Jaguar F-pace 3.0 TDV6 auto AWD R-sport
Bombnik!
- Z mogočno pojavo in že kar bahaškimi dodatki je pravi cestni postavljač
- V notranjosti mu malce zmanjka na področju kakovosti in prestiža
- V osnovi stane 80, skupaj z dodatki testnega vozila pa skoraj 100 tisočakov
Nedelja, 7. januar 2018
Z veliko, športno zamreženo sprednjo masko, ostro prirezanimi žarometi, naravnost ogromnimi režami za dovod zraka v odbijaču, mišičastimi linijami, športno poudarjenim paketom R-sport in kar 22-palčnimi kolesi je pravi cestni bombnik, avtomobil, ki na cesti vzbuja strahospoštovanje. Odlična izbira za kupce, ki si ga lahko privoščijo in želijo nekaj alternativnega, manj pogostega, manj 'mainstreamovskega', če hočete. Maserati levante? Ja, njegov najbližji tekmec. Ne toliko po tehniki ali značaju, temveč po svoji drugačnosti, ki opazno odstopa od meril in kalupov nemških treh predstavnikov.
Njegov značaj je športen, lega na cesti pa čvrsta. Če pričakujete predvsem udobje, se raje ozrite drugam. Seveda ni pravi terenec, a s precejšnjo oddaljenostjo od tal in Land Roverjevim znanjem na področju terenskih pripomočkov verjamemo, da zna prilesti presneto daleč, čeprav ga v tej vlogi nismo imeli srca preizkusiti.
F-pace je športno poudarjen avtomobil z odličnimi voznimi lastnostmi, a nekaj manjšo stopnjo udobja.
Štirikolesni pogon na cesti, četudi gre za bolj spolzko podlago, poskrbi za odličen prenos moči – zlasti če gre za že kar zverinsko zmogljivo verzijo s trilitrskim turbodizlom v nosu, kakršno smo preizkusili. Šestvaljnik se namreč lahko pohvali z 221 kW (300 KM) moči in kar 700 Nm navora, kar so prav gotovo spoštovanja vredne številke. Pospeški so zelo dobri in ob doseganju stotice v dobrih šestih sekundah lahko skoraj dobesedno čutite, kako pnevmatike širine 265 milimetrov grizejo v asfalt.
Tudi pri višjih hitrostih gre za zelo suveren avtomobil, ki zlahka vztraja na povsem levem pasu nemške avtoceste, pri priganjanju skozi ovinke pa se F-pace zelo dobro odreže. Z maso več kot 1,8 tone sicer ni ravno lahkoten, a vseeno zelo lepo vodljiv avtomobil z malo nagibanja v zavojih. Izbirate lahko med različnimi režimi vožnje in če iščete športnost v tem velikostnem razredu ter obliki, ga nikar ne spreglejte. Volan je natančen, osemstopenjski samodejni menjalnik deluje hitro in odločno,
nudi tudi možnost ročnega prestavljanja s pomočjo stikal na volanskem obroču. Je pa res, da je velik vrtljiv gumb, ki se ob zagonu motorja počasi dvigne iz konzole med sprednjima sedežema, v praksi manj priročen od klasične ročice. Jaguarjeva posebnost, pač, ki vsaj sprva terja nekaj privajanja.
Zmogljiv turbodizelski šestvaljnik z 221 kW (300 KM) ga do stotice pospeši v 6,2 sekunde.
Enako velja za večnamenski zaslon na sredinski konzoli oziroma logiko menijev, sicer pa najpogostejše funkcije še vedno upravljate s klasičnimi stikali in vrtljivim gumbom. Pohvalno! Logike infotainmenta se boste verjetno hitro navadili, krvavo rdeče usnje na sedežih je stvar okusa (in doplačila), med testom nas je bolj zmotila ne ravno prestižno ukrojena notranjost … Sama izdelava je dovolj kakovostna in tu jaguarju ničesar ne moremo očitati. Zgornji del armaturne plošče je bil pri testnem
avtomobilu odet v usnje, spodnji pa je izdelan iz na ogled in otip nič kaj imenitne plastike. To so malenkosti, ki v tem cenovnem razredu vseeno niso zanemarljive. Tako kot obvolanske ročice, ki s svojo preprosto, nič kaj dodelano zasnovo nekako ne sodijo v avtomobil takega kova. Tudi prostorsko kabina ni ravno rekordno radodarno odmerjena, kar še dodatno poudarjajo majhne steklene površine in z njimi povezana slabša preglednost.
Na drugih področjih je F-pace vreden prestižnega predznaka – vključno z bogato opremo (s številnimi možnostmi doplačilne nadgradnje), odličnim avdio sistemom in dobro delujočimi sodobnimi varnostnimi in drugimi pripomočki ter ne nazadnje tisto divjo mačko na nosu, ki je – vsaj nekoč – pomenila več od prstanov, propelerja ali zvezde.
Jaguar F-pace 3.0 TDV6 auto AWD R-sport |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, šestvaljnik V-zasnove, 2993 ccm, 221 kW (300 KM) pri 4000/min, 700 Nm pri 1500–1750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4746 x 1936 x 1652 mm; Medos. razdalja: 2874 mm; Pnevmatike: 265/40 R22; Masa/nosilnost: 1844/675 kg; Prtljažnik: 650–1740 l. |
Največja hitrost: 241 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,2 s; Poraba goriva (EU): 6,9/5,6/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,4 l/100 km; Izpust CO2: 159 g/km. |
Cena: osnovni model (F-pace 2.0 pure): 45.061 €, testno vozilo: 98.774 €; A-Cosmos, d. d., Ljubljana. |
![]() |
videz, značaj, pogon in športne vozne lastnosti |
![]() |
malce cenena notranjost, udobje |
![]() |
brez napak |