Avto.info
Iskalnik: Model:

Lexus RX 450h F sport premium

Razmišljajte izven okvirjev

  • RX v svoji novi generaciji zopet stavi na zmogljiv in varčen hibridni pogon
  • Ta razvija 230 kW (313 KM) in v praksi porabi okoli deset litrov bencina
  • Ob ceni 90 tisočakov nudi vrhunsko udobje, a vseeno ni brez napak

 

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 4. junij 2016

Ko izbirate v najvišjem razredu, so znamka, tradicija, ugled in prestiž vsaj enako, če ne še bolj pomembni kot tehnična superiornost. Tu kraljujejo nemški avtomobili, a Lexus z modelom RX audiju Q7, BMW-ju X5 in mercedesu GLE nedvomno močno hodi v zelje. Predvsem s hibridnim pogonom, pa tudi s svojo drugačnostjo, opaznostjo in individualnostjo, ki je pri kupcih tovrstnih vozil vse prej kot zanemarljiva. Pustimo stereotipe, a za omenjene tri nemške avtomobile bi, verjetno v eni sapi, zlahka našteli njihove tipične voznike. No?

Z velikostjo, udobjem in ugledom se postavlja ob bok audiju Q7, BMW-ju X5 in mercedesu GLE.


Lexus je, hočeš nočeš, nekaj posebnega. Ne toliko zaradi svoje impozantne maske ali navidezno lebdeče strehe, zajetnih koles ali ostrih linij, temveč zaradi celote, ki izstopa iz železnih okvirjev premium razreda. Sodoben, hi-tech avtomobil je znanilec današnjega časa, s skozi več generacij dokazano učinkovitim hibridnim pogonom pa zlahka upraviči dejstvo, da v svoji ponudbi nima dizelskega motorja. Hibridni pogonski sklop resda ne nudi možnosti polnjenja z zunanjega vira (plug-in), a je v praksi (na papirju sicer ne, a ta pravzaprav prenese vse, mar ne?) vsaj toliko, če ne celo bolj učinkovit od neposrednih priključnih tekmecev. Testno povprečje smo namreč zaključili pod desetimi litri, kar je izvrsten rezultat. Le kdo še sploh hoče dizel, če pa si ob tej številki lahko privošči bencinski motor V6, ki je primerljiv tako po moči kot tudi navoru. Dodatna dva električna motorja namreč poskrbita za večjo prožnost, pomagata tam, kjer bencinar še nima dovolj sape, s tem omogočata boljše zmogljivosti in – če se izrazim malce bolj slikovito – na krivulji porabe porežeta tiste vrhove, ki najbolj štrlijo navzgor.

In kako deluje? Bencinski motor in en elektromotor skrbita za pogon sprednjih koles, s katerimi ju povezuje planetni zobniški skop. Ta omogoča kakršen koli delež moči enega ali drugega motorja (samo bencin, samo elektrika ali kar koli vmes) ter opravlja vlogo menjalnika. Z vidika voznika deluje podobno kot brezstopenjski menjalnik (ali neskončnostopenjski, kakor hočete), kar v praksi pomeni, da so motorni vrtljaji vedno v najbolj optimalnem območju in se med pospeševanjem (ob konstantnem položaju stopalke za plin) ne spreminjajo. To govori v korist učinkovitosti, ne pa tudi udobju, saj odločnejšemu pospeševanju botruje precejšnje tuljenje motorja – še posebej v športnem režimu, ki daje poudarek na zmogljivosti. Pod črto, rešitev z elektromotorjem, vgrajenim pred (klasičen) samodejni menjalnik, se zdi bolj posrečena. Drugi elektromotor skrbi za pogon zadnjih koles in s tem ustvarja učinek štirikolesnega pogona – vklopi se po potrebi ter izboljša trakcijo in lego vozila na cesti.

S svojim značajem cilja predvsem na kupce, ki razmišljajo izven nemških okvirjev.


No, prav podili se s tem lexusom verjetno ne boste, saj s svojim značajem bolj kliče k umirjeni in udobni vožnji. Ni treba, da ste počasni, le kakšni energični, športni prebliski mu niso ravno pisani na kožo. Zato pa je udobje resnično vrhunsko – vse od odlično delujočega podvozja do izbranih materialov, filigransko natančne izdelave ter tistih drobnih, a prijetnih sladkorčkov, ki naredijo življenje še lepše. A brez zamer, žal, vseeno ne gre. Uporabniški vmesnik je namreč eden (naj)slabših, saj v vse smeri pomičen gumb z logiko računalniške miške in prav takšno sprehajanje po menijih v avtomobilu ni ne le nerodno, temveč celo nevarno! Iskanje in potrjevanje določenih funkcij (že izbira radijske postaje ali iskanje osebe v telefonskem imeniku) zahteva odločno preveč voznikove pozornosti. Hvaljen naj bo (in to ne le enkrat ali dvakrat!) sistem, ki začne dovolj zgodaj opozarjati, da prehitro dohitevate vozilo pred seboj. Raje se ustavite na primernem mestu in šele nato izberite drugo skladbo.

To, da smo si v mrzlem jutru želeli električno ogrevano vetrobransko steklo, bi morda nekateri imeli za pikolovstvo. A že zaradi dejstva, da si ga za drobiž lahko omislite pri številnih drugih avtomobilih (vključno z nekaterimi malčki, ki stanejo okoli deset tisočakov), le vzemite besedo nazaj. Ja, z veseljem bi ga imeli namesto električno zložljivih zadnjih sedežev ...
 

Lexus RX 450h F sport premium
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, šestvaljnik V-zasnove, 3456 ccm, 193 kW (262 KM) pri 6000/min, 335 Nm pri 4600/min; Motor (električni spredaj + zadaj): sinhronski, 123 + 50 kW (167 + 68 KM), 335 + 139 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4890 x 1895 x 1685 mm; Medos. razdalja: 2790 mm; Pnevmatike: 235/55 R20; Masa/nosilnost: 2210/630 kg; Prtljažnik: 539–1612 l.
  Največja hitrost:  200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,7 s; Poraba goriva (EU): 5,5/5,5/5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 9,9 l/100 km; Izpust CO2: 127 g/km.
  Cena:  osnovni model (RX 200t finesse): 60.600 €, testno vozilo: 92.400 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
udobje, bogata oprema, poraba goriva večopravilni vmesnik, prenos moči brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.