Avto.info
Iskalnik: Model:

Mazda CX-5 G165 attraction

Bencinar stare šole

  • Po prenovi ostaja eden izmed najprijetnejših športnih terencev
  • Bencinski motor je morda manj posrečena, a zato cenovno precej zanimiva izbira
  • V kombinaciji z dovolj bogato opremo attraction stane manj kot 28 tisoč evrov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Ponedeljek, 28. december 2015

Ta Mazdin športni terenec je zelo dober in prepričljiv na vseh področjih, saj se tudi po nedavni prenovi lahko pohvali z dobro tehniko in funkcionalno notranjostjo. Tistih nekaj gubic je uspešno zakril z na novo ukrojeno sprednjo masko, ogledali z vdelanimi smerniki ter – kakopak – dnevnimi lučmi v led tehnologiji. Zaradi teh in še nekaterih drobnih sprememb še vedno deluje sveže, obenem pa v notranjosti razveseli z nekaterimi drugače oblikovanimi stikali ter bolj praktičnimi odlagalnimi mesti za drobnarije. Preizkusili smo tudi nov, na dotik občutljiv sedempalčni zaslon in z njim povezan vrtljiv vmesnik med sprednjima sedežema. Nekatere funkcije upravljate z njegovo pomočjo, druge z dotikanjem zaslona. Sistem sprva morda terja malce privajanja, a v resnici deluje zelo dobro – s svojo hitro odzivnostjo, intuitivnostjo in jasnostjo podajanja informacij si vsekakor zasluži pozitivno oceno. Še posebej nas je prepričala zelo učinkovita navigacija, saj najde tudi najbolj odročne kraje, zanjo pa je treba doplačati zmernih 500 evrov. Novost je še sklop sodobnih varnostnih sistemov i-activsense, ki med drugim zajema sistema za opozarjanje in preprečevanje trkov ter opozarjanje na vozila v mrtvem kotu – še posebej slednji se je izkazal za zelo zanesljivega.

Bencinski motor je atmosferske zasnove in za razliko od turbobencinarjev zahteva pogostejše priganjanje v višje vrtljaje.


Malce manj prepričljiv je vstopni bencinski motor, dvolitrski štirivaljnik s sicer na papirju vse prej kot zanemarljivo močjo 121 kW (165 KM). Gre namreč za atmosferski motor, ki se s prožnostjo v nizkih vrtljajih pač ne more kosati s turbodizli ali prisilno polnjenimi bencinskimi stroji. V nižjih vrtljajih, tam nekje do treh tisočakov, je zelo umirjen in nič kaj odziven na pritisk na stopalko za plin, a zato po drugi strani miren in tih. Na kakšne odločne pospeške takrat kar pozabite; za te je treba vrtljaje dvigniti vsaj nad štiri tisočake. Pri prehitevanjih na magistralkah to pomeni, da morate prestaviti v četrto prestavo, pa tudi na kakšnih daljših avtocestnih klancih boste verjetno morali prestaviti v peto – še posebej pri bolj obremenjenem vozilu. A pri priganjanju se motor razživi in omogoča povsem solidne zmogljivosti, je pa res, da takrat postreže tudi z že kar neprijetno rezkim zvokom. Kljub temu ne pretirava z žejo – med testom smo na sto kilometrov v povprečju porabili 8,5 litra bencina, kar ob precejšnjem deležu voženj po avtocesti ocenjujemo kot dober rezultat.

Paket sodobnih varnostnih pripomočkov med drugim zajema tudi zelo dobro delujoč sistem za nadzor mrtvega kota.


Dizelski motor? Vsekakor bolj mikavna izbira, zlasti če se veliko vozite, a je obenem tudi okrogla dva tisočaka dražji. Ne glede na to je lega na cesti pričakovano zanesljiva, voznika pa navdušita tudi natančen volan in menjalnik ter nasploh dobra tehnika, ki smo je pri vozilih te znamke ne nazadnje že vajeni. Vožnja je zelo prijetna in udobna, čvrsti sedeži so zlahka kos tudi daljšim vožnjam, prostorna notranjost pa je dovolj radodarno odmerjena tako za potnike kot tudi prtljago.

Če povzamemo – zelo uravnotežen športni terenec, ki zadovolji marsikatere potrebe in okuse, kot pravi pa se kaže tudi opremski paket attraction. Ponudi namreč vse potrebno (vključno z varnostnimi sistemi, parkirnimi tipali in povezavo bluetooth) in obenem ne preseže 28 tisočakov. Bencinski motor je morda malce manj posrečena izbira, a so na voljo tudi turbodizelski motorji, samodejni menjalnik namesto ročnega in pogon na vsa štiri kolesa. Stvar okusa, želja in potreb.

 

Mazda CX-5 G165 attraction
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 121 kW (165 KM) pri 6000/min, 210 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4555 x 1840 x 1710 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 225/65 R17; Masa/nosilnost: 1390/615 kg; Prtljažnik: 503–1620 l.
  Največja hitrost:  hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (EU): 7,5/5,1/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,5 l/100 km; Izpust CO2: 139 g/km.
  Cena:  osnovni model (CX-5 G165 emotion): 22.990 €, testno vozilo: 28.750 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostorna in funkcionalna notranjost, navigacija odzivnost motorja v nižjih vrtljajih brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.