Mercedes-benz E 350 CDI blueefficiency T avantgarde
Več kot le velik prtljažnik
O zunanji obliki največjega karavana v ponudbi Mercedesa ne bomo razglabljali, saj si boste oceno o njej najbolje ustvarili sami. Dejstvo pa je, da je všeč vsem tistim, ki cenimo uporabnost tovrstnih avtomobilov, ostalim pa nekoliko manj. Toda Mercedesov prestižni karavan ima poleg velikega prtljažnika še kopico drugih odličnih lastnosti.
Ponedeljek, 10. januar 2011
Bistvo tega avtomobila se skriva v njegovem prtljažniku in udobni potniški kabini. Za odpiranje in zapiranje velikih prtljažnih vrat serijsko poskrbijo elektromotorji. Zato je vse, kar mora voznik storiti, to, da pritisne na stikalo v voznikovih vratih ali pa na tisto, ki se nahaja na daljinskem upravljavcu. Funkcija sicer ni nič novega, a je izredno praktična. Sploh takrat, ko imate polne roke nakupovalnih vrečk in dežuje.
Prtljažni prostor je pravilnih oblik in s svojimi 690 litri naravnost ogromen. Njegovo uporabnost si lahko z doplačilom 381 evrov še dodatno povečate s paketom easy-pack fixkit, sistemom predelnih nosilcev, ki bodo vašo prtljago fiksno držali na svojem mestu, ne glede na to, kakšne oblike je in koliko jo je. Manjše kose tiste obvezne opreme, ki jo imate vedno s seboj v prtljažniku, pa boste lahko povsem enostavno pospravili v priročen mrežast predal na levem boku prtljažnika. Pri prevozu
daljših predmetov ali takrat, ko boste potrebovali največji prtljažni volumen, boste zadnje sedeže lahko enostavno zložili s potegom ročice. Za prevoz tovora vam bo tako ostalo na voljo kar 1.950 litrov uporabnega prostora.
Edini vozniki, ki jim razred E T ne bo ugajal, so tisti, ki jih v avtomobilu zanima zgolj in samo športnost, vsi ostali pa bodo z njim zelo zadovoljni.
Pod motornim pokrovom se je nahajal izvrsten trilitrski V6 turbodizelski motor, ki se odlično razume z uglajenim, a po potrebi tudi zelo odzivnim 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Moči in navora, ki se prenašata na zadnji kolesi, je več kot dovolj za kakršen koli način vožnje, in to ne glede na to, kako obtežen bo avtomobil. Kljub temu, da ta velik karavan ni športnik in tehta slabi dve toni, boste po zaslugi velike zaloge navora z njim brez težav prehiteli tudi veliko bolj športno
naravnane avtomobile. Naša povprečna testna poraba je bila s slabimi enajstimi litri sicer daleč od tovarniškega podatka (7 litrov na 100 km), res pa je, da jo lahko pri bolj umirjeni vožnji, ki vključuje več daljših poti in manj mestne vožnje, hitro spravite na okoli devet litrov. Naravno okolje tega avtomobila je avtocesta, kar pa ne pomeni, da se na lokalnih cestah ne znajde. E T se namreč uvršča v tisti redki klub, ko se voznik resno vpraša, ali bi se na drugi konec Evrope peljal z
avtomobilom ali bi si pot časovno vseeno raje skrajšal z uporabo letala.
Kljub slabega 4,9 metra skupne dolžine pa karavan razreda E presenetljivo nima večjih težav z okretnostjo v mestnih središčih. Z njim zaradi njegovih zunanjih mer res ne boste mogli parkirati ravno v vsakem najmanjšem parkirnem mestu, boste pa zaradi njegove okretnosti brez kakršnih koli težav bočno vzvratno parkirali tudi v najbolj ozkih ulicah. Prav tako boste z njim enostavno opravili z vsemi mestnimi slalomi, s katerimi se morate vsakodnevno soočati, če želite na polnih cestah kam
priti.
Vzmetenje najbolj uporabnega razreda E je Mercedesovsko udobno in hkrati vseeno dovolj čvrsto, da se na zavitih cestah karoserija ne pozibava pretirano. Kratke in dolge neravnine mu skoraj ne morejo do živega, zmede ga ne niti vožnja preko železniškega prehoda. V tistih primerih, ko se kratki sunki s cestišča občasno le prenesejo do potnikov, to pomeni, da se vozite po resnično slabi in luknjasti cesti. Veliko pohvalo si zasluži tudi vodljivost tega avtomobila; z njim se namreč vozite kot po
tirnicah.
Mercedes E 350 CDI blueefficiency T avantgarde je enostavno dober avtomobil, ki nikogar ne bo pustil hladnega. Res pa je, da ima to tudi svojo ceno; v našem primeru skoraj 70 tisoč evrov. Za ta denar bi pričakovali še vsaj usnjeno oblazinjenje, ogrevanje prednjih sedežev in popolnoma električno nastavljiva prednja sedeža, ali pa morda radarski tempomat; a mercedes ostaja mercedes – za vse je potrebno (do)plačati.
Mercedes-benz E 350 CDI blueefficiency T avantgarde |
Vozilo in motor: : karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: V6, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva preko skupnega voda; Prostornina: 2.987 ccm; Vrtina x gib (mm): 83 x 92; Kompresijsko razmerje: 15,5 : 1; Največja moč: 195 kW (265 KM) pri 3800/min; Razmerje mase in moči: 9,9 kg/kW (7,3 kg/KM); Največji navor: 620 Nm med 1600 in 2600/min; Menjalnik: sedemstopenjski samodejni; Pogon: na zadnji kolesi; Zavore: spredaj in zadaj hlajene kolutne; Elektronska podpora: ESP z ASR, ABS z BAS, PRE-SAFE; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 4895 x 1854 x 1512 mm; Medosna razdalja: 2874 mm; Pnevmatike: 245/45 R17; Masa/nosilnost: 1925/575; Prtljažnik: 690/1950 l. |
Največja hitrost: 240 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 7,2 s; Poraba goriva (EU): 8,9/5,9/7 l/100 km; Povprečje na testu: 10,9 l/100 km. |
Cena: osnovni model (200 CGI blueefficiency): 45.350 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 57.790 evrov; z dodatno opremo: 68.014 evrov; Autocommerce d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
oblika, velikost in uporabnost prtljažnika, prostornost, vozne lastnosti, uporabljeni materiali, kakovost izdelave, motor in menjalnik |
![]() |
pomanjkanje odlagalnih prostorov, samodejni menjalniknožna parkirna zavora, nekoliko prenizko nameščena le ena obvolanska ročica |
![]() |
brez napak |