Mercedes-benz GLK 220 CDI 4matic
Še vedno drugačen
- Ostre robove je nekoliko 'zmehčal' slovenski oblikovalec Robert Lešnik
- Preverjen 2,2-litrski dizel se je zopet izkazal za vsestransko talentiranega
- GLK ponuja vrhunsko udobje, preprostost uporabe in podpovprečno prostornost
Ponedeljek, 25. marec 2013
Velika priljubljenost športnih terencev je prinesla tudi pestro izbiro, saj že skoraj vsak proizvajalec ponuja svojo različico SUV-a. Kljub temu se zdi, da so vsi oblikovani 'varno' in v želji ugajati čim večjemu številu kupcev. Mercedes se z malim GLK-jem tega ni hotel iti in je za navdih vzel kar enega najbolj škatlastih avtomobilov nasploh, razred G.
Po štirih letih so se vseeno odločili, da s prenovo ostre robove nekoliko omilijo. Rezultat pa je za odtenek manj robat, a vseeno eden najbolj izstopajočih kompaktnih športnih terencev. Slovenski oblikovalec Robert Lešnik, ki je odgovoren za zunanjost vseh novih vozil te znamke, nam je povedal, da je šlo za manjše spremembe, ki so ta model oblikovno približale ostalim članom družine.
Podobno so obdelali tudi notranjost, kjer so z okroglimi zračniki in bolj zaobljeno armaturno ploščo precej spremenili občutek v kabini. Različice s samodejnim menjalnikom, kakršna je bila tudi naša testna, so pridobile priročen odlagalni prostor, saj se je ročica menjalnika preselila ob volanski obroč. Tako kot je to v navadi pri večjih mercedesih. To velja tudi za večino ostalih lastnosti, saj je kabina izredno udobna, kakovostno izdelana in ergonomsko dovršena. To je eden tistih
avtomobilov, za katere radi pravimo, da se ga navadiš v trenutku, ko vanj sedeš.
Tudi nekoliko bolj zaobljene linije niso skrile dejstva, da mu je bil za vzor precej starejši in večji brat razreda G.
Prijazen do uporabnika, a precej stiskaški pri prostoru je prtljažni prostor. S 450 litri je za okoli 100 litrov manjši od konkurenčnih, je pa lepo obdelan in dostopen ter s podiranjem zadnjih sedežev povečljiv na 1.550 litrov.
Po prenovi ima GLK dva centimetra manjšo oddaljenost od tal, vožnji po brezpotjih pa je namenjen terenski paket, ki oddaljenost od tal poveča za tri centimetre. Mi smo testirali običajno različico, za katero se najverjetneje odloči največ kupcev. Tudi motor, ki je poganjal testni avtomobil, je nekakšna najbolj smiselna srednja izbira. Že znani 2,2-litrski turbodizel z enako močjo kot prej (125 kW/170 KM) so nekoliko prenovili, za bolj občutno spremembo pa je poskrbel 7-stopenjski samodejni
menjalnik. Ta je nadomestil starega z dvema stopnjama manj, odlikuje pa ga gladko, a ne ravno bliskovito hitro delovanje.
Poraba, ki smo jo izmerili na testu, sicer ni rekordno nizka, je pa povprečnih 8,9 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov povsem soliden rezultat. Delno k temu pripomore tudi sistem ECO start-stop, ki ob postankih motor, v prid nižje porabe, samodejno ugaša. Kot zanimivost naj omenimo, da je kljub zaustavitvi motorja volanski obroč še vedno mogoče premikati, kar pri večini drugih avtomobilov ni možno.
Za razliko od večine ostalih prestižnih terencev je GLK tudi po prenovi ostal mehko vzmeten avtomobil. Vožnja je tako med bolj udobnimi, natančen in odziven volanski mehanizem pa vseeno zagotovi tudi nekaj voznih užitkov. Enako velja za terenske zmogljivosti, ki znajo tudi presenetiti. Stalni štirikolesni pogon sicer nima nobenih stikal za vklop; za optimalno porazdelitev navora vselej poskrbi pametna elektronika.
Čeprav smo naslednjo trditev že nekajkrat zapisali, jo bomo ponovili: prestižni športni terenci zahtevajo veliko denarja. Takšen GLK, na primer, kar 48 tisočakov, a tega, kar ponuja, pri cenejših vozilih ne morete dobiti. Tako ostane le vprašanje, kako drugačni si želite biti. S tem avtomobilom zagotovo boste.
Mercedes-benz GLK 220 CDI 4matic |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2143 ccm; Vrtina x gib (mm): 83,0 x 99,0; Kompresijsko razmerje: 16,2 : 1; Največja moč: 125 kW (170 KM) pri 3200/min; Razmerje mase in moči: 12,3 kg/kW (9,0 kg/KM); Največji navor: 400 Nm pri 1400–2800/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj in zadaj hlajene kolutne; Elektronska podpora: ABS z ASR, BAS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4536 x 1840 x 1669 mm; Medosna razdalja: 2755 mm; Pnevmatike: 235/60 R17; Masa/nosilnost: 1880/575; Prtljažnik: 450–1550 l. |
Največja hitrost: 205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,8 s; Poraba goriva (EU): 7,1/5,5/6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Izpust CO2: 159 g/km. |
Cena: Osnovni model (200 CDI): 37.000 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 44.690 evrov, z dodatno opremo: 48.702 evrov; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
udobje, motor in menjalnik, štirikolesni pogon |
![]() |
majhen prtljažnik, cena |
![]() |
brez napak |