Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz GLK 220 CDI 4matic

Še vedno drugačen

  • Ostre robove je nekoliko 'zmehčal' slovenski oblikovalec Robert Lešnik
  • Preverjen 2,2-litrski dizel se je zopet izkazal za vsestransko talentiranega
  • GLK ponuja vrhunsko udobje, preprostost uporabe in podpovprečno prostornost
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Stamač
Ponedeljek, 25. marec 2013

Velika priljubljenost športnih terencev je prinesla tudi pestro izbiro, saj že skoraj vsak proizvajalec ponuja svojo različico SUV-a. Kljub temu se zdi, da so vsi oblikovani 'varno' in v želji ugajati čim večjemu številu kupcev. Mercedes se z malim GLK-jem tega ni hotel iti in je za navdih vzel kar enega najbolj škatlastih avtomobilov nasploh, razred G.
Po štirih letih so se vseeno odločili, da s prenovo ostre robove nekoliko omilijo. Rezultat pa je za odtenek manj robat, a vseeno eden najbolj izstopajočih kompaktnih športnih terencev. Slovenski oblikovalec Robert Lešnik, ki je odgovoren za zunanjost vseh novih vozil te znamke, nam je povedal, da je šlo za manjše spremembe, ki so ta model oblikovno približale ostalim članom družine.

Podobno so obdelali tudi notranjost, kjer so z okroglimi zračniki in bolj zaobljeno armaturno ploščo precej spremenili občutek v kabini. Različice s samodejnim menjalnikom, kakršna je bila tudi naša testna, so pridobile priročen odlagalni prostor, saj se je ročica menjalnika preselila ob volanski obroč. Tako kot je to v navadi pri večjih mercedesih. To velja tudi za večino ostalih lastnosti, saj je kabina izredno udobna, kakovostno izdelana in ergonomsko dovršena. To je eden tistih avtomobilov, za katere radi pravimo, da se ga navadiš v trenutku, ko vanj sedeš.

Tudi nekoliko bolj zaobljene linije niso skrile dejstva, da mu je bil za vzor precej starejši in večji brat razreda G.


Prijazen do uporabnika, a precej stiskaški pri prostoru je prtljažni prostor. S 450 litri je za okoli 100 litrov manjši od konkurenčnih, je pa lepo obdelan in dostopen ter s podiranjem zadnjih sedežev povečljiv na 1.550 litrov.
Po prenovi ima GLK dva centimetra manjšo oddaljenost od tal, vožnji po brezpotjih pa je namenjen terenski paket, ki oddaljenost od tal poveča za tri centimetre. Mi smo testirali običajno različico, za katero se najverjetneje odloči največ kupcev. Tudi motor, ki je poganjal testni avtomobil, je nekakšna najbolj smiselna srednja izbira. Že znani 2,2-litrski turbodizel z enako močjo kot prej (125 kW/170 KM) so nekoliko prenovili, za bolj občutno spremembo pa je poskrbel 7-stopenjski samodejni menjalnik. Ta je nadomestil starega z dvema stopnjama manj, odlikuje pa ga gladko, a ne ravno bliskovito hitro delovanje.

Poraba, ki smo jo izmerili na testu, sicer ni rekordno nizka, je pa povprečnih 8,9 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov povsem soliden rezultat. Delno k temu pripomore tudi sistem ECO start-stop, ki ob postankih motor, v prid nižje porabe, samodejno ugaša. Kot zanimivost naj omenimo, da je kljub zaustavitvi motorja volanski obroč še vedno mogoče premikati, kar pri večini drugih avtomobilov ni možno.

Za razliko od večine ostalih prestižnih terencev je GLK tudi po prenovi ostal mehko vzmeten avtomobil. Vožnja je tako med bolj udobnimi, natančen in odziven volanski mehanizem pa vseeno zagotovi tudi nekaj voznih užitkov. Enako velja za terenske zmogljivosti, ki znajo tudi presenetiti. Stalni štirikolesni pogon sicer nima nobenih stikal za vklop; za optimalno porazdelitev navora vselej poskrbi pametna elektronika.

Čeprav smo naslednjo trditev že nekajkrat zapisali, jo bomo ponovili: prestižni športni terenci zahtevajo veliko denarja. Takšen GLK, na primer, kar 48 tisočakov, a tega, kar ponuja, pri cenejših vozilih ne morete dobiti. Tako ostane le vprašanje, kako drugačni si želite biti. S tem avtomobilom zagotovo boste.
 

Mercedes-benz GLK 220 CDI 4matic
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 2143 ccm; Vrtina x gib (mm): 83,0 x 99,0; Kompresijsko razmerje: 16,2 : 1; Največja moč: 125 kW (170 KM) pri 3200/min; Razmerje mase in moči: 12,3 kg/kW (9,0 kg/KM); Največji navor: 400 Nm pri 1400–2800/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj in zadaj hlajene kolutne; Elektronska podpora: ABS z ASR, BAS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4536 x 1840 x 1669 mm; Medosna razdalja: 2755 mm; Pnevmatike: 235/60 R17; Masa/nosilnost: 1880/575; Prtljažnik: 450–1550 l.
  Največja hitrost:  205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,8 s; Poraba goriva (EU): 7,1/5,5/6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Izpust CO2: 159 g/km.
  Cena:  Osnovni model (200 CDI): 37.000 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 44.690 evrov, z dodatno opremo: 48.702 evrov; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
udobje, motor in menjalnik, štirikolesni pogon majhen prtljažnik, cena brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.