Avto.info
Iskalnik: Model:

Opel corsa OPC

Podivjana kot O-Pi-Ca

  • Najbolj športno corso poganja 1,6-litrski turbobencinski motor s 152 kW (207 KM)
  • Stotico ujame v 6,8 sekunde, drvi pa lahko do hitrosti 230 km/h
  • Mehanska delna zapora diferenciala jo spremeni v uničevalko zavojev
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 23. julij 2016

Svet športno nabritih malčkov še nikoli ni bil tako razburljiv in raznolik kot sedaj. Renault clio RS ima pet vrat in je na voljo le z dvosklopčnim menjalnikom, ford fiesta zaostaja pri moči, a večino tekmecev lahko pusti v vzvratnem ogledalu na račun lahkotnosti in fenomenalnih voznih lastnosti, potem sta tu še tradicionalna igralca VW polo GTI in peugeot 208 GTI. Znotraj tega se nova opel corsa OPC dokazuje s predstavo brezkompromisnega športnika, tekmece pa je udarila tudi z najugodnejšo ceno.

Del zaslug za spodobno ceno prav gotovo leži v dejstvu, da 'nova' corsa v resnici ni povsem nova, ampak temeljito prenovljena. Enako velja tudi za izvedbo OPC, ki je prav tako napredovala na praktično vseh področjih. Navzven je zlahka prepoznavna po značilni modri barvi (ta je postala zaščitni znak modelov OPC), ki krasi karoserijo z agresivno zaobljenimi odbijači, odebeljenimi pragovi in velikim spojlerjem. Za dodatno nastopaštvo poskrbijo še dve izpušni cevi in posebna aluminijasta platišča.

Da ne gre le za razkazovanje razkošnega perja, je postalo jasno, ko smo prvič sedli za volan. Recarovi školjkasti športni sedeži resda niso vzor udobja, telo pa objamejo kot prestrašena hobotnica. Spodaj spodrezan in krepko odebeljen trikraki volan, ki je odet v luknjičasto usnje, zelo lepo sede v roke, aluminijaste stopalke pa so za večino bolj okrasne kot funkcionalne narave. Pravi zanesenjaki bodo prav gotovo cenili tudi povsem analogne in lepo pregledne merilnike.

Centimeter nižje športno trdo podvozje so razvili pri podjetju Koni in ima sposobnost prilagajanja blaženja frekvenci nihanja vozila.


Sledi starega modela in prihodnost v enem kaže osrednji barvni zaslon na dotik, ki je nameščen precej nizko in bi v povsem novem avtomobilu zagotovo stal tik pod vrhom armaturke, ponuja pa sodoben zabavno-uporaben vmesnik intellilink. Ko smo že pri funkcionalnih stvareh, omenimo še to, da je pri prostornosti takšna corsa v povprečju razreda in da je vsakdanja raba zadnjih sedežev na račun trivratne zasnove in sprednjih športnih sedežev brez spominske funkcije vse prej kot priročna. Če se v vašem avtomobilu prevažata več kot vse osebi, potem takšna corsa ni za vas!

Čas je, da preidemo k bistvu, torej k temu, kar najmanjši OPC zmore na cesti. Dobro nastavljeno podvozje pomeni, da je z nekaj znanja, kljub podivjani naravi, avtomobil lahko obvladljiv. Natančen volan je treba v hitrih ovinkih trdno poprijeti zaradi delne mehanske zapore diferenciala, ki je del paketa zmogljivosti. Ta vključuje še Brembove zavore in 18-palčna platišča. Vse skupaj pride prav ob krotenju 152 kilovatov (207 KM) moči, ki jo zagotavlja s turbino podprt 1,6-litrski motor. 280 Nm navora je po novem na voljo že pri 1900 vrtljajih (350 vrtljajev nižje kot prej), kar prispeva k temu, da do 100 km/h pridirja v 6,8 sekunde (pol sekunde hitreje), medtem ko največja hitrost znaša 230 km/.

Navedene številke niso najboljše v razredu, saj jih tekmeci večinoma dosegajo, kakšen pa jih tudi preseže. A je izkušnja iskanja meje v corsi bolj zahtevna in za prave zanesenjake prav gotovo lahko tudi toliko bolj zabavna. Za povrh pa najmanjša in najbolj podivjana OPC-jka vse skupaj ponuja za osnovnih 17.890 evrov oziroma za vsaj dva tisočaka manj kot ostali.
 

Opel corsa OPC
 Vozilo in motor kombilimuzina, 3 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 152 kW (207 KM) pri 5800/min, 245 Nm pri 1900/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4036 x 1736 x 1479 mm; Medos. razdalja: 2510 mm; Pnevmatike: 215/40 R18; Masa/nosilnost: 1293/377 kg; Prtljažnik: 280–750 l.
  Največja hitrost: 230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,8 s; Poraba goriva (EU): 9,9/6,2/7,5 l/100 km; Povprečje na testu: 10,5 l/100 km; Izpust CO2: 174 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.4 selection): 10.090 €, testno vozilo: 23.480 €; Opel SEE, podružnica Ljubljana.
videz, lega na cesti, motor omejena vsakdanja uporabnost brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.