Avto.info
Iskalnik: Model:

Land rover defender 110 S 2.0D SD4

Defender, si to res ti?

  • Novi defender zamenjuje predhodnika, ki je na trgu vztrajal skoraj 70 let
  • S čisto novo zasnovo ni več le terensko zmogljiv, temveč tudi uglajen in udoben
  • Z bogato opremo, ki mu zagotavlja udobje in vsestranskost, stane skoraj 100 tisoč evrov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 9. januar 2021

Ni lahko ustvariti naslednika tako značajnega in pomembnega modela, kot je defender, ki je z različnimi izvedenkami in posodobitvami na trgu vztrajal celih 68 let. Defender je britanska različica jeepa willysa. Je džip, ki je našel pot od angleškega podeželja, prek Afrike do Avstralije. Zaradi izjemnih terenskih zmogljivosti in vzdržljivosti so ga v svoje vrste vzele vojske in policije različnih držav, za marsikoga je bil in verjetno še dolgo bo delovni stroj in vozilo avanturistov. O njem si lahko več preberete v članku o zgodovini znamke Land Rover na straneh 74–77.

Kakšen pa je njegov težko pričakovani naslednik? Nedvomno ohranja izjemne terenske zmogljivosti, a jim dodaja vsestranskost in udobje, za katera se originalni defender ni preveč menil. Pri starem je karoserija slonela na lestvasti šasiji, medtem ko ima novi sodobno samonosno, ki je bistveno trdnejša. Nova platforma D7X je v bistvu najtrdnejša, ki so jo pri Land Roverju izdelali doslej. Poleg tega je novi defender serijsko opremljen s prilagodljivim zračnim vzmetenjem, zaradi česar je bistveno bolj udoben za vsakdanjo uporabo na cestah, tudi slabše vzdrževanih. Na tem področju se je tako zelo približal klasičnim avtomobilom.

Čeprav na terenu zmore več, kot si lahko predstavlja večina voznikov, bo verjetno največ časa preživel na površinah, ki jih je človek uredil in skrbno zgladil.


Bistveno je napredovala tudi njegova kabina. Pri starem je bila cela armaturna plošča trda, kot bi bila izdelana iz recikliranih jogurtovih lončkov. Pri novem so vsi glavni deli oblazinjeni. Veliko je detajlov, tudi tisto, kar ni oblazinjeno, je prijetno na otip in deluje kakovostno. Namesto klasičnih merilnikov je tu barvni zaslon, ki omogoča različne prikaze, od merilnikov s klasično grafiko do celozaslonskega prikaza navigacije. Serijsko je vgrajen 25,4-centimetrski (10-palčni) osrednji zaslon na dotik za upravljanje multimedijske naprave in drugih glavnih funkcij avtomobila. Meniji vmesnika pivi pro so logični in jasni, zaslon pa je primerno odziven. Poleg zaslona so na majhni sredinski konzoli ob prestavni ročici nameščeni klasični gumbi in vrtljiva gumba za upravljanje klimatske naprave, pri čemer je levi namenjen tudi izbiri voznih načinov. Več funkcij imajo tudi gumbi na volanskem obroču, in čeprav njihovi večnamenski uporabi načeloma nismo naklonjeni, ker v avtomobilu zagovarjamo enostavne rešitve, tu nimamo pripomb, saj vse preprosto deluje. Ergonomija je zelo dobra. Sprednja sedeža sta udobna in izdatno nastavljiva, praktičnost poudarjajo številna odlagališča najrazličnejših velikosti in kup priključkov. Samo na armaturni plošči najdemo dva klasična priključka USB (USB-A) in enega USB-C, tu je še 12-voltna vtičnica. Svoje naprave bodo brez težav polnili tudi potniki v drugi vrsti, saj so na zadnjem delu sredinskega grebena poleg upravljalne enote tripodročne klimatske naprave nameščeni še dva priključka USB in dve 12-voltni vtičnici.

Da defender ni le terenski stroj, temveč tudi oziroma predvsem uglajen in udoben avtomobil, je pri testnem skrbel dvolitrski turbodizelski štirivaljnik s 177 kilovati (241 KM) in 430 Nm navora. Ta je povezan z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prestavlja hitro in logično. Ta kombinacija mu omogoča pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 9,1 sekunde in doseganje končne hitrosti 188 kilometrov na uro. Čeprav gre za uglajen pogonski sklop, se zdaj umika novemu trilitrskemu vrstnemu šestvaljniku z blago hibridno tehnologijo, ki bo v kratkem nadomestil štirivaljne dizle (ti niso več na voljo). Šestvaljni stroj bo gotovo še bolj suveren in bo z večjimi pljuči in večjim navorom verjetno poskrbel za nekoliko manjšo porabo goriva, ki se je na testu gibala malce nad 11 litri na 100 kilometrov.

Pa je legendarni britanski džip ob tem, ko je postal tako uglajen in prijazen do voznika ter potnikov, res ohranil terenske zmogljivosti predhodnika? O, ja! V bistvu jih je s pomočjo sodobne tehnike še izboljšal. Z omenjenim zračnim vzmetenjem se lahko karoserija iz normalnega položaja od tal odmakne za dodatnih 145 milimetrov na skupnih 291 milimetrov, pri čemer se je predhodnik lahko pohvalil z le 250 milimetri odmika. Zaradi kratkih previsov vstopni kot znaša 38 stopinj, izstopni 40, kot preloma pa 28 stopinj. Poleg tega je tu elektronika, ki z uravnavanjem delovanja štirikolesnega pogona in sistemom za nadzor stabilnosti ter oprijema ustvarja sedem voznih načinov, od katerih sta dva (eco in comfort) namenjena cestni uporabi, pet pa terenski vožnji na različnih podlagah (trava/makadam/sneg, blatne kolesnice, pesek, skale, brodenje v vodi).

Nekoč se je zanašal na moč in vzdržljivost, zdaj pa na najsodobnejšo tehnologijo.


Ob prevzemu testnega defenderja nas je zastopnik opozoril, da ni opremljen za ekstremne terenske podvige, zato se jih nismo lotili. Poleg nekaj makadama in gozdnih kolovozov smo mu privoščili blatno kopel, s katero je z dvignjeno karoserijo in v načinu za vožnjo po blatnih kolesnicah kljub cestnim pnevmatikam opravil brez najmanjše težave. Tu velja omeniti, da gre za avtomobil, ki lahko brodi po do 90 centimetrov globoki vodi in je lahko, tako kot testni, opremljen z zaporo zadnjega diferenciala. Za vožnjo na terenu je tu še sistem kamer, ki nam med drugim kaže, kaj je pred vozilom oziroma kam bomo postavili kolesa. A sistem ponuja tudi način za cesto oziroma vožnjo in manevre v mestu, ki ustvari zelo natančno predstavo o tem, kaj je okoli vozila. S tem nam prihrani kakšno prasko in kakšno frustracijo ob upravljanju pet metrov dolgega ter dva metra širokega orjaka v urbanih džunglah, kjer se bo verjetno znašel pogosteje kot na terenu.

Ni kaj, defender je postal udoben, uglajen, pravzaprav luksuzen avtomobil, ki je še vedno izjemno zmogljiv tudi na terenu. Postal je zelo vsestranski, toda cena za to je zelo visoka. Testni je z nekaj dodatki, kot so 20-palčna platišča, pomično strešno okno in paket za vleko, stal le malce manj kot 99 tisoč evrov. To pa ga, ne glede na zmogljivosti, s starim imenom postavlja v čisto novo vlogo.
 

Land rover defender 110 S 2.0D SD4
 Vozilo in motor terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.999 ccm, 177 kW (241 KM) pri 4.000/min, 430 Nm pri 2.000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  5.018 x 2.008 x 1.967 mm; Medos. razdalja: 3.022 mm; Pnevmatike: 255/60 R20; Masa/nosilnost: 2.323/827 kg; Prtljažnik: 857–1.946 l.
  Največja hitrost:  188 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (EU): 7,6 l/100 km; Povprečje na testu: 11,2 l/100 km; Izpust CO2: 199 g/km.
  Cena:  osnovni model (defender 90 3.0D base): 65.000 €, testno vozilo: 98.956 €; Avto Aktiv Intermercatus, d. o. o, Trzin.
videz, udobje, terenske zmogljivosti, oprema preglednost nazaj, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.