Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford tourneo connect 1.8 TDCi limited

Transformer ali transvestit?

V osnovi dostavnik, z ustrezno predelavo pa zelo uporabno družinsko vozilo –tako lahko opišemo kar nekaj vozil velikih avtomobilskih proizvajalcev. A kangoo, berlingo, partner in caddy v civilni preobleki nikoli ne izzivajo zvedavih pogledov, Fordov tourneo connect pa v izvedbi limited želi prav to.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Torek, 18. maj 2010

Tourneo sicer navzven ne more biti veliko več kot ogromna škatla na kolesih, ne glede na to, ali ga gledate od spredaj ali z zadnjega konca. A oblikovalcev to ni zaustavilo in zato so se odločili poživiti, kar se poživiti da. Lani so se lotili prenove, ki naj bi tournea naredila bolj prijaznega očem. Maska vozila je postala nekoliko bolj zaobljena in z novimi lučmi ter odbijačem malenkost modernejša. Drugih sprememb navzven, razen malenkost spremenjenih zadnjih luči, ni bilo.

So pa na seznam doplačilne opreme dodali srebrno obarvani spodnji del maske motorja, ki se najbolje ujame s črno obarvano karoserijo. Bolj ekstremna sta dodatka, ki ju običajno vidimo na fordih z oznako ST ali GT na zadku. Prvi sta posebni črti GT srebrne barve na pokrovu motorja, ki spominjata na kakšnega mustanga shelby, druga pa je kromirana obroba izpušne cevi. Slednja gre z roko v roki s kakšnim V8-mišičnjakom, ne pa na zadek dizelskega dostavnika. Vseeno dodatki v vrednosti 817 evrov precej spremenijo videz črno obarvanega dostavnega enoprostorca, ki ga dopolnjujejo 16-palčna aluminijasta platišča in izdatno zatemnjena stekla.

Daljša potovanja s tourneom niso ravno udobna, najbolj pa moti velik hrup motorja pri višjih hitrostih, ko se ne boste mogli pogovarjati niti s sopotnikom spredaj.

Po prenovi je bolj civilizirana tudi notranjost, kjer armaturna plošča precej spominja na tisto pri C-maxu. Kakovostni materiali in spodobna končna obdelava pomenita, da je na pogled precej bolj limuzinski, pa tudi 'piškotna bež' barva na sedežih, vratnih oblogah in spodnjem delu armaturne plošče doda svoj del k prijetnejšemu ambientu. Da bi potniki in voznik povsem pozabili na kombijevsko visok strop in pokončno sedenje, je imel testni avtomobil z oznako limited praktično vse dodatke kot v klasičnem osebnem avtomobilu. To pomeni štiri zračne blazine, po višini in globini nastavljiv usnjen volanski obroč, potovalni računalnik, izdatno nastavljiv voznikov sedež, parkirne senzorje zadaj, ESP s pomočjo za speljevanje na klancu, radio s CD-predvajalnikom in vmesnik bluetooth. Za 575 evrov dodatka pa je imel tudi alarmno napravo in kovinsko barvo. Pri opremi se torej ni bilo nad čem pritoževati.
Ko smo že pri pohvalah, je prav, da se ustavimo pri prostornosti, ki je v resnici samoumeven atribut tovrstnih vozil. Vseeno pa bomo tu izpostavili trpežno plastično podlago v 1.400-litrskem prtljažniku in zelo uporabno mrežo nad njim. Slednja zmore držati 9,5 kilograma teže in je idealna za kakšne manjše predmete, ki bi se sicer premetavali po prtljažnem prostoru. Odstranjeni sedeži v drugi vrsti prostor povečajo na zavidljivih 2.600 litrov.

Med nepriročne lastnosti tournea štejemo ogromna prtljažna vrata, ki se odpirajo navzgor. Bolj primerna za ozka parkirna mesta so dvoja stranska drsna vrata, a so ta žal brez pomičnih stekel. V tako opremljenem avtomobilu bi pričakovali kaj več. Tudi zadnja stranska okna, ki jih lahko le pripremo, niso najboljša tolažba. Bolj po godu družinski ropotiji, ki se znajde v avtomobilu, so predali in mreže na stropu avtomobila. Večji polici sta nad glavama voznika in sovoznika, manjšim predmetom pa so namenjene elastične mrežice nad stranskimi vrati in na sredini.

Tourneo connect je na voljo le z 1,8-litrskim turbodizlom, v našem primeru močnejšim, ki zmore 81 kW (110 KM) in 280 Nm navora. Motor je dovolj zmogljiv, da tudi polno naložen avtomobil spodobno premakne z mesta. Tudi končna hitrost 169 km/h ni slab rezultat, a se slaba stran skriva nekje drugje. Motor je hrupen že sam po sebi, zaradi povprečne zvočne izolacije pa je pri višjih hitrostih že prav moteče glasen. A se po drugi strani odkupi z varčnostjo, saj je kljub oglati karoseriji povprečna poraba na testu znašala le 7,8 litra na 100 kilometrov.

Dejstvo je, da je tourneo connect v osnovi tovorni avtomobil, zato ne moremo pričakovati najvišje ravni udobja, nas pa preseneti z uporabnostjo in razmeroma nizko ceno. Tokrat slednje sicer ne drži povsem, saj je bil testni primerek ocenjen na 24.332 evrov. Kljub vsem dodatkom pa preobrazba v družinskega enoprostorca ni povsem uspela in bi bil učinek morda boljši, če se avtomobil ne bi tako močno trudil postati nekaj, kar ni. Vsi dodatki (predvsem zunanji) imajo prej podoben učinek kot ga ima prekomerno ličenje pri transvestitu, kjer adamovo jabolko vsakič izda resnico. A tournea kljub vsemu ne gre takoj odpisati, le pravo različico je treba izbrati.
 

Ford tourneo connect 1.8 TDCi limited
 Vozilo in motor: potniški dostavnik, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva po skupnem vodu (common-rail); Prostornina: 1753 ccm; Vrtina x gib (mm): 82,5 x 82; Kompresijsko razmerje: 18,5 : 1; Največja moč: 81 kW (110 KM) pri 3800/min; Razmerje mase in moči: 19,7 kg/kW (14,5 kg/KM); Največji navor: 280 Nm pri 1700/min; Menjalnik: ročni 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS z TCS z HBA, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: test še ni bil opravljen.
  Velikost:  4278 x 1795 x 1824 mm; Medosna razdalja: 2664 mm; Pnevmatike: 205/55 R16; Masa/nosilnost: 1.596/439; Prtljažnik: 1.400/2.600 l.
  Največja hitrost:  169 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 12,5 s; Poraba goriva (EU): 7,6/5,2/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,8 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (1.8 TDCi 55 kW ambiente): 18.830 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 22.940 evrov; z dodatno opremo: 24.332 evrov; Summit motors, d. o. o., Ljubljana.
varčen motor, prostornost in uporabnost, oprema cena, preveč načičkana zunanjost brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.