Peugeot bipper tepee 1.4 HDi outdoor
Partnerček
Trojčki Fiata, Peugeota in Citroëna, namenjeni dostavi, niso nobena novost. Tudi najmanjše pridobitve z imeni fiorino, bipper in nemo smo že predstavljali. In prav takšno logiko kot pri tovornih vozilih so uporabili tudi pri potniških različicah. Tokrat smo preverili, kako se v tej vlogi odreže peugeot bipper tepee.
Ponedeljek, 26. oktober 2009
Tako kot ostali program tega francoskega proizvajalca velja tudi pri tem dostavniku, ki se prelevi v potniško vozilo, da kot takšen nosi oznako tepee. Navzven ga takoj prepoznamo po dodatni zasteklitvi zadnjega dela vozila, po dveh stranskih drsnih vratih in dvižnih vratih zadaj. Torej – prilagojen je družinski uporabi. Drugače je navzven, razen nekaterih malenkosti, pravzaprav identičen svojima bratoma. Drugačni so seveda znaki na nosu, in to je to.
Z namenom, da bi ustvarili vsaj nekaj razlik, ki bi kupcem ponudile razlog za nakup tega ali onega, so vsak zase pripravili nekaj posebnih paketov opreme. Tako je v peugeotu na voljo oprema outdoor, zaradi katere bipper postane bolj uporaben tudi v neprijaznih cestnih razmerah. Oddaljenost karoserije od tal je dva centimetra večja, pod motorjem je robustnejša zaščita, prav takšne pa so tudi plastične obloge okoli avtomobila, ki ščitijo lak pred poškodbami. Te malenkosti še zdaleč ne pomenijo, da je takšen bipper terenski, so pa vsekakor dobrodošle, ko komunalno podjetje preseneti prvi sneg ali pa, ko kakšen kolovoz postane zahtevnejši kot smo sprva menili.
Takšnemu avtomobilu se običajno najbolje poda dizelski pogon in prav takšnega je imel tudi testni primerek. Šlo je za znani 1,4-litrski motor HDi z močjo 50 kW (68 KM), ki pa je le redko dovolj za spodobno premikanje v prometu. Glede na to, da naj bi vanj spravili celo družino z vso prtljago, je pomanjkanje moči lahko kar resna težava. Žal je pod pokrovom motorja prostora le za tako majhen motor, posledica pa je temu primerna poraba, ki je le redko zares nizka. Na testu smo tako zabeležili, da smo na 100 kilometrov porabili 6,8 litra dizelskega goriva.
Pri zunanjosti, ki v dolžino meri manj kot štiri metre, je lepo presenečenje prostornost v notranjosti. Sedenje je lahko udobno na vseh petih sedežih, morda najmanj za voznika, saj je spodnji rob armaturne plošče tako izbočen, da med pritiskom na stopalko sklopke skorajda vsakič podrgne z golenjo. Težavo smo že izpostavili, velja pa za vse tri avtomobile. Sicer pa je notranjost takšna, kot bi od dostavnika po duši pričakovali: nekaj izpostavljenih kovinskih delov, robustna armaturna plošča in v celoti preprosta za uporabo. Prostora za prtljago je 356 litrov, kar je dovolj za najnujnejše počitniške pripomočke, za drugo so na strehi nosilci, ki so del paketa outdoor.
Ta paket pa ima tudi svojo ceno, ki v kombinaciji z dizelskim motorjem nanese malenkost pod 15 tisočaki. In če si ob tem zaželite še možnost predvajanja datotek v zapisu mp3 in kovinsko obarvano zunanjost, se cena povzdigne na 15.730 evrov. Naš nasvet je, da rajši izberite bencinsko gnano različico, ki se dostikrat izkaže za bolj poskočno in pri tem v žepu obdržite tisočaka in pol.
Peugeot bipper tepee 1.4 HDi outdoor |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: dizelski, vgrajen spredaj prečno, ena odmična gred v glavi, dva ventila na valj, sistem vbrizgavanja po skupnem vodu (common-rail), turbinski polnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1399 ccm; Vrtina in gib: 73,7 x 82 mm; Kompresijsko razmerje: 17,9 : 1; Največja moč: 50 kW (68 KM) pri 4000/min; Razmerje mase in moči: 23,7 kg/kW (17,4 kg/KM); Največji navor: 160 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj kolutne (257 mm), zadaj bobnaste (228 mm); Elektronska podpora: ABS; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 3970 x 1704 x 1803 mm; Medosna razdalja: 2513; Pnevmatike: 185/65 R15; Masa/nosilnost: 1.185/515 kg; Prtljažnik: 356/884 l. |
Največja hitrost: 151 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 18,7 s; Poraba (EU): 5,7/3,8/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km. |
Cena: osnovni model (1.4i tepee confort): 10.640 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 14.990 evrov, z dodatno opremo: 15.730 evrov; Peugeot Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
uporabnost, cena |
![]() |
motor, hrup motorja pri visoki hitrosti |
![]() |
brez napak |