Mazda6 sport combi CD163 GTA
Tik pod vrhom
V preteklosti so le redke mazde izstopale iz povprečja. Največkrat so veljale za zanesljivo izbiro, ki ni razočarala, to pa je tudi vse. Prva generacija mazde6 je vse to temeljito spremenila, in kar naenkrat se je ta japonska znamka zavihtela proti samemu vrhu. V drugi izdaji šestica uspeh le še potrjuje.
Četrtek, 4. november 2010
Po treh letih na trgu je prišel čas za manjšo prenovo, ki je (značilno za Mazdo) skorajda neopazna in pomeni le nekaj novih materialov v notranjosti in kakšno zglajeno gubico tu in tam. V resnici ta avtomobil prenove niti ni potreboval, saj je še vedno svež in tehnično sodoben. Navzven je nekoliko spremenjen sprednji del, ki je še vedno agresivno zašiljen, v notranjosti pa so prenovili grafiko merilnikov, ki ne sijejo več v živo oranžni barvi.
Pri prostornosti je vse ostalo enako in tudi to je dobra stvar, saj se potniki nad utesnjenostjo ne morejo pritoževati. Tudi na zadnji klopi se namreč zelo dobro sedi. Posledica precej zajetne, 4,79 metra zunanje dolžine, je tudi precejšen prtljažni prostor. V osnovi ta meri 519 litrov, povečljiv pa je na ogromnih 1.751 litrov. Pri povečevanju se bo vsak lastnik srečal z eno odlično in eno obupno lastnostjo tega avtomobila. Odličen je sistem karakuri, ki omogoča, da se le s potegom ročice
naslonjala zadnjih sedežev le-ti pospravijo v popolnoma ravno dno. Marsikomu pa bo še pred tem precej sivih las povzročila prekrivna ponjava prtljažnika, saj je precej zapleteno pritrjena. Je pa njena dobra stran ta, da se ob odpiranju prtljažnih vrat samodejno odmakne.
"2,2-litrski turbodizel srednje moči se zaradi dobre zaloge moči in varčnosti zdi optimalna izbira."
Tokratni testni avtomobil je na lestvici različic mazde6 sport combi spadal tik pod vrh ponudbe. Motor, ki ga poganja, je namreč drugi najmočnejši dizelski agregat, ki je na voljo. Gre za 2,2-litrski štirivaljnik s 120 kilovati moči (163 KM) in 360 Nm navora. Razmeroma nov motor je v kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom odlična izbira za takšen avtomobil. Moči je toliko, da tudi polno naložen ne peša, ob priganjanju zna pokazati zobe, medtem ko zmerna vožnja nagradi z ugodno
porabo. Na testu smo zabeležili povprečje 7,5 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Tik pod vrhom se je tale avtomobil znašel tudi pri izbiri paketa opreme. Pod imenom GTA se namreč skriva ogromno dodatkov, med drugim tudi biksenonski žarometi, tipalo za dež, pametni ključ, avdio sistem bose, delno usnjeni sedeži, sistem za pomoč pri menjavi voznega pasu (RVM), sistem za prostoročno telefoniranje bluetooth, tempomat, sprednja in zadnja parkirna tipala … Edini dodatek, ki smo ga v tako založenem avtomobilu s ceno 32.380 evrov pogrešali, je navigacijska naprava. Tik pod vrhom
torej.
Mazda6 sport combi CD163 GTA |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, sistem vbrizgavanja po skupnem vodu (common-rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2184 ccm; Vrtina in gib: 86 x 94 mm; Kompresijsko razmerje: 16,3 : 1; Največja moč: 120 kW (163 KM) pri 3500/min; Razmerje mase in moči: 12,5 kg/kW (9,2 kg/KM); Največji navor: 360 Nm pri 1800-3000/min; Menjalnik: ročni šeststopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj prisilno hlajene kolutne (299 mm), zadaj kolutne (280 mm), ABS z EBD in EBA, DSC, TCS; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus še ni bil opravljen. |
Velikost: 4785 x 1795 x 1490 mm; Medosna razdalja: 2725; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1500/635 kg; Prtljažnik: 519/1751 l. |
Največja hitrost: 211 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba (EU): 6,9/5,4/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 7,5 l/100 km. |
Cena: osnovni model (1.8i CE): 22.090 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 31.890 evrov; z dodatno opremo: 32.380 evrov; MMS, d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
motor, vozne lastnosti, ergonomija |
![]() |
odstranjevanje prekrivne ponjave prtljažnika |
![]() |
brez napak |