Avto.info
Iskalnik: Model:

Jaguar XE 20d prestige

Princ v kavbojkah

  • Najmanjši jaguar cilja predvsem na kupce bavarske trojke
  • Dvolitrski turbodizel s 132 kW je primerno zmogljiv, a ne ravno uglajen
  • Izstopa z obliko in imidžem, žal pa ne dosega kakovosti nemških tekmecev
Avtor: Borut Fakin / Foto: Gašper stamač
Torek, 15. december 2015

Si predstavljate princa Charlesa v kavbojkah? Verjetno ne. A gotovo si v kavbojkah predstavljate princa Harryja. Pravzaprav ste ga v njih verjetno že videli. Ob tem se najbrž sprašujete, kaj smo kadili in kakšno zvezo ima vse to z novim najmanjšim jaguarjem. Gremo po vrsti …

XE je Jaguarjeva nova najmanjša limuzina, ki se uvršča v srednji višji razred in cilja predvsem na nemško premijsko trojico: audi A4, mercedes razreda C in BMW serije 3. Zaradi pogona na zadnji kolesi in precej dinamične naravnanosti ima na muhi predvsem kupce bavarske trojke. To torej ni luksuzni zastavonoša, pri katerem sta povsem v ospredju udobje in razkošje, temveč sodoben avtomobil za mlade, uspešne in zveste podanike. Tu velja spomniti, da to ni Jaguarjev prvi izlet v svet velikoserijskih modelov. Tja se je prvič podal z modelom X-type, ki je temeljil na Fordovem mondeu in bil razmeroma cenen ter nezanesljiv.

XE je hiter in dinamičen, od znamke, ki je od nekdaj slovela po udobju in razkošju, pa bi pričakovali kakovostnejše materiale in boljšo zvočno zatesnjenost kabine.


A tokrat so se stvari lotili drugače. Avtomobil so razvili sami in mu med drugim namenili športno podvozje z dvojnimi trikotnimi prečnimi vodili spredaj ter večvodilno premo zadaj. Vzmetenje je precej čvrsto, lega je zelo zanesljiva, za pristne informacije o stiku koles z asfaltom pa dobro skrbi natančen volan z električnim servo ojačevalnikom.

Kabina je prijetno utesnjena. Spredaj se sedi kupejevsko nizko, sedeža pa dobro oprimeta telo, tudi ko se bolj odločno lotimo ovinkov. Pod dolgim pokrovom se za mrežico v obliki satovja skriva dvolitrski turbodizelski štirivaljnik s 132 kilovati (180 KM). Ta ponuja vseh 430 Nm navora že pri 1.750 vrtljajih na minuto, zato angleška divja mačka hitro zelo odločno potegne. Samodejni osemstopenjski menjalnik prestavlja gladko in takrat, ko to pričakujemo, a za hitrejše prestavljanje sta na voljo še obvolanski ročici za ročno pretikanje. S tipkami na sredinskem grebenu lahko izbiramo med osnovnim, dinamičnim, eko ter načinom vožnje za zimske razmere. Zanimal nas je predvsem dinamični način, pri katerem se merilniki obarvajo v rdeče, menjalnik pa skrbi, da motor ostaja v višjih vrtljajih. A kakšnih večjih razlik v odzivnosti ni čutiti. Zato pa je tu še športni način delovanja menjalnika, ki dovoli, da se motor zavrti do omejevalnika, kar pa pri dizelskem stroju ni ravno razburljivo. Ta je ob hladnem zagonu v prostem teku razmeroma robat, v avtomobilu tega razreda pa bi pričakovali tudi malce boljšo zvočno zatesnitev kabine, saj v njej čutimo dizelske tresljaje in slišimo žvižganje turbine. Precej boljši vtis naredi pri večjih hitrostih, saj deluje zelo lahkotno, celo tako, da hitro zelo kmalu postane prehitro za slovenske omejitve. Ob tem nismo ravno navdušeni nad porabo goriva, ki je na testu znašala 7,6 litra na 100 kilometrov.

Mali jaguar je prava izbira za vse, ki želijo izstopati, saj je na cesti deležen veliko večje pozornosti kot njegovi nemški tekmeci.


Poleg robatega motorja pa so nas najbolj zmotili kakovost materialov in izdelave ter nekaj drugih malenkosti. Okvir in gumbi okoli zaslona na dotik, denimo, so izdelani iz trde plastike in tudi pritisk nanje spomni na kakšne kitajske igrače, kar velja tudi za upravljalno enoto klimatske naprave. Najbolj ceneno pa deluje plastičen predalček za očala na strešni konzoli, ki se je pri testnem avtomobilu slabo zapiral. Za glavnimi tekmeci XE nekoliko zaostaja tudi s prikazovalniki. Tu imamo v mislih zlasti tistega na instrumentni plošči, ki ima precej bolj preprosto grafiko in slabšo ločljivost kot drugi predstavniki tega razreda.

Kljub naštetim pomanjkljivostim najmanjši jaguar, zaradi drzne oblike in divje mačke na sredini volanskega obroča, ohranja poseben šarm, ki ga loči od tehnično bolj sofisticiranih, a obenem tudi bolj običajnih in množičnih tekmecev. Ohranja torej plemiški duh, pa čeprav so mu namesto fraka nadeli sicer moderne raztrgane kavbojke. Za Charlesa pa je tako ali tako tu veliki XJ.
 

Jaguar XE 20d prestige
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1999 ccm, 132 kW (180 KM) pri 4000/min, 430 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4672 x 1850 x 1416 mm; Medos. razdalja: 2835 mm; Pnevmatike: 225/40 R19 (spredaj), 255/35 R19 (zadaj); Masa/nosilnost: 1500/635 kg; Prtljažnik: 450 l.
  Največja hitrost:  230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,8 s; Poraba goriva (EU): 5,0/3,7/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km; Izpust CO2: 109 g/km.
  Cena:  osnovni model (e-performance pure): 38.940 €, testno vozilo: 55.510 €; Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
videz, imidž, vozne lastnosti, zmogljivosti zvočna zatesnjenost kabine, nepregledni merilniki, določeni materiali, končna obdelava brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.