Mazda3 G120 revolution top
Še višje na lestvici
- Številne drobne spremembe so jo postavile še višje na lestvici kompaktnega razreda
- Bencinski motor z 88 kW (120 KM) zlahka porabi zmernih sedem litrov, celo manj
- Skupaj z najbogatejšo opremo stane dobrih 23 tisočakov
Četrtek, 10. avgust 2017
Kar nekako nepošteno bi bilo, če bi mazdo3 postavljali ob bok fiatu tipu ali toyoti corolli (čeprav so si po velikosti zelo blizu). Precej bliže je, na primer, limuzinskemu audiju A3 – da, na nekaterih področjih se lahko odkrito spogleduje s premium segmentom.
Predvsem gre za odlično uravnotežen avtomobil, kar se voznih lastnosti tiče – že po prvih vtisih z mednarodne predstavitve smo menili tako, podrobnejši preizkus pa to samo še potrjuje. Prenovljena trojka namreč čvrsto leži na cesti in po tej plati daje vtis celo številko večjega avtomobila. V ovinkih se malo nagiba in z natančnim volanom vozniku omogoča, da vseskozi čuti, kaj se dogaja pod kolesi. Ja, prav radi se boste z njo zapodili v serijo ovinkov! No, seveda ni športnik, a v okvirih
običajnega civilnega avtomobila so tovrstne vozne lastnosti vsekakor med najboljšimi. Poleg tega navdušuje s svojo drugo stranjo – udobjem. Požiranje udarcev s ceste je namreč zelo učinkovito in le hujše cestne anomalije vas utegnejo izraziteje pretresti.
V limuzinski obliki je prav elegantna in skupaj z odlično tehniko diši celo po premium segmentu.
K odličnim voznim lastnostim piko na i dodaja sistem G-vectoring control – Mazdina tehnologija, ki s pomočjo prenosa mase vozila na sprednjo os izboljša oprijem sprednjih koles in v ovinku poveča stabilnost ter zmanjša nihanje karoserije. Sistem deluje tako, da v pravem trenutku (glede na položaj volana, stopalke za plin, hitrosti in še česa …) za trenutek ali dva samodejno odvzame moč motorja, zaradi česar se masa prenese naprej, zunanje sprednje kolo pa posledično dobi boljši oprijem.
Zapleteno? Niti ne, zlasti ker vozniku ni treba storiti prav ničesar – še več, sistem deluje v takšni meri, da voznik in potniki odvzemanja moči niti ne občutijo. Učinkovito? Glede na preizkus vsekakor, saj se trojka, kot smo že zapisali, ponaša z enimi najboljših voznih lastnosti v segmentu. Je pa res, da bi za neposreden vpliv sistema morali vzporedno postaviti prejšnjo in aktualno trojko …
Tudi druge spremembe so precej skromne – začenši z obliko, pri kateri povprečno oko prav tako potrebuje neposredno primerjavo, pa tudi v kabini ni na prvi pogled kaj dosti novega. A nov volanski obroč vseeno lepše sede v roke in po novem nudi možnost ogrevanja (učinkovito!), osveženi in preglednejši merilniki ter barvni zaslon v višini voznikovih oči pa dodajajo piko na i. Poleg tega ni odveč dodati, da dodelani sedeži telesu nudijo še boljšo oporo in da je zaradi prenovljene sredinske
konzole in večjih žepov v vratih prenovljena trojka sedaj še bolj prijazna tudi do različnih drobnarij. Prtljažnik? Z dobrimi 419 litri zadovoljiv (a nič kaj rekordno velik), enako velja za njegovo odprtino, manj navdušeni pa smo bili nad zasnovo vrat, saj se njihova vodila zajedajo v prtljažni prostor.
Kupci vozil "že od …" je ne boste izbrali, a z bogato opremo ponudi zelo veliko za odštet denar.
Trojko smo preizkusili z dvolitrskim bencinskim motorjem, ki diha brez turbopolnilnika. To je zadnjih nekaj let veljalo za anahronizem, ki se ga je v želji po čim nižji uradni porabi otepala večina proizvajalcev, Mazda pa je vseskozi vztrajala pri takšni zasnovi, ki se zaradi vse strožjih okoljevarstvenih standardov danes kaže primernejša od majhnih 'turbakov'. Mehko tekoč, v nižjih vrtljajih navorsko dovolj bogat in v višjih ustrezno zmogljiv stroj je prava izbira, je pa tudi res, da nima
ustrezne dizelske alternative – pri nas je namreč na voljo le zmogljiv 2,2-litrski stroj, ki je (pre)draga možnost. S tem bencinarjem pa je zelo solidno motoriziran avtomobil, ki do stotice pospeši v manj kot devetih sekundah in se na sto kilometrov zlahka zadovolji z okoli sedmimi litri bencina – z malce pazljivosti tudi nekaj decilitri manj.
Malce pazljivosti (beri: skromnosti) pri izbiri opreme vam, seveda, utegne privarčevati kakšen evro, a, roko na srce – tudi takole temeljito opremljena trojka, ki resnično ne pušča odprtih želja niti pri udobju niti pri varnosti (širok nabor asistenčnih sistemov), je cenovno zelo zanimivo pozicionirana.
Mazda3 G120 revolution top |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 88 kW (120 KM) pri 6000/min, 210 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4580 x 1795 x 1450 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 215/45 R18; Masa/nosilnost: 1280/615 kg; Prtljažnik: 419 l. |
Največja hitrost: 4580 x 1795 x 1450 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 215/45 R18; Masa/nosilnost: 1280/615 kg; Prtljažnik: 419 l. |
Cena: osnovni model (mazda3 G100 challenge): 16.790 €, testno vozilo: 23.690 €; Mazda motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
vozne lastnosti, ergonomija, počutje v kabini |
![]() |
vrata prtljažnika |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- bencinski motor
- G120
- limuzina
- Mazda3
- revolution top
- test