Nissan leaf e+ 62 kWh tekna
400 z enim polnjenjem
- Nissan leaf zmore v različici z večjo, 62-kWh baterijo prevoziti približno 400 kilometrov
- Z upoštevanim popustom in šestimi tisočaki subvencije Eko sklada stane 37.409 evrov
Petek, 4. september 2020
Enega najuspešnejših in najbolj priljubljenih električnih avtomobilov smo preizkusili v novi, zmogljivejši različici, pri kateri baterija namesto kapacitete 40 znaša 62 kWh. Več kot 50-odstotni prirast pomeni, da v praksi z njo prevozite približno 400 kilometrov oziroma približno toliko, kot znaša tovarniško obljubljeno povprečje – 385 kilometrov. Po mestu, pri manjših obremenitvah in s pogostejšimi speljevanji ter zaviranji (in s tem povezano regeneracijo) celo več kot 500 ali vsaj blizu tega. To je že več kot dovolj za vsakodnevne potrebe, mar ne?
Trajanje polnjenja je, seveda, odvisno od priključka – na domači vtičnici (10 A/2,2 kW) v celoti traja 32 ur oziroma v optimalnem območju med 20 in 80 odstotki slabih 20 ur, na »wallboxu« (7,4 kW) 6,5 ure, na hitri polnilnici na avtocesti (50 kW) uro in pol.
Za 50 kW (68 KM) zmogljivejši motor in 22 kWh zmogljivejša baterija staneta dodatnih pet tisočakov in pol.
Leaf e+ prinaša zmogljivejši motor, razvije kar 160 kW (218 KM) in omogoča pospešek do stotice v manj kot sedmih sekundah. Tudi vmesni pospeški, do avtocestnih hitrosti ali celo čez, in vožnja v klanec so izjemno suvereni. Ob vklopu sistema e-pedal (večino časa) omogoča vožnjo zgolj z desno nogo oziroma stopalko, saj so pojemki že brez pritiska na zavoro zelo izraziti in z učinkovito regeneracijo. Med vožnjo pušča mešane občutke in sprva zahteva precej privajanja; med testom smo raje vozili
klasično, s stopalkama za »plin« in zavoro oziroma z izklopljenim sistemom. Regeneracija ni zato prav nič manj učinkovita.
Se torej večja baterija izplača? Odvisno predvsem od individualnih potreb in možnosti polnjenja baterije čez dan in ponoči doma. Pet tisočakov in pol pravzaprav ni malo denarja, in če zadošča, je bolj smiselno izbrati manjšo baterijo. Tisto sekundo boljši pospešek ne bi smel biti odločilnega pomena.
Nissan leaf e+ 62 kWh tekna |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, 160 kW (218 KM) pri 4600–5800/min, 340 Nm pri 500–4000/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4490 x 1788 x 1540 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 215/50 R17; Masa/nosilnost: 1760/455 kg; Prtljažnik: 435 l. |
Največja hitrost: 157 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,9 s; Poraba energije (WLTP): 18,5 kWh/100 km; Povprečje na testu: 16,3 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (leaf 40 kW acenta): 36.500 €, testno vozilo: 46.180 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
pogonski sklop, zmogljivosti |
![]() |
ergonomija, zgolj po višini nastavljiv volan, infotainment |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- e+
- električni model
- leaf
- Nissan
- tekna
- test