Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz C 220 CDI blueefficiency coupe

Sodobna klasika

  • Prvi pravi kupe razreda C
  • Zmogljiv dizelski motor v kombinaciji z ne ravno hitro avtomatiko
  • Predvsem eleganten in udoben, a manj dinamičen od glavnih kupejevskih tekmecev
Avtor: Borut Fakin / Foto: Teja Barborič
Sreda, 18. januar 2012

Mercedes razreda C nikoli ni imel prave kupejevske različice. Leta 2001 so sicer predstavili tako imenovani šport kupe (po prenovi CLC), ki pa je po karoserijski zasnovi ustrezal opisu trivratne kombilimuzine. V veselje vseh ljubiteljev klasičnih avtomobilističnih oblik pa je Mercedes po prenovi limuzine in karavana tretje generacije tudi v tem razredu ustvaril klasični dvovratni kupe s štirimi sedeži in ga poslal v boj z bavarsko trojko kupe.

Pred nekaj meseci smo preizkusili limuzino razreda C (AF142) z enakim pogonskim sklopom in najbolj dinamičnim paketom opreme avantgarde. Zato smo slutili, kakšen bi lahko bil značaj kupejevske različice, ki pa v primerjavi z limuzino prinaša drugačna pričakovanja.
Zmogljiv dizelski motor ne sodi med najbolj uglajene, udoben sedemstopenjski menjalnik pa ne med najhitrejše.

Čeprav so predstavniki trikrake zvezde na predstavitvi jasno povedali, da gre za model, ki z dinamičnimi lastnostmi cilja na mlajše kupce, se nam je takoj zdelo, da z BMW-jevo trojko ne bo imel lahkega dela. Test je te domneve le še potrdil. Ker njegova armaturna plošča, ki je enaka kot pri limuzini, po prenovi deluje precej bolj odraslo in kakovostno in ker že v osnovi vključuje vse ključne elemente paketa avantgarde (vključno s športnim trikrakim volanskim obročem), se ne moremo pritoževati nad splošnim vtisom. Pritoževati se ne moremo niti nad nizkim položajem sedenja in nad bočno oporo sprednjih sedežev, ki je povsem zadostna, ali nad ergonomijo voznikovega delovnega prostora, ki je zgolj z eno obvolansko ročico (če odmislimo tempomat) nedvomno posebna, a premišljena. Pritožbe bi bile neutemeljene tudi nad prostornostjo na zadnjih sedežih, ki je po kupejevskih merilih pričakovano skromna, ali nad prtljažnikom, ki ponuja spoštovanja vrednih 450 litrov prostornine.

Nedvomno pa lahko rečemo kakšno čez turbodizelski motor. Ta je sicer več kot dovolj zmogljiv, a bolj robat kot bi se za premijski razred spodobilo. Slednje je najbolj očitno ob priganjanju v višje vrtljaje, nima pa negativnega vpliva na potovalno udobje, ki je na Mercedesovsko visoki ravni. Sedemstopenjska avtomatika 7G tronic deluje uglajeno in omogoča učinkovito izkoriščanje 400 Nm navora, pri čemer ne smemo pričakovati hitrosti prestavljanja, na katere so nas navadili menjalniki z dvema sklopkama. Vse prej kot dinamično pa deluje Mercedesovo značilno sekvenčno pretikanje s pomiki ročice v desno in levo.
Eleganca in udobje prevladata nad dinamičnostjo, ki jo najbolj pogrešamo med ovinki.

Podobno mešane občutke vzbudijo tudi vozne lastnosti. Pri tem si pohvalo gotovo zasluži podvozje, ki ob zglednem udobju dovoljuje tudi hitro vijuganje med ovinki brez odvečnega zibanja karoserije. A tu je tudi druga stran medalje, na kateri se znajde volanski mehanizem. Ta je sicer natančen, a pri višjih hitrostih deluje preveč lahkotno in ne posreduje informacij, na katere bi se bilo moč slepo zanašati. Kupejevski C kljub temu ne razočara, a ne dosega ravni dinamike, ki jo ponuja njegov bavarski tekmec.

Pri ceni najmanjšega kupeja s trikrako zvezdo na koncu pridemo do enakega zaključka, kot pri predstavnikih drugih prestižnih znamk. Koliko boste za takšen avtomobil zares odšteli, je namreč strogo pogojeno z opremo, ki si jo želite. Z opcijskim samodejnim menjalnikom, parkirno asistenco, paketom z navigacijsko napravo in govornimi ukazi ter nekaterimi okrasnimi malenkostmi se cena z dokaj sprejemljivih 34.860 evrov z lahkoto dvigne za 10 tisoč evrov in več in s tem dokončno pokaže, za kako prestižen avtomobil gre.
 

Mercedes-benz razred C 220 CDI blueefficiency coupe
 Vozilo in motor kupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, sistem vbrizgavanja po skupnem vodu (common rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesalnega zraka (intercooler); Prostornina: 2143 ccm; Vrtina in gib: 83 x 99 mm; Kompresijsko razmerje: 16,2 : 1; Največja moč: 125 kW (170 KM) pri 3000-4200/min; Razmerje mase in moči: 13 kg/kW (9,6 kg/KM); Največji navor: 400 Nm pri 1400-2800/min; Menjalnik: samodejni 7-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne, zadaj kolutne; Elektronska podpora: ABS in BAS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4590 x 1770 x 1406 mm; Medosna razdalja: 2760; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1630/470 kg; Prtljažnik: 450 l.
  Največja hitrost:  231 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,1 s; Poraba (EU): 6,1/4,2/4,9 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (C 180 blueefficiency): 31.800 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 34.860 evrov, z dodatno opremo: 45.089 evrov; Autocommerce, d.o.o., Ljubljana.
udobje, zmogljiv motor, zasnova sprednjih sedežev robatost motorja, berljivost merilnikov brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.