Lexus RX 450h F sport premium
Razmišljajte izven okvirjev
- RX v svoji novi generaciji zopet stavi na zmogljiv in varčen hibridni pogon
- Ta razvija 230 kW (313 KM) in v praksi porabi okoli deset litrov bencina
- Ob ceni 90 tisočakov nudi vrhunsko udobje, a vseeno ni brez napak
Sobota, 4. junij 2016
Ko izbirate v najvišjem razredu, so znamka, tradicija, ugled in prestiž vsaj enako, če ne še bolj pomembni kot tehnična superiornost. Tu kraljujejo nemški avtomobili, a Lexus z modelom RX audiju Q7, BMW-ju X5 in mercedesu GLE nedvomno močno hodi v zelje. Predvsem s hibridnim pogonom, pa tudi s svojo drugačnostjo, opaznostjo in individualnostjo, ki je pri kupcih tovrstnih vozil vse prej kot zanemarljiva. Pustimo stereotipe, a za omenjene tri nemške avtomobile bi, verjetno v eni sapi, zlahka
našteli njihove tipične voznike. No?
Z velikostjo, udobjem in ugledom se postavlja ob bok audiju Q7, BMW-ju X5 in mercedesu GLE.
Lexus je, hočeš nočeš, nekaj posebnega. Ne toliko zaradi svoje impozantne maske ali navidezno lebdeče strehe, zajetnih koles ali ostrih linij, temveč zaradi celote, ki izstopa iz železnih okvirjev premium razreda. Sodoben, hi-tech avtomobil je znanilec današnjega časa, s skozi več generacij dokazano učinkovitim hibridnim pogonom pa zlahka upraviči dejstvo, da v svoji ponudbi nima dizelskega motorja. Hibridni pogonski sklop resda ne nudi možnosti polnjenja z zunanjega vira (plug-in), a je v
praksi (na papirju sicer ne, a ta pravzaprav prenese vse, mar ne?) vsaj toliko, če ne celo bolj učinkovit od neposrednih priključnih tekmecev. Testno povprečje smo namreč zaključili pod desetimi litri, kar je izvrsten rezultat. Le kdo še sploh hoče dizel, če pa si ob tej številki lahko privošči bencinski motor V6, ki je primerljiv tako po moči kot tudi navoru. Dodatna dva električna motorja namreč poskrbita za večjo prožnost, pomagata tam, kjer bencinar še nima dovolj sape, s tem omogočata
boljše zmogljivosti in – če se izrazim malce bolj slikovito – na krivulji porabe porežeta tiste vrhove, ki najbolj štrlijo navzgor.
In kako deluje? Bencinski motor in en elektromotor skrbita za pogon sprednjih koles, s katerimi ju povezuje planetni zobniški skop. Ta omogoča kakršen koli delež moči enega ali drugega motorja (samo bencin, samo elektrika ali kar koli vmes) ter opravlja vlogo menjalnika. Z vidika voznika deluje podobno kot brezstopenjski menjalnik (ali neskončnostopenjski, kakor hočete), kar v praksi pomeni, da so motorni vrtljaji vedno v najbolj optimalnem območju in se med pospeševanjem (ob konstantnem
položaju stopalke za plin) ne spreminjajo. To govori v korist učinkovitosti, ne pa tudi udobju, saj odločnejšemu pospeševanju botruje precejšnje tuljenje motorja – še posebej v športnem režimu, ki daje poudarek na zmogljivosti. Pod črto, rešitev z elektromotorjem, vgrajenim pred (klasičen) samodejni menjalnik, se zdi bolj posrečena. Drugi elektromotor skrbi za pogon zadnjih koles in s tem ustvarja učinek štirikolesnega pogona – vklopi se po potrebi ter izboljša trakcijo in lego vozila na
cesti.
S svojim značajem cilja predvsem na kupce, ki razmišljajo izven nemških okvirjev.
No, prav podili se s tem lexusom verjetno ne boste, saj s svojim značajem bolj kliče k umirjeni in udobni vožnji. Ni treba, da ste počasni, le kakšni energični, športni prebliski mu niso ravno pisani na kožo. Zato pa je udobje resnično vrhunsko – vse od odlično delujočega podvozja do izbranih materialov, filigransko natančne izdelave ter tistih drobnih, a prijetnih sladkorčkov, ki naredijo življenje še lepše. A brez zamer, žal, vseeno ne gre. Uporabniški vmesnik je namreč eden (naj)slabših,
saj v vse smeri pomičen gumb z logiko računalniške miške in prav takšno sprehajanje po menijih v avtomobilu ni ne le nerodno, temveč celo nevarno! Iskanje in potrjevanje določenih funkcij (že izbira radijske postaje ali iskanje osebe v telefonskem imeniku) zahteva odločno preveč voznikove pozornosti. Hvaljen naj bo (in to ne le enkrat ali dvakrat!) sistem, ki začne dovolj zgodaj opozarjati, da prehitro dohitevate vozilo pred seboj. Raje se ustavite na primernem mestu in šele nato izberite
drugo skladbo.
To, da smo si v mrzlem jutru želeli električno ogrevano vetrobransko steklo, bi morda nekateri imeli za pikolovstvo. A že zaradi dejstva, da si ga za drobiž lahko omislite pri številnih drugih avtomobilih (vključno z nekaterimi malčki, ki stanejo okoli deset tisočakov), le vzemite besedo nazaj. Ja, z veseljem bi ga imeli namesto električno zložljivih zadnjih sedežev ...
Lexus RX 450h F sport premium |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, šestvaljnik V-zasnove, 3456 ccm, 193 kW (262 KM) pri 6000/min, 335 Nm pri 4600/min; Motor (električni spredaj + zadaj): sinhronski, 123 + 50 kW (167 + 68 KM), 335 + 139 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4890 x 1895 x 1685 mm; Medos. razdalja: 2790 mm; Pnevmatike: 235/55 R20; Masa/nosilnost: 2210/630 kg; Prtljažnik: 539–1612 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,7 s; Poraba goriva (EU): 5,5/5,5/5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 9,9 l/100 km; Izpust CO2: 127 g/km. |
Cena: osnovni model (RX 200t finesse): 60.600 €, testno vozilo: 92.400 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
udobje, bogata oprema, poraba goriva |
![]() |
večopravilni vmesnik, prenos moči |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- F sport premium
- hibrid
- Lexus
- RX 450h
- športni terenec