Jaguar XE 20d prestige
Princ v kavbojkah
- Najmanjši jaguar cilja predvsem na kupce bavarske trojke
- Dvolitrski turbodizel s 132 kW je primerno zmogljiv, a ne ravno uglajen
- Izstopa z obliko in imidžem, žal pa ne dosega kakovosti nemških tekmecev
Torek, 15. december 2015
Si predstavljate princa Charlesa v kavbojkah? Verjetno ne. A gotovo si v kavbojkah predstavljate princa Harryja. Pravzaprav ste ga v njih verjetno že videli. Ob tem se najbrž sprašujete, kaj smo kadili in kakšno zvezo ima vse to z novim najmanjšim jaguarjem. Gremo po vrsti …
XE je Jaguarjeva nova najmanjša limuzina, ki se uvršča v srednji višji razred in cilja predvsem na nemško premijsko trojico: audi A4, mercedes razreda C in BMW serije 3. Zaradi pogona na zadnji kolesi in precej dinamične naravnanosti ima na muhi predvsem kupce bavarske trojke. To torej ni luksuzni zastavonoša, pri katerem sta povsem v ospredju udobje in razkošje, temveč sodoben avtomobil za mlade, uspešne in zveste podanike. Tu velja spomniti, da to ni Jaguarjev prvi izlet v svet
velikoserijskih modelov. Tja se je prvič podal z modelom X-type, ki je temeljil na Fordovem mondeu in bil razmeroma cenen ter nezanesljiv.
XE je hiter in dinamičen, od znamke, ki je od nekdaj slovela po udobju in razkošju, pa bi pričakovali kakovostnejše materiale in boljšo zvočno zatesnjenost kabine.
A tokrat so se stvari lotili drugače. Avtomobil so razvili sami in mu med drugim namenili športno podvozje z dvojnimi trikotnimi prečnimi vodili spredaj ter večvodilno premo zadaj. Vzmetenje je precej čvrsto, lega je zelo zanesljiva, za pristne informacije o stiku koles z asfaltom pa dobro skrbi natančen volan z električnim servo ojačevalnikom.
Kabina je prijetno utesnjena. Spredaj se sedi kupejevsko nizko, sedeža pa dobro oprimeta telo, tudi ko se bolj odločno lotimo ovinkov. Pod dolgim pokrovom se za mrežico v obliki satovja skriva dvolitrski turbodizelski štirivaljnik s 132 kilovati (180 KM). Ta ponuja vseh 430 Nm navora že pri 1.750 vrtljajih na minuto, zato angleška divja mačka hitro zelo odločno potegne. Samodejni osemstopenjski menjalnik prestavlja gladko in takrat, ko to pričakujemo, a za hitrejše prestavljanje sta na voljo
še obvolanski ročici za ročno pretikanje. S tipkami na sredinskem grebenu lahko izbiramo med osnovnim, dinamičnim, eko ter načinom vožnje za zimske razmere. Zanimal nas je predvsem dinamični način, pri katerem se merilniki obarvajo v rdeče, menjalnik pa skrbi, da motor ostaja v višjih vrtljajih. A kakšnih večjih razlik v odzivnosti ni čutiti. Zato pa je tu še športni način delovanja menjalnika, ki dovoli, da se motor zavrti do omejevalnika, kar pa pri dizelskem stroju ni ravno razburljivo. Ta
je ob hladnem zagonu v prostem teku razmeroma robat, v avtomobilu tega razreda pa bi pričakovali tudi malce boljšo zvočno zatesnitev kabine, saj v njej čutimo dizelske tresljaje in slišimo žvižganje turbine. Precej boljši vtis naredi pri večjih hitrostih, saj deluje zelo lahkotno, celo tako, da hitro zelo kmalu postane prehitro za slovenske omejitve. Ob tem nismo ravno navdušeni nad porabo goriva, ki je na testu znašala 7,6 litra na 100 kilometrov.
Mali jaguar je prava izbira za vse, ki želijo izstopati, saj je na cesti deležen veliko večje pozornosti kot njegovi nemški tekmeci.
Poleg robatega motorja pa so nas najbolj zmotili kakovost materialov in izdelave ter nekaj drugih malenkosti. Okvir in gumbi okoli zaslona na dotik, denimo, so izdelani iz trde plastike in tudi pritisk nanje spomni na kakšne kitajske igrače, kar velja tudi za upravljalno enoto klimatske naprave. Najbolj ceneno pa deluje plastičen predalček za očala na strešni konzoli, ki se je pri testnem avtomobilu slabo zapiral. Za glavnimi tekmeci XE nekoliko zaostaja tudi s prikazovalniki. Tu imamo v
mislih zlasti tistega na instrumentni plošči, ki ima precej bolj preprosto grafiko in slabšo ločljivost kot drugi predstavniki tega razreda.
Kljub naštetim pomanjkljivostim najmanjši jaguar, zaradi drzne oblike in divje mačke na sredini volanskega obroča, ohranja poseben šarm, ki ga loči od tehnično bolj sofisticiranih, a obenem tudi bolj običajnih in množičnih tekmecev. Ohranja torej plemiški duh, pa čeprav so mu namesto fraka nadeli sicer moderne raztrgane kavbojke. Za Charlesa pa je tako ali tako tu veliki XJ.
Jaguar XE 20d prestige |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1999 ccm, 132 kW (180 KM) pri 4000/min, 430 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4672 x 1850 x 1416 mm; Medos. razdalja: 2835 mm; Pnevmatike: 225/40 R19 (spredaj), 255/35 R19 (zadaj); Masa/nosilnost: 1500/635 kg; Prtljažnik: 450 l. |
Največja hitrost: 230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,8 s; Poraba goriva (EU): 5,0/3,7/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km; Izpust CO2: 109 g/km. |
Cena: osnovni model (e-performance pure): 38.940 €, testno vozilo: 55.510 €; Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, imidž, vozne lastnosti, zmogljivosti |
![]() |
zvočna zatesnjenost kabine, nepregledni merilniki, določeni materiali, končna obdelava |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Jaguar
- limuzina
- prestige
- turbodizel
- XE