Mercedes-benz GLC 220 d 4matic
Mercedes, kot mora biti
- GLC združuje vse tradicionalne Mercedesove dobrote
- Štirivaljni turbodizel in 9-stopenjski samodejni menjalnik se odlično ujameta
- Oplemeniten z nekaj bolj kot ne nujnimi dodatki stane dobrih 50 tisočakov
Četrtek, 30. junij 2016
Številne naključne mimoidoče, pa tudi tiste, ki so si ga pobliže ogledali, je še najbolj begala nova oznaka. Da se postavlja ob bok audiju Q5 in BMW-ju X3, jim je bilo več ali manj takoj jasno, ampak: "Ali je to novi GLK?" Je, pravzaprav njegov naslednik, pri katerem, v skladu z novim Mercedesovim poimenovanjem, prvi dve črki označujeta segment (torej športni oziroma luksuzni terenec), tretja pa velikostni razred, kamor se avtomobil uvršča. Tako preprosto je to …
A ni le poimenovanje novo; v celoti gre za popolnoma nov avtomobil, ki s svojim predhodnikom nima prav dosti skupnega. Že njuni obliki se razlikujeta kot noč in dan – GLK je oglat, robat in kot tak precej mačo avtomobil, GLC pa zaobljen, malodane nežen in oblikovno precej manj izrazit. GLK je "pomanjšan GL", GLC pa "napihnjen C karavan". Tako nekako bi lahko povzeli komentarje.
Pod nežno, mehko zaobljeno obliko se je podpisal slovenski oblikovalec Robert Lešnik.
No, tudi zasnova notranjosti je v precejšnji meri povzeta po razredu C, vključno s privlačno oblikovanimi (in učinkovitimi) režami za prezračevanje in večnamenskim zaslonom, ki je nameščen na vrhu sredinske konzole. Kljub videzu tablice ni občutljiv na dotik, temveč za listanje med meniji in izbiranje funkcij služi sklop na sredinski konzoli, ki poleg stikal in vrtljivega gumba lahko (za doplačilo) vključuje tudi na dotik občutljivo površino. Tipkanje, vrtenje ali drsanje – kar vam pač bolj
leži! Žal pa je delovanje celotnega infotainmenta prepočasno in med testom se nismo mogli znebiti občutka, da, če se izrazimo po računalniško, strojna oprema ni dorasla programski.
Škoda, je pa to pravzaprav edina prava zamera, ki mu jo očitamo. V kabini se boste namreč odlično počutili (kar je pri mercedesih tako ali tako že v navadi, mar ne?), natančno izdelavo pa dopolnjujejo še izbrani materiali – le kaj porečete na "okrasne elemente iz črne jesenovine z odprtimi porami" (tako se uradno imenuje ta privlačen les)? Perverzno, vam rečem! Tudi udobje je vrhunsko, sprednja sedeža sta ergonomsko resnično odlična, ustrezno velika in izdatno (deloma električno) nastavljiva,
voznikov položaj za volanom je brezhiben. Zadaj je prostora več kot pri predhodniku oziroma približno toliko kot pri tekmecih, tako da tudi štirje odrasli potniki ne bodo imeli nikakršnih zadreg. Enako velja za drobnarije, saj je predalov in odlagalnih mest več kot dovolj – ja, plastenka ali dve pijače, vrečka arašidov in kakšni vlažilni robčki na dosegu roke so, zlasti na daljših poteh, za nekatere pač nepogrešljivi.
V primerjavi z neposrednima nemškima tekmecema je najudobnejša in za mnoge tudi najprijetnejša izbira.
Podvozje je (tudi brez doplačilnega zračnega vzmetenja) odlično uravnoteženo in s poudarkom na udobnem blaženju udarcev s ceste. To opravlja praktično brezhibno in po tej plati prekaša druga dva nemška tekmeca. Morda je za drobec manj dinamično, ampak v celem je lega na cesti zelo dobra, dopolnjuje pa jo še štirikolesni pogon 4matic, ki na spolzki podlagi poskrbi za suveren prenos moči na cesto. Zelo prepričljiv je tudi celoten pogonski sklop (izbirate lahko med različnimi režimi delovanja,
od varčnega do športnega), predvsem na račun dobrega samodejnega menjalnika. Ta nas ni toliko navdušil zaradi svojih devetih stopenj (ki zato od precej kratkih nižjih do daljše zadnje pokrivajo zelo široko območje), temveč je prepričal s hitrim in obenem mehkim prestavljanjem brez kakršnih koli sunkov. Menjalnik je serijski pri vseh motorjih, vključno z 2,1-litrskim turbodizlom, ki je skrbel za pogon testnega vozila. Ta je pravzaprav najbolj optimalna izbira, saj s svojimi 125 kW (170 KM) in
bogatim navorom ne pušča odprtih želja, kljub štirivaljni zasnovi je presenetljivo uglajen in za povrh še dovolj zmerne žeje. Vseeno priporočamo, da izberete večji rezervoar za gorivo (66 namesto 50 litrov).
Z dodatki, seveda, ni treba pretiravati – nekaj tisočakov je sicer malodane nujnih oziroma se pri avtomobilu takšnega kova preprosto spodobijo, a za okoli 50 tisoč evrov boste dobili zelo lepo opremljen avtomobil. Pa je boljši od audija Q5 ali BMW-ja X3? "Da, ker je mercedes!" bi rekli eni, in: "Ne, ker je mercedes!" tisti drugi. Oboji imajo ali pa nimajo prav, kakor hočete.
Mercedes-benz GLC 220 d 4matic |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2143 ccm, 125 kW (170 KM) pri 3000–4200/min, 400 Nm pri 1400–2800/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4656 x 1890 x 1639 mm; Medos. razdalja: 2873 mm; Pnevmatike: 235/60 R18; Masa/nosilnost: 1845/655 kg; Prtljažnik: 550–1600 l. |
Največja hitrost: 210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 5,5/4,7/5,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 129 g/km. |
Cena: osnovni model (GLC 220 d 4matic): 46.600 €, testno vozilo: 54.818 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
podvozje, udobje, izdelava in počutje v kabini |
![]() |
počasno delovanje infotainmenta |
![]() |
brez napak |