Mazda CX-5 G165 attraction
Bencinar stare šole
- Po prenovi ostaja eden izmed najprijetnejših športnih terencev
- Bencinski motor je morda manj posrečena, a zato cenovno precej zanimiva izbira
- V kombinaciji z dovolj bogato opremo attraction stane manj kot 28 tisoč evrov
Ponedeljek, 28. december 2015
Ta Mazdin športni terenec je zelo dober in prepričljiv na vseh področjih, saj se tudi po nedavni prenovi lahko pohvali z dobro tehniko in funkcionalno notranjostjo. Tistih nekaj gubic je uspešno zakril z na novo ukrojeno sprednjo masko, ogledali z vdelanimi smerniki ter – kakopak – dnevnimi lučmi v led tehnologiji. Zaradi teh in še nekaterih drobnih sprememb še vedno deluje sveže, obenem pa v notranjosti razveseli z nekaterimi drugače oblikovanimi stikali ter bolj praktičnimi odlagalnimi
mesti za drobnarije. Preizkusili smo tudi nov, na dotik občutljiv sedempalčni zaslon in z njim povezan vrtljiv vmesnik med sprednjima sedežema. Nekatere funkcije upravljate z njegovo pomočjo, druge z dotikanjem zaslona. Sistem sprva morda terja malce privajanja, a v resnici deluje zelo dobro – s svojo hitro odzivnostjo, intuitivnostjo in jasnostjo podajanja informacij si vsekakor zasluži pozitivno oceno. Še posebej nas je prepričala zelo učinkovita navigacija, saj najde tudi najbolj odročne
kraje, zanjo pa je treba doplačati zmernih 500 evrov. Novost je še sklop sodobnih varnostnih sistemov i-activsense, ki med drugim zajema sistema za opozarjanje in preprečevanje trkov ter opozarjanje na vozila v mrtvem kotu – še posebej slednji se je izkazal za zelo zanesljivega.
Bencinski motor je atmosferske zasnove in za razliko od turbobencinarjev zahteva pogostejše priganjanje v višje vrtljaje.
Malce manj prepričljiv je vstopni bencinski motor, dvolitrski štirivaljnik s sicer na papirju vse prej kot zanemarljivo močjo 121 kW (165 KM). Gre namreč za atmosferski motor, ki se s prožnostjo v nizkih vrtljajih pač ne more kosati s turbodizli ali prisilno polnjenimi bencinskimi stroji. V nižjih vrtljajih, tam nekje do treh tisočakov, je zelo umirjen in nič kaj odziven na pritisk na stopalko za plin, a zato po drugi strani miren in tih. Na kakšne odločne pospeške takrat kar pozabite; za te
je treba vrtljaje dvigniti vsaj nad štiri tisočake. Pri prehitevanjih na magistralkah to pomeni, da morate prestaviti v četrto prestavo, pa tudi na kakšnih daljših avtocestnih klancih boste verjetno morali prestaviti v peto – še posebej pri bolj obremenjenem vozilu. A pri priganjanju se motor razživi in omogoča povsem solidne zmogljivosti, je pa res, da takrat postreže tudi z že kar neprijetno rezkim zvokom. Kljub temu ne pretirava z žejo – med testom smo na sto kilometrov v povprečju
porabili 8,5 litra bencina, kar ob precejšnjem deležu voženj po avtocesti ocenjujemo kot dober rezultat.
Paket sodobnih varnostnih pripomočkov med drugim zajema tudi zelo dobro delujoč sistem za nadzor mrtvega kota.
Dizelski motor? Vsekakor bolj mikavna izbira, zlasti če se veliko vozite, a je obenem tudi okrogla dva tisočaka dražji. Ne glede na to je lega na cesti pričakovano zanesljiva, voznika pa navdušita tudi natančen volan in menjalnik ter nasploh dobra tehnika, ki smo je pri vozilih te znamke ne nazadnje že vajeni. Vožnja je zelo prijetna in udobna, čvrsti sedeži so zlahka kos tudi daljšim vožnjam, prostorna notranjost pa je dovolj radodarno odmerjena tako za potnike kot tudi prtljago.
Če povzamemo – zelo uravnotežen športni terenec, ki zadovolji marsikatere potrebe in okuse, kot pravi pa se kaže tudi opremski paket attraction. Ponudi namreč vse potrebno (vključno z varnostnimi sistemi, parkirnimi tipali in povezavo bluetooth) in obenem ne preseže 28 tisočakov. Bencinski motor je morda malce manj posrečena izbira, a so na voljo tudi turbodizelski motorji, samodejni menjalnik namesto ročnega in pogon na vsa štiri kolesa. Stvar okusa, želja in potreb.
Mazda CX-5 G165 attraction |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 121 kW (165 KM) pri 6000/min, 210 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4555 x 1840 x 1710 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 225/65 R17; Masa/nosilnost: 1390/615 kg; Prtljažnik: 503–1620 l. |
Največja hitrost: hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (EU): 7,5/5,1/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,5 l/100 km; Izpust CO2: 139 g/km. |
Cena: osnovni model (CX-5 G165 emotion): 22.990 €, testno vozilo: 28.750 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
prostorna in funkcionalna notranjost, navigacija |
![]() |
odzivnost motorja v nižjih vrtljajih |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- bencinski motor
- CX-5
- Mazda
- športni terenec