroma 56 litrov. Podrta šesti in sedmi sedež pomenita, da se prostor poveča na 439 litrov, če pa sta v uporabi le sprednja dva sedeža, je prostora za 1.706 litrov prtljage. Tisti, ki potrebujejo več, lahko izberejo tudi grand C–max s samo petimi sedeži.

Glavni vodili nove motorne palete C-maxa sta varčnost in čistost, kljub temu pa se niso odrekli zmogljivostim. Motor, ki smo ga preizkusili, pravzaprav zmore več kot katerikoli motor, ki je bil vgrajen v prejšnjo generacijo tega vozila. Gre za 1,6-litrski ecoboost ali turbobencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva, ki zmore kar 134 kW (182 KM). Če k temu prištejete še odličen ročni šeststopenjski menjalnik, ni prav nič čudno, da je bila tovarniško izračunana povprečna poraba 6,9 litra le utopična in nedosegljiva številka.

Takšen C-max se namreč tudi zaradi odličnega podvozja in natančnega volanskega mehanizma odlično pelje in 'šparanje' se zdi pravi greh. Vseeno smo v imenu profesionalnosti odpeljali nekaj umirjenih kilometrov in zabeležili porabo malenkost pod osmimi litri, skupni test pa je prestal z bolj realno porabo 10,3 litra. Glede na to, da hitrost 100 km/h doseže v 8,9 sekunde in zmore 215 km/h končne hitrosti, je to dober rezultat.
Poleg sodobnega motorja so inženirji temu avtomobilu namenili še cel kup elektronike, ki je namenjena užitku in varnosti uporabnikov. Polne roke nakupovalnih vrečk zagotovo najlepše pozdravi električno odpiranje in zapiranje prtljažnika, uporabo poenostavi zagon in odklepanje brez ključa, iskanje dovolj velikega parkirišča pa olajša sistem za pomoč pri parkiranju. Slednji med vožnjo mimo pri bočnem parkiranju (do 30 km/h) odmeri dovolj velik prostor in potem samodejno vrti volan vse dokler vozilo ni parkirano.

Seveda vse naštete igračke in ostala oprema niso zastonj, pa tudi poceni ne. Skupaj je treba za tak primerek odšteti 28.490 evrov, a za ta denar dobite maksimalno veliko avtomobila, ki vedno zadosti družinskim potrebam, pa naj bodo te še tako specifične.

Ford grand C-max 1.6 ecoboost (134 kW) titanium
 Vozilo in motor enoprostorec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva; Prostornina: 1596 ccm; Vrtina in gib: 79 x 81,4 mm; Kompresijsko razmerje: 10 : 1; Največja moč: 134 kW (182 KM) pri 5700/min; Razmerje mase in moči: 10,6 kg/kW (7,8 kg/KM); Največji navor: 240 Nm pri 1600/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj prisilno hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS, ESP, TCS, EBA in EBD; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus še ni bil opravljen.
  Velikost:  4520 x 1828 x 1684 mm; Medosna razdalja: 2788; Pnevmatike: 215/50 R17; Masa/nosilnost: 1421/704 kg; Prtljažnik: 56/439/1706 l.
  Največja hitrost:  215 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,9 s; Poraba (EU): 9,2/5,5/6,9 l/100 km; Povprečje na testu: 10,3 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (rganc C-max 1.6 ambiente): 18.260 evrov, cena testnega vozila (brez  dodatne opreme): 24.445 evrov, z dodatno opremo: 28.490 evrov; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
vozne lastnosti, motor in menjalnik, prostornost, motor pomanjkljiva kvaliteta (škripanje drsnih vrat), videz brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.