Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz E250 CDI 4matic avantgarde

Prestiž v vseh razmerah

  • Štirikolesni pogon ceno tega avtomobila zviša za pet tisočakov
  • Izvedba 4matic je serijsko opremljena s samodejnim menjalnikom in sistemom start/stop
  • Razred E je in ostaja pojem brezskrbnega premagovanja dolgih razdalj
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Četrtek, 9. februar 2012

Mercedes razreda E z oznako 250 CDI smo preizkusili že dve leti nazaj (AF122) in takrat pohvalili njegovo udobje in prestiž, ki ga ponuja. Moramo reči, da se s pretečenim časom glede teh lastnosti ni prav nič spremenilo, tako da E kljub novejšima nemškima konkurentoma še vedno ostaja odličen avtomobil, predvsem ko govorimo o udobju.

Kljub temu pa inženirji niso počivali in so ta čas izkoristili za izboljšave, ki se najbolj poznajo na področju pogonov. Zastareli petstopenjski samodejni menjalnik je zamenjal sodoben 7G-tronic s sedmimi stopnjami prenosa. Ta se je z 2,2-litrskim turbodizlom, ki mu pomagata dihati dve turbini, odlično ujel. Predvsem je opaziti tišje delovanje pri višjih hitrostih, kjer se je prej motor znal nekoliko preveč dreti. Najbolj moteč pa je hrup ob hladnem zagonu, ko se  motor strese kot moker maček. Seveda je treba ob tem povedati, da gre za povsem sprejemljivo glasnost, a glede na razred vozila bi pričakovali malenkost boljšo zvočno zatesnitev motornega prostora.

Oznaka 250 CDI na zadku pomeni, da je za pogon skrbel najmočnejši štirivaljni turbodizel, ki je bil pred kratkim prenovljen in zmore 150 kW (204 KM) moči in zavidljivih 500 Nm navora. Dovolj, da je kot najšibkejši model na voljo tudi s štirikolesnim pogonom in da kljub temu zmore do stotice pospešiti v manj kot osmih sekundah in da končna hitrost znaša 238 km/h. Pogon nosi oznako 4matic in je testni avtomobil podražil za pet tisočakov, gre pa za nekoliko izboljšano in lažjo različico (vozilu doda 95 kilogramov teže) v primerjavi s predhodnim modelom. Elektronika je postala pametnejša in hitrejša, z njo pa tudi odzivnost in prilagajanje pogona različnim voznim podlagam. Po novem lahko sredinski diferencial k sprednjim kolesom pošlje do 45 odstotkov moči, kar se zgodi v primeru, ko se katero od pogonskih (zadnjih) koles zavrti hitreje od ostalih. Zapore sprednjega in zadnjega diferenciala nima, ima pa napredni sistem ESP z dodatkom 4ETS (elektronski nadzor zdrsa), ki zavira eno ali več koles, ki se vrtijo v prazno.
E-ju zagotovo najbolj pristajajo šestvaljniki, a se tudi z najmočnejšim štirivaljnim turbodizlom in štirikolesnim pogonom vzorno izkaže.

Rezultat štirikolesnega pogona je večja stabilnost in s tem povezana varnost, saj terenski vožnji ta klasična limuzina ni namenjena. Tu gre bolj za dodatno zagotovilo varnosti, cena za to pa je tudi nekoliko višja poraba goriva. V našem primeru je ta v povprečju znašala okroglih devet litrov, torej dober liter več kot pri običajni različici in vsekakor več kot s številko 5,6 litra obljublja proizvajalec. Zagotovo pa je marsikomu po godu nižja deklarirana vrednost izpuhov CO2, ki na kilometer znaša le 147 gramov.

V primerjavi z izvedbami s štirivaljnimi motorji pogon 4matic prinaša manjšo spremembo tudi v notranjosti, kjer je prestavna ročica namesto na sredinskem grebenu nameščena na desno stran volanskega obroča. Tam je bil prej prazen prostor, saj sta ročici tempomata in ostalih funkcij že od prej na levi strani.

Če odštejemo občasno robatost motorja in 'mercedesovsko' visoko ceno, potem temu avtomobilu kot prestižni limuzini ne moremo ničesar očitati. Njegove kvalitete morda najbolje ponazori sedemurna pot v spremenljivih vremenskih razmerah pri temperaturah od -5 do 15 stopinj, ki smo jo z njim opravili med našim testiranjem, iz avtomobila pa smo na koncu izstopili tako spočiti kot takrat, ko smo se vanj usedli.
 

Mercedes-benz E250 CDI 4matic avantgarde
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrata, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common-rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo lopatic, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2143 ccm; Vrtina x gib (mm): 83 x 99; Kompresijsko razmerje: 16,2 : 1; Največja moč: 150 kW (204 KM) pri 4200/min; Razmerje mase in moči: 11,7 kg/kW (8,6 kg/KM); Največji navor: 500 Nm pri 1600-1800/min; Menjalnik: samodejni 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj prisilno hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS z BA, ASR, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4868 x 1854 x 1474 mm; Medosna razdalja: 2874; Pnevmatike: 245/40 R18; Masa/nosilnost: 1755/620 kg; Prtljažnik: 540 l.
  Največja hitrost:  238 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,8 s; Poraba (EU): 7,0/4,8/5,6 l/100 km, povprečje na testu: 9,0 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (E200 CDI): 40.170 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 53.900 evrov, z dodatno opremo: 71.830 evrov; Autocommerce, d.o.o., Ljubljana.
prostornost, zmogljivosti motorja, oprema, menjalnik glasnost motorja, doplačilo za štirikolesni pogon brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.