Avto.info
Iskalnik: Model:

Renault captur TCe 120 EDC expression

Mestni križanec

  • Renaultov križanec združuje prilagodljivost enoprostorca in pridih športnega terenca
  • Odlično se znajde v mestu in se ne brani niti daljših voženj niti družinskih obveznosti
  • Zmogljiv motor TCe in menjalnik EDC sta poskočna in udobna kombinacija
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Teja Stamač
Četrtek, 5. december 2013

Kompaktne zunanje mere, ki se dobro znajdejo v mestnem vrvežu, kljub temu razmeroma prostorna notranjost, ki se lahko spogleduje s številko večjimi avtomobili, višji položaj sedenja, ki prinaša boljšo preglednost izza volana in udobnejše vstopanje – sliši se kot idealen avtomobil za mestno uporabo in nekoliko starejše voznike. Če k temu dodate še všečno, malodane mladostno obliko, potem tisto zadnje, o starejših voznikih, ni ravno nujno.

Takšen je najnovejši Renaultov križanec captur. Temelji na tehnični (in v precejšnji meri tudi oblikovni) osnovi clia, a je višji in prostornejši. Enoprostorec? Mogoče. Športni terenec? Ne ravno. Kombilimuzina? Pravzaprav še najbolj, čeprav je captur v notranjosti prostornejši in prilagodljivejši, z višje nasajeno karoserijo in malce bolj robustnimi obrobami pa diši po športnem terencu. A le s svojim videzom, da ne bo pomote. Pogon je speljan na sprednji kolesi, kar nekateri sicer vidijo kot pomanjkljivost, ampak – roko na srce – ali res potrebujete pogon 4x4? Ker gre za mestni avtomobil, najbrž ne, razen če živite nekje nad mejo sneženja zgodnjih jesenskih mesecev.

Pomembneje je to, da ima avtomobil višje nameščene sedeže, kar prinaša prostornejšo in udobnejšo notranjo arhitekturo, pa še pregled nad prometom je boljši. Za povrh je zadnja sedežna klop vzdolžno pomična in s tem lahko več prostora namenite kolenom zadaj sedečih potnikov, od njenega položaja pa je odvisna tudi velikost prtljažnika. Pod črto je captur prostornejši od razreda, v katerega se uvršča – po tej plati je bliže meganu kot cliu.

Captur je le za spoznanje daljši od clia, a z notranjo prostornostjo primerljiv z meganom.


Prostornost ustreza tudi manjšemu družinskemu avtomobilu, pri tovrstni rabi pa boste še posebej cenili snemljive prevleke – da, prav ste prebrali, sedežne prevleke lahko snamete in jih operete v pralnem stroju. Travme ob razlitem mleku, razmazanem sladoledu ali stopinjah blatnih čeveljčkov so tako preteklost. Tudi zato, ker je notranjost sicer izdelana iz trde plastike – in te je vse polno. Na armaturni plošči, sredinski konzoli, na notranji strani vrat. Vtis zato ni ravno kakovosten in zdi se, da so pri Renaultu tu kar malce preveč varčevali. Ne glede na to captur prinaša eno zanimivo posebnost – predal pred sovoznikom izvlečete kot klasičen predal v omari. V praksi? Uporabno v primeru, če ste v avtomobilu sami, saj tako enostavneje dosežete vsebino, a precej manj, če vas spremlja sopotnik, saj zaradi njegovih kolen predal lahko odprete le za nekaj centimetrov.

Sedežne prevleke lahko snamete, tako da je vaš malček na poti popolnoma sproščen.



V testnem capturju smo preizkusili enako pogonsko kombinacijo kot v cliu GT – torej bencinski motor TCe 120 in dvosklopčni menjalnik EDC – le da je bil celoten sklop tu bolj umirjene narave. Brez skrbi, tako motoriziran captur je prav poskočen avtomobil, ki hitro pospešuje s semaforjev in tudi pri prehitevanjih nima večje zadrege, menjalnik pa bolj kot k športnemu značaju pripomore k počitku leve noge in desne roke. V mestu se izkaže kot izvrstna izbira, le pri speljevanju si mogoče vzame za trenutek preveč časa. Če smo bili pri cliu malce razočarani nad precejšno porabo goriva, smo bili pri capturju nad njo navdušeni – dobrih sedem litrov ob ne ravno peresno lahki desni nogi namreč ocenjujemo kot dober rezultat. Večje varčnosti željni posezite po manjšem trivaljniku (a ni nujno, da bo tudi v resnici porabil manj) ali po katerem izmed dveh turbodizlov. Tudi če želite klasičen ročni menjalnik, morate izbrati drug motor, saj je TCe 120 na voljo le v kombinaciji s samodejnim EDC. Kakorkoli, vožnja je razmeroma udobna, z malce več nagibanja v zavojih, a kljub temu ponuja zanesljivo lego na cesti. Pri plezanju na mestne pločnike boste cenili večjo oddaljenost od tal, malce manj pa ne ravno dosledno blaženje pri vožnji prek krajših grbin (recimo pokrovov kanalizacijskih jaškov).

A ko seštejete številne pluse in nekaj minusov je rezultat vsekakor pozitiven, saj je captur oblikovno svež in v marsičem prepričljiv avtomobil. Prostoren, prilagodljiv in udoben ter za povrh še dovolj cenovno zanimiv; zlasti če od redne cene odštejete 1.400 evrov popusta.
 

Renault captur TCe 120 EDC expression
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva, turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1197 ccm; Vrtina x gib (mm): 72,2 x 73,1; Kompresijsko razmerje: 11,0 : 1; Največja moč: 88 kW (120 KM) pri 4900/min; Razmerje mase in moči: 14,3 kg/kW (10,5 kg/KM); Največji navor: 190 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (280 mm), zadaj bobnaste (228 mm); Elektronska podpora: ABS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4122 x 1778 x 1566 mm; Medosna razdalja: 2606 mm; Pnevmatike: 205/60 R 16; Masa/nosilnost: 1255/546; Prtljažnik: 377–455/1235 l.
  Največja hitrost:  192 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,9 s; Poraba goriva (EU): 6,6/4,7/5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 125 g/km.
  Cena:  osnovni model (captur TCe 90 authentique): 13.890 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 16.890 evrov; z dodatno opremo: 18.080 evrov; Renault Nissan Slovenija d. o. o., Ljubljana.
videz, prostorna notranjost, pomična zadnja klop, snemljive prevleke, pogonski sklop plastika v notranjosti, pozen vklop kamere, zamik menjalnika pri speljevanju brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.