Hyundai i30 fastback N performance
Oči, daj v N!
- Malce bolj elegantna različica i30 N je enako športna in prinaša večji prtljažnik
- V izvedbi performance zmore 202 kW (275 KM), z zaporo pa diferenciala dobesedno grabi asfalt
- Je dovolj udobna in za dobrih 34 tisočakov niti pri opremi ne pusti odprtih želja
Četrtek, 19. marec 2020
Hyundai fastback N smo prvič spoznali sredi minule zime na Kanarskih otokih, kjer je bilo dovolj toplo za radiranje gum na stezi. Z njim smo se zapeljali po zavitih cestah otoka Gran Canaria in pri tem zelo uživali. Poznali smo že kombilimuzinsko izvedbo, ki ima pod pločevino enako tehniko, zato smo približno vedeli, kaj lahko pričakujemo. Pričakovali smo zelo zmogljiv kompakten avtomobil z odlično lego na cesti, ki je primeren tudi za vsakodnevno uporabo.
In športni i30 fastback je izpolnil vsa pričakovanja. Zato smo bili veseli testa, na katerem je dobil možnost, da te vrline še potrdi. In tudi tokrat s potrjevanjem svojih vrlin ni imel težav. V roke smo znova dobili izvedbo performance, ki za razliko od običajne premore elektronsko zaporo diferenciala na sprednji osi. Ta skrbi, da v ovinkih grabi asfalt in gre točno tja, kamor jo usmerimo z volanom. Dvolitrski turbobencinar z 202 kilovatoma (275 KM) nad 2.000 vrtljaji vse do omejevalnika v
rdečem polju vleče, kot bi mu šlo za življenje. A tudi nižje nikoli ni zaspan. Da se vse skupaj celo pri dinamični vožnji zdi zares preprosto, skrbi sistem za izenačevanje vrtljajev pri pretikanju v nižjo prestavo – rev matching. Poleg tega v najbolj športnem načinu N stopalka za plin postane veliko bolj odzivna, prijetno čvrsto podvozje postane milo rečeno trdo, občutno otrdi tudi volan.
Pri Hyundaiu i30 fastback N z gumbom »N« ne prestaviš v neutral – prosti tek, temveč iz avtomobila privabiš njegov najbolj športen značaj.
Z naštetim avtomobil poskrbi, da lahko za volanom uživajo in so zelo hitri celo vozniki z manj izkušnjami in tisti, ki dirkanja nimajo ravno v krvi. Način N botruje še bolj globokemu zvoku in uživaškemu brbotanju iz izpušnih cevi ob odvzemu plina. To je zelo navdušilo večji podmladek našega uredništva, ki je vselej zahteval vožnjo v najbolj športnem načinu. A možnosti je ogromno. Ob načinih normal, eco, sport in N je tu namreč še način custom, v katerem je mogoče nastavljati način delovanja
posameznega sklopa v dveh ali treh stopnjah. Za motor, vzmetenje, volanski mehanizem, sistem rev matching in izpušni sistem sta ob normalnem na voljo tudi sport in sport+. Elektronska zapora diferenciala LSD in sistem za nadzor stabilnosti ESC ob normalnem ponujata način sport, pri čemer je mogoče sistem za nadzor stabilnosti popolnoma izklopiti. Tako je mogoče lastnosti avtomobila v veliki meri prilagoditi lastnim željam. Lahko izberete največjo odzivnost motorja, vzmetenje pa pustite v
normalnem načinu, ki vas ne bo spravljal v obup pri vsakodnevni uporabi, oziroma izberete tisto kombinacijo, ki je v določenem trenutku najbolj sprejemljiva in vam najbolj ustreza. Sprejemljiva je tudi poraba goriva, ki je na testu v povprečju znašala 10,3 litra na 100 kilometrov.
Pri snovanju notranjosti so imeli možje iz Hyundaievega športnega oddelka na voljo že zelo solidno osnovo običajnega i30, ki so ji namenili športna sedeža z izdatnim bočnim oprijemom, športni volanski obroč, posebno prestavno ročico in nekaj drugih estetskih detajlov. V primerjavi s kombilimuzinskim modelom fastback prinaša 55 litrov več prostora v prtljažniku oziroma 40 pri različici performance, ki gosti dodaten prečni stabilizator in v osnovi ponuja 436 litrov prostora.
Po zmogljivostih in voznih lastnostih se lahko primerja z najboljšim v razredu.
Športni i30 fastback je torej pravi uživaški stroj, ki je obenem dovolj prostoren in zagotavlja dovolj udobja za vsakdanjo uporabo. To velja zlasti za izvedbo performance, ki poleg močnejšega motorja (osnovni model zmore 184 kW/250 KM) in elektronske zapore diferenciala med drugim prinaša 19-palčna lahka platišča, multimedijsko napravo z 20,3-centimetrskim (8-palčnim) zaslonom na dotik, navigacijo in združljivost s sistemoma android auto in apple carplay, pametni ključ, električno nastavljiva
sprednja sedeža (voznikov s spominom) in oblazinjenje v kombinaciji usnja ter velurja. Ta različica res ne pusti neizpolnjenih želja, toda avtomobil, ki v osnovi stane 29.190 evrov, podraži za nezanemarljivih pet tisoč evrov. A tudi za to obstaja vmesna rešitev. Namesto izvedbe performance si namreč lahko omislite paket performance, ki vključuje le elemente, ki vplivajo na zmogljivosti in vozne lastnosti (močnejši motor, elektronska zapora diferenciala, večja platišča …), in vas »olajša« le
za 2.300 evrov. Testni je, seveda, imel vse in je z dodatkom digitalnega radia DAB ter s stroški za prevoz in pripravo stal 34.500 evrov. To ni malo, a za tako nadpovprečen skupek tehnike in opreme, ki lahko zvabi nasmešek na obraz prav na vsaki poti, pravzaprav niti ni pretirano veliko.
Hyundai i30 fastback N performance |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 202 kW (275 KM) pri 6000/min, 353 Nm pri 17500/min, Nm; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4455 x 1795 x 1419 mm; Medos. razdalja: 2650 mm; Pnevmatike: 235/35 R19; Masa/nosilnost: 1516/434 kg; Prtljažnik: 436 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,1 s; Poraba goriva (EU): 10,6/6,1/7,8 l/100 km; Povprečje na testu: 10,3 l/100 km; Izpust CO2: 178 g/km. |
Cena: osnovni model (T-GDI trend): 29.190 €, testno vozilo: 34.500 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, vozne lastnosti, vozni načini |
![]() |
kakovost določenih materialov, preglednost nazaj |
![]() |
brez napak |