Peugeot 5008 1.6 blueHDi 120 EAT6 style
Družinska idila
- Glavni prvini pri modelu 5008 ostajata prostornost ter prilagodljivost
- Z novim samodejnim menjalnikom je v ospredje pomaknjeno tudi udobje
Ponedeljek, 4. april 2016
Peugeotov veliki enoprostorec je v ponudbi že od leta 2009, pred dvema letoma pa so ga tudi prvič prenovili. Takrat je dobil malenkost spremenjene poteze, novo motorno paleto in nekaj več sodobne elektronike. Glavne lastnosti, kot je prostorska prilagodljivost, pa so ostale nespremenjene.
Trenutno najbolj sveža novost pri peugeotih je samodejni menjalnik, ki so ga Francozi kar krvavo potrebovali. Zato je pohvalno, da so se odločili za klasiko namesto kakšne počasne in neuglajene robotizirane pogruntavščine. S šestimi stopnjami prenosa ponuja ravno tisto, kar avtomobilom te znamke že tako pripisujemo. Deluje mehko, uglajeno in ne prav izrazito športno. Sicer ima možnost izbire športnega programa, a tako kot tisti za vožnjo po snegu tudi ta ne prinese večje spremembe v
delovanju.
Klasičen samodejni menjalnik se ležernemu značaju 5008 lepo poda.
Nov menjalnik se je zelo dobro znašel v kombinaciji z 1,6-litrskim turbodizlom, ki zmore 88 kW (120 KM). Največ zaslug za to ima obilica navora (300 Nm), zaradi katerega motorja ni treba pretirano priganjati. To se pozna tudi pri porabi goriva, ki je na našem preizkusu znašala okroglih sedem litrov na 100 kilometrov.
Udobju namenjen pogonski sklop se dobro ujema s prav takšnim avtomobilom, katerega konfiguracija je bila tokrat namenjena petim potnikom. Slednji v drugi vrsti sedijo vsak na svojem sedežu, za njimi pa je 675 litrov lepo obdelanega prtljažnega prostora.
Da bi bil družinam še bolj privlačen, je 5008 za omejeno obdobje na voljo v posebno ugodni različici style z bogatim paketom opreme. Testni avtomobil je tako namesto 28.590 evrov ob izbiri Peugeot financiranja in menjavi 'staro za novo' na voljo za kar šest tisočakov manj. Poleg vsega, kar ponuja, je to le še eden od razlogov za pravo družinsko idilo.
Peugeot 5008 1.6 blueHDi 120 EAT6 style |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1560 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3500/min, 300 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, šesetstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4529 x 1837 x 1639 mm; Medos. razdalja: 2727 mm; Pnevmatike: 215/55 R16; Masa/nosilnost: 1585/515 kg; Prtljažnik: 675–1754 l. |
Največja hitrost: 184 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 13,2 s; Poraba goriva (EU): 4,5/4,0/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 7,0 l/100 km; Izpust CO2: 109 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 puretech 130 access): 19.420 €, testno vozilo: 28.590 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
udobje, cena s popusti |
![]() |
položaj osrednjega zaslona |
![]() |
brez napak |