Opel corsa OPC
Podivjana kot O-Pi-Ca
- Najbolj športno corso poganja 1,6-litrski turbobencinski motor s 152 kW (207 KM)
- Stotico ujame v 6,8 sekunde, drvi pa lahko do hitrosti 230 km/h
- Mehanska delna zapora diferenciala jo spremeni v uničevalko zavojev
Sobota, 23. julij 2016
Svet športno nabritih malčkov še nikoli ni bil tako razburljiv in raznolik kot sedaj. Renault clio RS ima pet vrat in je na voljo le z dvosklopčnim menjalnikom, ford fiesta zaostaja pri moči, a večino tekmecev lahko pusti v vzvratnem ogledalu na račun lahkotnosti in fenomenalnih voznih lastnosti, potem sta tu še tradicionalna igralca VW polo GTI in peugeot 208 GTI. Znotraj tega se nova opel corsa OPC dokazuje s predstavo brezkompromisnega športnika, tekmece pa je udarila tudi z najugodnejšo ceno.
Del zaslug za spodobno ceno prav gotovo leži v dejstvu, da 'nova' corsa v resnici ni povsem nova, ampak temeljito prenovljena. Enako velja tudi za izvedbo OPC, ki je prav tako napredovala na praktično vseh področjih. Navzven je zlahka prepoznavna po značilni modri barvi (ta je postala zaščitni znak modelov OPC), ki krasi karoserijo z agresivno zaobljenimi odbijači, odebeljenimi pragovi in velikim spojlerjem. Za dodatno nastopaštvo poskrbijo še dve izpušni cevi in posebna aluminijasta platišča.
Da ne gre le za razkazovanje razkošnega perja, je postalo jasno, ko smo prvič sedli za volan. Recarovi školjkasti športni sedeži resda niso vzor udobja, telo pa objamejo kot prestrašena hobotnica. Spodaj spodrezan in krepko odebeljen trikraki volan, ki je odet v luknjičasto usnje, zelo lepo sede v roke, aluminijaste stopalke pa so za večino bolj okrasne kot funkcionalne narave. Pravi zanesenjaki bodo prav gotovo cenili tudi povsem analogne in lepo pregledne merilnike.
Centimeter nižje športno trdo podvozje so razvili pri podjetju Koni in ima sposobnost prilagajanja blaženja frekvenci nihanja vozila.
Sledi starega modela in prihodnost v enem kaže osrednji barvni zaslon na dotik, ki je nameščen precej nizko in bi v povsem novem avtomobilu zagotovo stal tik pod vrhom armaturke, ponuja pa sodoben zabavno-uporaben vmesnik intellilink. Ko smo že pri funkcionalnih stvareh, omenimo še to, da je pri prostornosti takšna corsa v povprečju razreda in da je vsakdanja raba zadnjih sedežev na račun trivratne zasnove in sprednjih športnih sedežev brez spominske funkcije vse prej kot priročna. Če se v
vašem avtomobilu prevažata več kot vse osebi, potem takšna corsa ni za vas!
Čas je, da preidemo k bistvu, torej k temu, kar najmanjši OPC zmore na cesti. Dobro nastavljeno podvozje pomeni, da je z nekaj znanja, kljub podivjani naravi, avtomobil lahko obvladljiv. Natančen volan je treba v hitrih ovinkih trdno poprijeti zaradi delne mehanske zapore diferenciala, ki je del paketa zmogljivosti. Ta vključuje še Brembove zavore in 18-palčna platišča. Vse skupaj pride prav ob krotenju 152 kilovatov (207 KM) moči, ki jo zagotavlja s turbino podprt 1,6-litrski motor. 280 Nm navora je po novem na voljo že pri 1900 vrtljajih (350 vrtljajev nižje kot prej), kar prispeva k temu, da do 100 km/h pridirja v 6,8 sekunde (pol sekunde hitreje), medtem ko največja hitrost znaša 230 km/.
Navedene številke niso najboljše v razredu, saj jih tekmeci večinoma dosegajo, kakšen pa jih tudi preseže. A je izkušnja iskanja meje v corsi bolj zahtevna in za prave zanesenjake prav gotovo lahko tudi toliko bolj zabavna. Za povrh pa najmanjša in najbolj podivjana OPC-jka vse skupaj ponuja za osnovnih 17.890 evrov oziroma za vsaj dva tisočaka manj kot ostali.
Opel corsa OPC |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 3 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 152 kW (207 KM) pri 5800/min, 245 Nm pri 1900/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4036 x 1736 x 1479 mm; Medos. razdalja: 2510 mm; Pnevmatike: 215/40 R18; Masa/nosilnost: 1293/377 kg; Prtljažnik: 280–750 l. |
Največja hitrost: 230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,8 s; Poraba goriva (EU): 9,9/6,2/7,5 l/100 km; Povprečje na testu: 10,5 l/100 km; Izpust CO2: 174 g/km. |
Cena: osnovni model (1.4 selection): 10.090 €, testno vozilo: 23.480 €; Opel SEE, podružnica Ljubljana. |
![]() |
videz, lega na cesti, motor |
![]() |
omejena vsakdanja uporabnost |
![]() |
brez napak |