Renault captur TCe 120 EDC expression
Mestni križanec
- Renaultov križanec združuje prilagodljivost enoprostorca in pridih športnega terenca
- Odlično se znajde v mestu in se ne brani niti daljših voženj niti družinskih obveznosti
- Zmogljiv motor TCe in menjalnik EDC sta poskočna in udobna kombinacija
Četrtek, 5. december 2013
Kompaktne zunanje mere, ki se dobro znajdejo v mestnem vrvežu, kljub temu razmeroma prostorna notranjost, ki se lahko spogleduje s številko večjimi avtomobili, višji položaj sedenja, ki prinaša boljšo preglednost izza volana in udobnejše vstopanje – sliši se kot idealen avtomobil za mestno uporabo in nekoliko starejše voznike. Če k temu dodate še všečno, malodane mladostno obliko, potem tisto zadnje, o starejših voznikih, ni ravno nujno.
Takšen je najnovejši Renaultov križanec captur. Temelji na tehnični (in v precejšnji meri tudi oblikovni) osnovi clia, a je višji in prostornejši. Enoprostorec? Mogoče. Športni terenec? Ne ravno. Kombilimuzina? Pravzaprav še najbolj, čeprav je captur v notranjosti prostornejši in prilagodljivejši, z višje nasajeno karoserijo in malce bolj robustnimi obrobami pa diši po športnem terencu. A le s svojim videzom, da ne bo pomote. Pogon je speljan na sprednji kolesi, kar nekateri sicer vidijo kot
pomanjkljivost, ampak – roko na srce – ali res potrebujete pogon 4x4? Ker gre za mestni avtomobil, najbrž ne, razen če živite nekje nad mejo sneženja zgodnjih jesenskih mesecev.
Pomembneje je to, da ima avtomobil višje nameščene sedeže, kar prinaša prostornejšo in udobnejšo notranjo arhitekturo, pa še pregled nad prometom je boljši. Za povrh je zadnja sedežna klop vzdolžno pomična in s tem lahko več prostora namenite kolenom zadaj sedečih potnikov, od njenega položaja pa je odvisna tudi velikost prtljažnika. Pod črto je captur prostornejši od razreda, v katerega se uvršča – po tej plati je bliže meganu kot cliu.
Captur je le za spoznanje daljši od clia, a z notranjo prostornostjo primerljiv z meganom.
Prostornost ustreza tudi manjšemu družinskemu avtomobilu, pri tovrstni rabi pa boste še posebej cenili snemljive prevleke – da, prav ste prebrali, sedežne prevleke lahko snamete in jih operete v pralnem stroju. Travme ob razlitem mleku, razmazanem sladoledu ali stopinjah blatnih čeveljčkov so tako preteklost. Tudi zato, ker je notranjost sicer izdelana iz trde plastike – in te je vse polno. Na armaturni plošči, sredinski konzoli, na notranji strani vrat. Vtis zato ni ravno kakovosten in zdi
se, da so pri Renaultu tu kar malce preveč varčevali. Ne glede na to captur prinaša eno zanimivo posebnost – predal pred sovoznikom izvlečete kot klasičen predal v omari. V praksi? Uporabno v primeru, če ste v avtomobilu sami, saj tako enostavneje dosežete vsebino, a precej manj, če vas spremlja sopotnik, saj zaradi njegovih kolen predal lahko odprete le za nekaj centimetrov.
Sedežne prevleke lahko snamete, tako da je vaš malček na poti popolnoma sproščen.
V testnem capturju smo preizkusili enako pogonsko kombinacijo kot v cliu GT – torej bencinski motor TCe 120 in dvosklopčni menjalnik EDC – le da je bil celoten sklop tu bolj umirjene narave. Brez skrbi, tako motoriziran captur je prav poskočen avtomobil, ki hitro pospešuje s semaforjev in tudi pri prehitevanjih nima večje zadrege, menjalnik pa bolj kot k športnemu značaju pripomore k počitku leve noge in desne roke. V mestu se izkaže kot izvrstna izbira, le pri speljevanju si mogoče vzame za
trenutek preveč časa. Če smo bili pri cliu malce razočarani nad precejšno porabo goriva, smo bili pri capturju nad njo navdušeni – dobrih sedem litrov ob ne ravno peresno lahki desni nogi namreč ocenjujemo kot dober rezultat. Večje varčnosti željni posezite po manjšem trivaljniku (a ni nujno, da bo tudi v resnici porabil manj) ali po katerem izmed dveh turbodizlov. Tudi če želite klasičen ročni menjalnik, morate izbrati drug motor, saj je TCe 120 na voljo le v kombinaciji s samodejnim EDC.
Kakorkoli, vožnja je razmeroma udobna, z malce več nagibanja v zavojih, a kljub temu ponuja zanesljivo lego na cesti. Pri plezanju na mestne pločnike boste cenili večjo oddaljenost od tal, malce manj pa ne ravno dosledno blaženje pri vožnji prek krajših grbin (recimo pokrovov kanalizacijskih jaškov).
A ko seštejete številne pluse in nekaj minusov je rezultat vsekakor pozitiven, saj je captur oblikovno svež in v marsičem prepričljiv avtomobil. Prostoren, prilagodljiv in udoben ter za povrh še dovolj cenovno zanimiv; zlasti če od redne cene odštejete 1.400 evrov popusta.
Renault captur TCe 120 EDC expression |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbobencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, neposredni vbrizg goriva, turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1197 ccm; Vrtina x gib (mm): 72,2 x 73,1; Kompresijsko razmerje: 11,0 : 1; Največja moč: 88 kW (120 KM) pri 4900/min; Razmerje mase in moči: 14,3 kg/kW (10,5 kg/KM); Največji navor: 190 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (280 mm), zadaj bobnaste (228 mm); Elektronska podpora: ABS, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4122 x 1778 x 1566 mm; Medosna razdalja: 2606 mm; Pnevmatike: 205/60 R 16; Masa/nosilnost: 1255/546; Prtljažnik: 377–455/1235 l. |
Največja hitrost: 192 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,9 s; Poraba goriva (EU): 6,6/4,7/5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 125 g/km. |
Cena: osnovni model (captur TCe 90 authentique): 13.890 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 16.890 evrov; z dodatno opremo: 18.080 evrov; Renault Nissan Slovenija d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, prostorna notranjost, pomična zadnja klop, snemljive prevleke, pogonski sklop |
![]() |
plastika v notranjosti, pozen vklop kamere, zamik menjalnika pri speljevanju |
![]() |
brez napak |