Land rover defender 110 S 2.0D SD4
Defender, si to res ti?
- Novi defender zamenjuje predhodnika, ki je na trgu vztrajal skoraj 70 let
- S čisto novo zasnovo ni več le terensko zmogljiv, temveč tudi uglajen in udoben
- Z bogato opremo, ki mu zagotavlja udobje in vsestranskost, stane skoraj 100 tisoč evrov
Sobota, 9. januar 2021
Ni lahko ustvariti naslednika tako značajnega in pomembnega modela, kot je defender, ki je z različnimi izvedenkami in posodobitvami na trgu vztrajal celih 68 let. Defender je britanska različica jeepa willysa. Je džip, ki je našel pot od angleškega podeželja, prek Afrike do Avstralije. Zaradi izjemnih terenskih zmogljivosti in vzdržljivosti so ga v svoje vrste vzele vojske in policije različnih držav, za marsikoga je bil in verjetno še dolgo bo delovni stroj in vozilo avanturistov. O njem si lahko več preberete v članku o zgodovini znamke Land Rover na straneh 74–77.
Kakšen pa je njegov težko pričakovani naslednik? Nedvomno ohranja izjemne terenske zmogljivosti, a jim dodaja vsestranskost in udobje, za katera se originalni defender ni preveč menil. Pri starem je karoserija slonela na lestvasti šasiji, medtem ko ima novi sodobno samonosno, ki je bistveno trdnejša. Nova platforma D7X je v bistvu najtrdnejša, ki so jo pri Land Roverju izdelali doslej. Poleg tega je novi defender serijsko opremljen s prilagodljivim zračnim vzmetenjem, zaradi česar je bistveno
bolj udoben za vsakdanjo uporabo na cestah, tudi slabše vzdrževanih. Na tem področju se je tako zelo približal klasičnim avtomobilom.
Čeprav na terenu zmore več, kot si lahko predstavlja večina voznikov, bo verjetno največ časa preživel na površinah, ki jih je človek uredil in skrbno zgladil.
Bistveno je napredovala tudi njegova kabina. Pri starem je bila cela armaturna plošča trda, kot bi bila izdelana iz recikliranih jogurtovih lončkov. Pri novem so vsi glavni deli oblazinjeni. Veliko je detajlov, tudi tisto, kar ni oblazinjeno, je prijetno na otip in deluje kakovostno. Namesto klasičnih merilnikov je tu barvni zaslon, ki omogoča različne prikaze, od merilnikov s klasično grafiko do celozaslonskega prikaza navigacije. Serijsko je vgrajen 25,4-centimetrski (10-palčni) osrednji
zaslon na dotik za upravljanje multimedijske naprave in drugih glavnih funkcij avtomobila. Meniji vmesnika pivi pro so logični in jasni, zaslon pa je primerno odziven. Poleg zaslona so na majhni sredinski konzoli ob prestavni ročici nameščeni klasični gumbi in vrtljiva gumba za upravljanje klimatske naprave, pri čemer je levi namenjen tudi izbiri voznih načinov. Več funkcij imajo tudi gumbi na volanskem obroču, in čeprav njihovi večnamenski uporabi načeloma nismo naklonjeni, ker v avtomobilu
zagovarjamo enostavne rešitve, tu nimamo pripomb, saj vse preprosto deluje. Ergonomija je zelo dobra. Sprednja sedeža sta udobna in izdatno nastavljiva, praktičnost poudarjajo številna odlagališča najrazličnejših velikosti in kup priključkov. Samo na armaturni plošči najdemo dva klasična priključka USB (USB-A) in enega USB-C, tu je še 12-voltna vtičnica. Svoje naprave bodo brez težav polnili tudi potniki v drugi vrsti, saj so na zadnjem delu sredinskega grebena poleg upravljalne enote
tripodročne klimatske naprave nameščeni še dva priključka USB in dve 12-voltni vtičnici.
Da defender ni le terenski stroj, temveč tudi oziroma predvsem uglajen in udoben avtomobil, je pri testnem skrbel dvolitrski turbodizelski štirivaljnik s 177 kilovati (241 KM) in 430 Nm navora. Ta je povezan z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prestavlja hitro in logično. Ta kombinacija mu omogoča pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 9,1 sekunde in doseganje končne hitrosti 188 kilometrov na uro. Čeprav gre za uglajen pogonski sklop, se zdaj umika novemu trilitrskemu vrstnemu šestvaljniku z blago hibridno tehnologijo, ki bo v kratkem nadomestil štirivaljne dizle (ti niso več na voljo). Šestvaljni stroj bo gotovo še bolj suveren in bo z večjimi pljuči in večjim navorom verjetno poskrbel za nekoliko manjšo porabo goriva, ki se je na testu gibala malce nad 11 litri na 100 kilometrov.
Pa je legendarni britanski džip ob tem, ko je postal tako uglajen in prijazen do voznika ter potnikov, res ohranil terenske zmogljivosti predhodnika? O, ja! V bistvu jih je s pomočjo sodobne tehnike še izboljšal. Z omenjenim zračnim vzmetenjem se lahko karoserija iz normalnega položaja od tal odmakne za dodatnih 145 milimetrov na skupnih 291 milimetrov, pri čemer se je predhodnik lahko pohvalil z le 250 milimetri odmika. Zaradi kratkih previsov vstopni kot znaša 38 stopinj, izstopni 40, kot
preloma pa 28 stopinj. Poleg tega je tu elektronika, ki z uravnavanjem delovanja štirikolesnega pogona in sistemom za nadzor stabilnosti ter oprijema ustvarja sedem voznih načinov, od katerih sta dva (eco in comfort) namenjena cestni uporabi, pet pa terenski vožnji na različnih podlagah (trava/makadam/sneg, blatne kolesnice, pesek, skale, brodenje v vodi).
Nekoč se je zanašal na moč in vzdržljivost, zdaj pa na najsodobnejšo tehnologijo.
Ob prevzemu testnega defenderja nas je zastopnik opozoril, da ni opremljen za ekstremne terenske podvige, zato se jih nismo lotili. Poleg nekaj makadama in gozdnih kolovozov smo mu privoščili blatno kopel, s katero je z dvignjeno karoserijo in v načinu za vožnjo po blatnih kolesnicah kljub cestnim pnevmatikam opravil brez najmanjše težave. Tu velja omeniti, da gre za avtomobil, ki lahko brodi po do 90 centimetrov globoki vodi in je lahko, tako kot testni, opremljen z zaporo zadnjega
diferenciala. Za vožnjo na terenu je tu še sistem kamer, ki nam med drugim kaže, kaj je pred vozilom oziroma kam bomo postavili kolesa. A sistem ponuja tudi način za cesto oziroma vožnjo in manevre v mestu, ki ustvari zelo natančno predstavo o tem, kaj je okoli vozila. S tem nam prihrani kakšno prasko in kakšno frustracijo ob upravljanju pet metrov dolgega ter dva metra širokega orjaka v urbanih džunglah, kjer se bo verjetno znašel pogosteje kot na terenu.
Ni kaj, defender je postal udoben, uglajen, pravzaprav luksuzen avtomobil, ki je še vedno izjemno zmogljiv tudi na terenu. Postal je zelo vsestranski, toda cena za to je zelo visoka. Testni je z nekaj dodatki, kot so 20-palčna platišča, pomično strešno okno in paket za vleko, stal le malce manj kot 99 tisoč evrov. To pa ga, ne glede na zmogljivosti, s starim imenom postavlja v čisto novo vlogo.
Land rover defender 110 S 2.0D SD4 |
Vozilo in motor: terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.999 ccm, 177 kW (241 KM) pri 4.000/min, 430 Nm pri 2.000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 5.018 x 2.008 x 1.967 mm; Medos. razdalja: 3.022 mm; Pnevmatike: 255/60 R20; Masa/nosilnost: 2.323/827 kg; Prtljažnik: 857–1.946 l. |
Največja hitrost: 188 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (EU): 7,6 l/100 km; Povprečje na testu: 11,2 l/100 km; Izpust CO2: 199 g/km. |
Cena: osnovni model (defender 90 3.0D base): 65.000 €, testno vozilo: 98.956 €; Avto Aktiv Intermercatus, d. o. o, Trzin. |
![]() |
videz, udobje, terenske zmogljivosti, oprema |
![]() |
preglednost nazaj, končna cena |
![]() |
brez napak |